بهترین مشاور برای نوجوانان

admin
admin

بهترین مشاور برای نوجوانان

بهترین مشاور برای نوجوانان (12 تا 18 سال به بالا):

سال های نوجوانی مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را برای نوجوانان و والدین به طور یکسان ارائه می دهد. نوجوانان اغلب با مشکلات اجتماعی در مدرسه دست و پنجه نرم می کنند. برآوردهای فعلی نشان می دهد که کودکان استرالیایی به طور مرتب در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

نوسانات خلقی غیرمعمول و کناره گیری از کانون خانواده ممکن است اولین نشانه هایی باشد که نشان می دهد چیزی اشتباه است. همچنین آغاز  دوره بلوغ می تواند یک دوره گیج کننده و دردآور  باشد. تصویر بدن، اضطراب و مسائل مربوط به عزت نفس در این گروه سنی رایج است. جوانان معمولاً رفتار های پر خطری مانند آزمایش سیگار و مواد غیر قانونی انجام می‌ دهند.

این کارها قادر است فرد را مبتلا به خطرات سلامتی، تعارضات بین فردی و رفتارهای اجتماعی نامناسب نماید.، مثل: موضوعات مرتبط به سلامت روحی،  عصبانیت و خشم، رانندگی در زمان مستی، رابطه جنسی ناایمن/ بارداری ناخواسته. تصادفات رانندگی و خودکشی دو عامل اصلی مرگ در میان نوجوانان استرالیایی هستند.

 

بهترین مشاور برای نوجوانان

برای مشاوره با مشاوران مجرب و متخصص ما در امور مربوط به نوجوانان و جوانان با ما تماس بگیرید.

اگر نوجوان شما رفتار های مرتبطی از خود نشان می دهد، بسیار مهم است که تشویق شود و کمک کنید تا بتواند با موفقیت با چالش های دوران نوجوانی روبرو شود.

برای حمایت از زندگی نوجوانان مشاوره نوجوانان موارد زیر را  ارائه می دهد:

1-مدیریت خشم

2-مشکلات تحصیلی

3-اضطراب

4-نگرانی های رفتاری

5-مشکلات تصویر بدن

6-قلدری (آنلاین و در مدرسه)

7- افسردگی

8-نگرانی از مواد مخدر و الکل

9-اختلالات اشتها

10-درگیری خانوادگی

11-اندوه و فقدان

12-تعارض بین فردی

13-مسائل مربوط به روابط

14-امتناع و ترک مدرسه

15-خودآزاری و افکار خودکشی

16-مسائل مربوط به عزت نفس

17-جنسیت

18-مشکلات خواب

19-ایزوله سازی اجتماعی

20-فشار

جلسات معمول مشاوره نوجوانان:

مشاوره نوجوانان عملی و راه حل محوری است. مشاور، زندگی نوجوان را پشتیبانی می کند.

1-هم با خود و هم با نوجوانتان صحبت کنید تا درک روشن و متعادلی از موقعیت به دست آورید2-موانع رفاه را روشن کنید و به آن ها رسیدگی کنید3-نتایج قابل دستیابی را ایجاد کنید که هم شما و هم نوجوانتان برای رسیدن به آن انگیزه دارید (آرامش بیشتر در خانه، توانایی بیرون رفتن با دوستان، تمرین ارتباط صادقانه)4-به شما و نوجوانتان کمک می کند تا درک مشترکی از آنچه باید برای همه اعضای خانواده اتفاق بیفتد تعریف می کند تا نیازهایتان برآورده شود.5-هماهنگی جلسات مشاوره فقط شامل نوجوانان، و خودتان و جلسات مشترک برای بررسی پیشرفت6-راه هایی را برای حمایت از نوجوان خود توصیه کنید7-پیشرفت ها و موفقیت ها را جشن بگیرید8-برنامه را مرور کنید و پیشرفت های به دست آمده را حفظ کنید.

 بیشتر بخوانید: فوق تخصص روانشناس کودک در تهران، روانشناس و مشاور خانواده، حل اختلاف زناشویی

اگر نوجوان من از شرکت در جلسات مشاوره امتناع کند چه؟

ما اغلب از والدین و مراقبان می شنویم که می دانند چیزی وجود دارد که نوجوان آن ها را آزار می دهد، اما نوجوان آن ها در برابر مراجعه به مشاور مقاومت می کند. رایج ‌ترین دلیلی که نوجوانان نمی‌ خواهند در مشاوره شرکت کنند، نگرانی در مورد حریم خصوصی است – به‌ ویژه اگر با مسائل و رفتار هایی دست و پنجه نرم می ‌کنند که در بحث با سایر اعضای خانواده احساس راحتی نمی ‌کنند.

بسیار مهم است که نوجوان شما بداند که رابطه او با مشاور کاملاً محرمانه است و هر چیزی که در مشاوره فاش می‌ کند ممکن است تنها با رضایت او به اشتراک گذاشته شود. البته، اگر نوجوانتان با مسائلی برخورد می ‌کند که شما به‌عنوان والدین می ‌توانید در رفع آن‌ ها کمک کنید، مشاور یا روان‌شناس نوجوانتان به شما اطلاع می ‌دهد. با اطمینان، همه تمرین ‌کنندگان از نظر قانونی موظف هستند هر عاملی را که ممکن است بر امنیت شخصی نوجوان تأثیر بگذارد یا اطرافیان او را در معرض خطر قرار دهد، افشا کنند.

والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

صحبت کردن با نوجوان خود در این مورد، امیدواریم هر گونه ترسی را که در مورد مشاوره دارند برطرف شود. با این حال، اگر آن ها همچنان از آمدن خودداری می کنند، ما به شدت توصیه می کنیم که مشاوره تخصصی والدین را در نظر بگیرید. مشاور والدین یا روانشناس پشتیبان زندگی شما،  به شما کمک می کند تا راه هایی را برای مراقبت از خود شناسایی کنید – به خصوص اگر درگیری های خانوادگی ناراحت کننده وجود داشته باشد و در عین حال استراتژی های موثری را برای فرزند پروری نوجوان به شما ارائه می دهد. مهارت ‌های ضروری شامل الگو سازی (و تشویق!) رفتار های اجتماعی مطلوب برای نوجوان شما و اتخاذ پاسخ‌ های کلامی و فیزیکی مناسب هر زمان که نوجوان شما رفتار نا امن یا بی ‌احترامی از خود نشان می ‌دهد.

بهترین مشاور برای نوجوانان

خانواده شاد، نوجوان شاد

مشاوران و روانشناسان پشتیبان زندگی به نوجوان شما کمک می کنند تا در درون خود و خانواده شما احساس شادی، امنیت و اعتماد به نفس داشته باشد. اکثر مشاوران  ما همچنین به عنوان خانواده درمانگر آموزش های لازم را سپری کردند. مشاوره خانواده پشتیبان زندگی یک گزینه درمانی عالی است، به خصوص اگر می خواهید به عنوان یک واحد خانواده به مسائل بپردازید.

مشاوران و روانشناسان متخصص نوجوانان:

ما در حمایت از زندگی با نوجوانان در سطح رشد آن ها ملاقات می کنیم و استراتژی های موثری را برای کمک به آن ها برای مقابله با چالش های بزرگ شدن و یافتن جایگاه خود در خانواده، حلقه های اجتماعی و جامعه به طور کلی اجرا می کنیم. متخصصان نوجوان ما در کار با نوجوانان و خانواده های آن ها برای تسهیل درک مسائل منحصر به فردی که برای مشاوره آورده اند، تجربه بالایی دارند. تعیین اهداف قابل دستیابی ، تشویق رفتار های ایمن و روابط محترمانه با اجرای استراتژی های موثر کلید انتقال مثبت و موفق در دوران نوجوانی است.

بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین ازدواج ، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، بهترین مشاوره طلاق

آیا باید مشاور نوجوان شوم؟

مشاوران نوجوان در مراکز بهداشت روانی، کلینیک ها و مدارس با نوجوانان کار می کنند. آن ها ممکن است نوجوان ها را تشویق کنند تا در مورد مشکلاتشان بحث کنند، آن ها را در سازگاری با تغییرات زندگیشان راهنمایی کنند، یا اختلالات روانی یا عاطفی جدی تری را تشخیص داده و درمان کنند. بسته به محیط کاری خود، این متخصصان ممکن است در تعطیلات آخر هفته و عصر کار کنند تا نیاز های برنامه ریزی مشتریان خود را برآورده کنند.

الزامات شغلی:

برای تبدیل شدن به یک مشاور نوجوان، مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. رشته های تحصیلی که برای این شغل اعمال می شود، مددکاری اجتماعی، مشاوره، ازدواج و خانواده درمانی است. در اکثر ایالت ها مجوز لازم است. چنین مجوز هایی شامل مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز (LCSW)، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز (LMFT)، یا مشاور بهداشت روانی دارای مجوز (LMHC) است. دو سال یا 3000 ساعت تمرین مستقیم بالینی معمولاً قبل از اینکه یک مشاور بتواند مجوز کامل دریافت کند، مورد نیاز است. مهارت ‌های کلیدی شامل مهارت ‌های خوب گوش دادن و ارتباط، صبر، توانایی کار با انواع مختلف افراد، برنامه ‌های نرم ‌افزاری خاص و درک سیستم ‌های پایگاه داده است. طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، 44630 دلار در سال حقوق متوسط سالانه برای تمام مشاوران سوء مصرف مواد، اختلالات رفتاری و سلامت روان در سال 2018 بود. انتظار می رود چشم انداز اشتغال از سال 2018 تا 2028 ، 22 درصد افزایش یابد.

چرا مشاوره نوجوانان لازم است؟

1-مشاوره نوجوانان با هدف کمک به جوانان برای درک احساسات، رفتارها و افکارشان انجام می  شود و مستلزم استفاده از تکنیک های منحصر به فرد است.

2-هر پدر و مادری می تواند این واقعیت را تأیید کند که مرحله نوجوانی هر کودکی می تواند بسیار دشوار و گیج کننده باشد. از این رو، بسیار مهم است که والدین با فرزندان نوجوان خود به بهترین شکل رفتار کنند. بنابراین، این جلسات مشاوره سازماندهی می شود و در بیشتر مواقع موثر واقع می شود.

3-اضطراب یکی دیگر از مشکلاتی است که نوجوانان با آن مواجه هستند و رسیدگی به آن بسیار دشوار است. از این رو این جلسات مشاوره ضروری است.

4-کارگاه های مشاوره تعاملی اغلب با هدف اصلی گروه های مشاوره از بزرگسالان جوان به یکباره انجام می شود. در طول چنین کارگاه‌ هایی، نوجوانان در فعالیت‌ های مختلف یک به یک و تعاملی مانند گفتگو، بازی و سایر جلسات عملی شرکت می ‌کنند.

5-مشاوره فردی نوجوان شامل حضور نوجوان در جلسات مشاوره است و این نیز در مواقعی برای تشخیص مشکلات اساسی مورد نیاز است.

نوجوانی پیچیده ترین مرحله زندگی هر فرد است. جلسات مشاوره نوجوانان نه تنها بر روی بیمار بلکه بر خانواده بیمار متمرکز است. مشاوران ترجیح می دهند خانواده را درگیر کنند زیرا آن ها نقش مهمی در زندگی نوجوان دارند و تعیین می کنند که بزرگسالان جوان تا چه اندازه با تغییراتی که تجربه می کنند کنار بیاید.

بیشتر بخوانید: روش جلوگیری از خیانت همسر  ، مشاوره ازدواج ، بازسازی روابط زناشویی بعد از خیانت

مشاور نوجوان یک نوجوان طبیعی و سالم را چه نوجوانی می داند ؟

مطابق دیدگاه یک مشاور نوجوان، اینکه  نوجوان با محیط و افراد اطرافش سازگارمی باشد، این در پی عملکرد روحی پیشین او صورت می گیرد ، پس در کودکانی که با مسائل روانشناختی در گیر می باشند، امکان  مبتلا به مسائل روانشناختی بالا است. نوجوانانی که با مشکلات روانی  رو به رو هستند امکان  به وجود آمدن اختلاف  با خانواده و دوری کردن  از آن ها وجود دارد. اگر چه بیشتر نوجوانان درگیرغم های  مختلف می گردند اما پیشرفت تحصیلی مناسبی  دارند و رابطه ی آن ها با همسالانشان خوب  می باشد و از زندگی خود راضی هستند.

تحولات مهم زمان نوجوانی چیست ؟  

به بلوغ جسمی رسیدن : مطابق دیدگاه بهترین مشاور نوجوانان  در زمان نوجوانی تحولات  جسمی که به مثابه روندی که در پی  آن بلوغ جسمی و جنسی و مهارت  بچه دار شدن صورت می  گیرد و خانواده به نحو روشن قادر ند گونه های تحولات  جسمی و رشد را در بچه های خود ببینند.

رشد شناختی:  این موضوع در ارتباط با عملکردهای ذهن است  و به مهارت های نوجوان اضافه می  گرد به عنوان مثال نوجوان مهارت  خود پنداری و خود تنظیمی را به دست می آورد. ارتباط با همسن­ هایشان  و م شرایط های فرهنگی  و اجتماعی  ، بالا رفتن توانایی تفکر منطقی و انتزاعی  و …را کسب می کند.

نوجوانان امروزی تحت استرس زیادی هستند و اغلب به دلیل فشار های اجتماعی و خانوادگی زیاد ساکت می شوند. فراهم کردن فرصتی برای مشارکت نوجوانان در مشاوره به آن ها این امکان را می دهد تا مهارت هایی را که باعث ارتقای استقلال می شود، توسعه دهند. درمان برای نوجوانان می تواند به نوجوانان کمک کند تا عملکرد کلی خود را در خانه، مدرسه، درون خانواده و با همسالان/محیط اجتماعی بهبود بخشند.

دلایل رایج مراجعه نوجوانان به مشاوره:

1-والدین نوجوان را به طور فزاینده ای مخالف و سرکشی می دانند2-وابستگی شیمیایی3-شکست مدرسه – افت نمرات4-انزوا5-با روابط همسالان مبارزه می کند6-اضطراب7-کمال گرایی8-افسردگی9-پرسش از نقش جنسیتی و هویت جنسی10-رفتارهای خودآزاری11-افزایش غم و اندوه12-مدیریت استرس13-مهارتهای اجتماعی14-فقدان روابط معنادار15-ضربه16-اعتیاد17-بارداری نوجوان18-بیماری پزشکی / جسمی19-جدایی و طلاق والدین

بیشتر بخوانید: خدمات مشاوره آنلاین

چرا نوجوانان از اشتباهات درمانی متنفرند که درمانگران باید از آن ها اجتناب کنند؟

چگونه او را وادار کنم که در مورد احساساتش صحبت کند؟” از ژان که یک کارآموز مشاوره است، هانا 13 ساله یک نوبت برای قرار ملاقات می خواهد. “من نمی دانم  که با  او چه صحبتی کنم.” هانا اولین مراجعه کننده خواهد بود که ژان بدون کمک درمانگر باتجربه تری با او دیدار می کند و برای این او نگران است. آیا آن ها هنوز هم یاد می ‌دهند که درمان خوب یعنی وادار کردن بچه‌ ها به بیرون ریختن احساساتشان؟ ناگهان به یاد مشتری نوجوانی می افتم که سال ها پیش دیده بودم که وقتی از او پرسیدم چه چیزی در درمان قبلی او مؤثر نبوده است، آهنگی تمسخرآمیز از درمانگرش شروع کرد: “خب، سیندی، این چه احساسی به شما انتقال می دهد؟ این چه احساسی را در شما به وجود می آورد؟ اوه، او ادامه داد، “به اندازه کافی با احساسات لعنتی من. این حس به من دست داد که فقط می خواستم او ساکت شود! این حسی به من داد!».

به ژان می گویم: “نگران نباشید او را مجبور کنید در مورد احساساتش صحبت کند.” اگر کاری انجام می دهید که نزدیک به آن چیزی باشد که هانا باید انجام دهد، مجبور نخواهید بود. او به شما نشان خواهد داد که چه احساسی دارد.” خیلی وقت پیش نبود که من نیز فکر می‌کردم احساسات یک مشتری جام مقدس درمان است. اما پس از گذشت سال ‌ها متوجه شده‌ ام که سؤالات مستقیم درباره احساسات در واقع منبعی برای تحریک بچه ‌ها هستند. آن ها در مورد آن ها صحبت خواهند کرد، خوب، اما نه در یک بحث جدا از مکالمه در دست، با نورافکن روشن. علاوه بر این، خود این سؤال اکنون بسیار قابل پیش بینی است، حتی توسط افرادی که قرار است به آن ها خدمت کنید تقلید می شود. بیشتر نوجوانان تنها به این دلیل تحت درمان هستند که والدین، معلمان، قاضی دادگاه اطفال و/یا برخی از بزرگسالان در جایی که دارای قدرت هستند به آن ها گفته اند که باید به یک درمانگر مراجعه کنند. در نتیجه، اغلب تلاش ‌های استاندارد و فشرده برای «درگیر کردن» آن ها، آن ها را خشمگین می کند.

بسیاری از ما هرگز برای صحبت با نوجوانان آموزش ندیده ایم. روان ‌درمانی توسط روان کاوانی به من آموزش داده شد که سخت تلاش کردند تا درک اهمیت تعارض ناخود آگاه، ساختار شخصیت، روابط ابژه، پویایی بین فردی و انتقال را به من القا کنند. این آموزش عالی بود و بسیار ارزشمند بود، اما یک شروع بود، نه یک پایان. زمانی که شروع به درمان جدی با نوجوانان کردم، متوجه شدم که اگر بخواهم یکی از آن ها را بیش از نیم جلسه در دفترم بنشانم باید نحوه صحبتم را با آنها تغییر دهم. ما به زبانی نیاز داشتیم که طبیعی ‌تر، مشترک ‌تر و آشکار تر از زبان بالینی پرسشگری، تفسیری و تشریفاتی باشد که به من آموزش داده شده بود. من این زبان جدید را یاد گرفتم، اما نه به تنهایی — این بچه های عصبانی و ناراضی به من آموختند. آن ها اولین مربیان تحصیلات تکمیلی من شدند زیرا شروع به پاسخگویی به برخورد های شفاف و بی ‌تأثیر ما کردند. آن ‌ها به من نشان دادند که درمان موفقیت‌آمیز با آن ‌ها این نیست که فکر می ‌کنم درمان «باید» چگونه پیش برود، بلکه این است که چه چیزی باعث می ‌شود آن ها بخواهند برای بار دوم و سوم بازگردند.

متوجه شدم که هدف از صحبت با آن ها این بود که آن ها را کمی کنجکاو کنم که در جلسه فعلی یا بعدی در مورد چه چیزی ممکن است در مورد چت کردن، شوخی کردن یا مشاجره به پایان برسیم. نکته دیگر صحبت های ما این بود که کمتر از امید بترسند. به قدری بسیاری از این بچه ها آنقدر توسط بزرگسالان، مؤسسات و شرایط مختلف ناامید شده بودند که یاد گرفته بودند با امتناع از اینکه به خود اجازه دهند هر چیزی را که فکر می کردند ممکن است به دست نمی آورند، از خود محافظت کنند – دوستی پایدار، حمایت والدین و معلمان، نمرات خوب، احساس عزت نفس و مطمئناً هرگونه کمک واقعی از یک درمانگر. بنابراین، شروع به این احساس کردم که اگر بتوانم آن ها را وادار کنم تا فکر کنند که ممکن است بخواهند با کمک من کمی تلاش کنند تا به چیزی که می‌ خواهند برسند، این یک جهش بزرگ به جلو در درمان خواهد بود. اگر نمادی جهانی برای درمان نوجوانان وجود داشت، باید چهره سنگی نوجوانی که در مقابل یک درمانگر بسیار ملایم کاوشگر نشسته بود، ساکت بود. عمل گفتار چنان مملو از معنا می شود که تهدید خود درمان را تحت الشعاع قرار داده تاآن را توقف کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا