مشاوره آنلاین ازدواج

admin
admin

مشاوره آنلاین ازدواج

مشاوره آنلاین ازدواج ؛ آیا قبل از ازدواج برای مراجعه حضوری به مشاور ازدواج با مشکل مواجهه هستید؟ آیا به دنبال راهی هستید که بدون اینکه حضوری به مشاور ازدواج مراجعه کنید، پاسخ سوالات خود در مورد ازدواج و زندگی مشترک را بیابید و مشکلات خود را مرتفع کنید ؟ در چنین مواردی بهترین راه استفاده از مشاوره آنلاین ازدواج می­باشد.

در مشاوره آنلاین ازدواج شما بدون حضور در مراکز مشاوره که وقت­گیر می­باشد، می­توانید در منزل با یک سرچ ساده یک سایت مشاوره آنلاین ازدواج پیدا کنید و از بین مشاوران نامبرده یکی را انتخاب و با او به مشورت بپردازد. در اینجا باید کمی در مورد مشاوره آنلاین ازدواج صحبت کنیم.

تعداد زیادی از افرادی که می­خواهند زندگی مشترک خود را شروع کنند به دلیل زمان کم نمی­توانند آن­طور که باید از کمک­های مشاوره حضوری بهره­ی لازم را ببرنند یا در شهر یا روستایی زندگی می­کنند که به مراکز مشاوره پیش از ازدواج دسترسی ندارند، بنابراین بهترین پیشنهاد برای این عده از افراد، استفاده از مشاوره آنلان ازدواج است. در این بین عده­ای هستند که به دلیل قیمت زیاد مشاوره ازواج از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره سر باز می­زنند، یا کسانی هستند که دوست دارند محرمانه فرایند مشاوره را انجام دهند، در این موارد نیز مشاوره آنلاین ازدواج گزینه­ی درستی به نظر می­رسد. در هر جای جهان که باشید می­توانید به راحتی از مشاوره آنلاین ازدواج استفاده کنید.

مشاوره آنلاین ازدواج

 برای مشاوره ازدواج با ما تماس بگیرید

روند مشاوره آنلاین ازدواج

روند مشاوره آنلاین اغلب در طی چند جلسه کوتاه صورت می­گیرد و به زن و شوهر آزمون­ها و سوالاتی داده می­شود تا میزان درک آن­ها را از هم­دیگر و میزان سازگاری آن­ها را در زندگی آینده بسنجند. سوالات در مورد مسائل و مشکلاتی است که زن و شوهر در زندگی مشترک امکان دارد با آن مواجهه شود. جلسات مشاوره هر کدام کم­تر از یک ساعت طول می­کشد و زن و شوهر می­توانند هر دو در جلسه شرکت کنند و یا یکی از طرفین تنها شرکت کند.

اصلا  مشاوره پیش از ازدواج به چه دلیل باید صورت گیرد؟

این امکان دارد که زن و شوهر با خود بگویند ما که همدیگر را دوست داریم و تفاهم زیادی هم با همدیگر داریم پس لازم نیست که حضوری به مراکز مشاوره  ازدواج مراجعه کنیم یا مشاوره آنلاین ازدواج را انجام دهیم. اما پژوهش­ها انجام شده در این زمینه این را نشان دادند که؛ مشاوره قبل از ازدواج چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین ارتباط بین طرفین را مستحکم­تر می­کند و به طرفین آموزش می­دهد تا نحوه­ی مدیریت اختلافات را یاد بگیرند. به واسطه مشاوره می­توانند اطمینان پیدا کنند که انتخابشان برای ازدواج درست و مناسب می­باشد. اگر زن و شوهر ابعاد مختلف شخصیت یکدیگر را نسنجند و همچنین رابطه­ی خود را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار ندهند، زندگی مشترکشان تحت تأثیر عوامل منفی قرار می­گیرد و ممکن است به سرانجام خوبی منتهی نشود. بنابراین مشاوره قبل از ازدواج حضوری یا در صورت عدم دسترسی به مشاوره حضوری، مشاوره آنلاین ازدواج مهم به نظر می­رسد. اگر چه مشاوره قبل از ازدواج برای همه­ی زن و شوهرها لازم می­باشد، اما در موارد زیر حتما باید به صورتی حضوری یا آنلاین با مشاوره در ارتباط باشند:

1-وقتی از نظر طبقاتی با هم فرق داشتند

2-زمانی که زیاد دچار جر و بحث می­شوند

3-اگر از لحاظ عاطفی در زندگی مشترک کمبودی حس می­کنند

4- اگر همواره نگران جدایی و طلاق هستند

5-نداشتن ارتباط کافی و ضروری با یکدیگر

6-داشتن مشکلات مالی

7-زمانی که از نظر فرهنگی با هم تفاوت داشته باشند

8-اگر از نظر مسائل جنسی مشکل دارند

9-اگر حس کنند از طرف یکدیگر احترام لازم را به دست نمی­آورند

بیشتر بدانید: تشخیص مناسبترین زمان برای مشاوره ازدواج، آمادگی برای ازدواج با مشاوره و تست های تخصصی روانشناسی و شخصیت شناسی

چگونه مشاوره آنلاین ازدواج موفقیت­ آمیز خواهد بود؟

اینکه از زن و شوهر خواسته می­شود که پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه کنند به این معنی نیست که آن­ها مشکلاتی دارند یا اینکه از ازدوا خود مطمئن نیستند. برای اینکه از فواید مشاوره چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین بهره ببرید به نکات زیر توجه کنید:

1-جلسه مشاوره باید تا حد زیادی وضوعاتی را در بریگیرد که شما همواره از آن­ها فرار می­کردید یا در ارتباط با یکدیگر به آن­ها توجه نمی­کردید.

2- تلاش نکنید که رابطه ی خود و همسرتان را بدون نقض و مشکل جلوه دهید

3-سعی کنید با هم دیگر در یک سمت باشید و سعی نکنید طرف بازنده و خود را برنده بدانید

4-آنچه در جلسه مشاوره بین شما و مشاور رد و بدل می­شود را برای کسی بازگو نکنید

5-در صورتی مباحث مطرح شده در جلسه­ی مشاوره را برای خانواده­ها مطرح کنید که مشخص شده است که؛ شما با مشکل بزرگی مواجهه هستید

مشاوره آنلاین چه اهدافی دارد؟

1-آمادگی فرد را برای شروع ازدواج بررسی کند

2-بررسی کنند که زن و شوهر از نظر روان سالم و سلامت هستند

3-خصوصیات و تفاوت­ها زن و شوهر و خانواده­های آن­ها را بررسی می­کند

4-این موضوع را می­سنجند که افراد از وظایف و حقوق خود در زندگی مشترک آگاه هستند یا نه

5-این موضوع را بررسی کند که زن و شوهر دارای مهارت­های مورد نیاز برای اداره­ی زندگی مشترک می­باشند

6- به طرفین کمک کند که درست­ترین تصمیم را در مورد متاهل شدن بگیرند

افراد باید چه زمانی باید مشاوره آنلاین قبل از ازدواج آغاز کنند؟ بیشتر زن و شوهر معتقدند که باید مشاوره آنلاین ازدواج را دو سه هفته پیش از ازدواج آغاز کنند. اما این عقیده نباید همه­گیر و تقیوت گردد. کار مشاوره آنلاین قبل از ازدواج باید در سریع­ترین وقت انجام شود.

یک زن و شوهر از مشاوره آنلاین ازدواج چه چیزی می­خواهند: آنچه یک زوج از جلسات مشاوره قبل از ازدواج چه حضوری و چه آنلاین انتظار دارند شامل:

به وجود آوردن نتایج ازدواج مثبت: زمانی که در مورد مسادئلی که به تعهد زیاد نیاز دارد مانند اقتصاد و کار به آسانی شخص هیجان­زده می­گردد، یک مشاور کاردان این توانایی را دارد که اشخاص را در بحث راهنمایی نماید و از خروج طرفین ازدواج از مسیر اصلی جلوگیری کند تا بتوانند تمرکز داشته باشند و به اهداف مشترکشان دستیابند.

مشاوره آنلاین ازدواج

برای اگاهی بیشتر: مشکلات بعد طلاق برای مردان، مشکلات بعد ازطلاق برای زنان، مهارتهای انتخاب همسر

آموختن توانایی­های حل تضاد: زمانی که زوجین در گذشته اختلافاتی داشته باشند، در این زمان هر دو آن­ها به خوبی واقف هستند که در آن لحظه چطور باید رفتار کنند.

کمک به زن و شوهر برای داشتن انتظار واقعی در باب زمان­بندی: مثلا زمانی که زن و شوهر به این توافق برسند که تا دو سال بچه­دار نشوند، حال اگر یکی از طرفین برنامه زمانی را بهم بزند و طرف دیگر آمادگی برای بچه­دار شدن نداشته باشد، استرس، اضطراب و درگیری­های زیادی را متحمل می­شوند.

دوری از احساس نفرت: باید رابطه­ی خود را از هرگونه نفرت پاک گردانید، یک روانشناس و مشاور به شما کمک خواهد کرد تا مسائل ایجاد شده را حل کنید و آرامش را به دست آوریدف تا این مسائل نتوانند در مراحل بعدی زندگی مشکلی به وجود آورند.

ترس­هایی که ازدواج را خراب می­کنند: شاید یکی از زن و شوهر از خانواده­ای باشند که پدر و مادر از هم طلاق گرفته­اند یا از خانواده­ای باشند که جر و بحث در بین­ آن­ها مسئله­ای عادی به شمار می­آید، مشاور و روانشناس می­تواند به آن­ها کمک کنند که زندگی متفاوت و بهتر از زندگی گذشته­شان داشته باشند. در وااقع طرفین ازدواج با یاری یک مشاور کاردان می­توانند جنبه­هایی از زندگیشان را که به اصلاح و حذف نیاز دارند را بیابند و آنگاه یا اصلاحشان کنند یا کلا حذفشان کنند.

پول: از خرج کردن پول برای مشاوره قبل از ازدواج  نترسید زیرا آینده شما بستگی زیادی به این انتخاب و تصمیم دارد.

زمان: طرفین ازدواج باید این را بدانند که ازدواج مهم­ترین تصمیمی است که در زندگی باید بگیرند بنابراین باید برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشند وقت بگذارند.

طرفین ازدواج از این ترس دارند که دچار مسائل و مشکلات اضافی شوند: زن و شوهر زمانی که می­خواهند جلسات مشاوره آنلاین یا حضوری پیش از ازدواج را شروع کنند، از این می­ترسند که پس از سنجش رابطه­ی آن­ها اضطراب­ها و مسائل بیشتری پیش بیاد. این موضوع می­تواند زمان کوتاهی ضرر داشته باشد ولی در بلندمدت برای طرفین فواید زیادی خواهد داشت.

هدف از مشاوره آنلاین ازدواج

اغلب مهم­ترین نیت زوجین از حضور در جلسه­ های مشاوره قبل از ازدواج، این است که نسبت به هم­دیگر شناخت پیدا کنند، اگر چه ممکن است از قبل نسبت بهم شناخت کمی داشتند. مشاور در مشاوره آنلاین یا حضوری در پی جلسه ­هایی که برگزار می­کنند، شخصیت و رفتار زن و شوهر را بررسی می­کند و آن­ها را می­شناسند. این قضیه در صورتی است که طرفین ازدواج نمی­توانند به سادگی هم­دیگر را به طور عمیق بشناسند.

در گذشته ریش سفیدان فامیل حکم مشاور را در قبل از ازدواج و بعد از آن بر عهده داشتند و طرفین ازدواج را در انتخاب درست یاری می­کردند و سعی در آن داشتند که راه صحیح را به زن و شوهرهای جوان نشان دهند. اما اکنون این کار به مشاوران کاردان و حاذق و در مراکز مشاوره یا به واسطه­ی مشاوره آنلاین ازدواج صورت می­گیرد. مشاوران و روانشناسان پیش از ازدواج تلاش می­کنند شخصیت جوانان و روحیات آنان را بشناسند و راه صحیح را برای تصمیم درست یادشان دهند. همانطور که همه اطلاع دارند، آغاز زندگی مشترک باید همراه با شناخت طرفین از هم­دیگر انجام شود تا در زندگی پیشرو با مشکلات کم­تری مواجهه شوند. بنابراین در این شرایط یک مشاوره حاذق راهگشای خوبی می­باشد.

از آنجایی که افراد امروزه زمان زیادی در اختیار ندارند و به همین دلیل هم از رفتن پیش مشاور طفره می­روند، اغلب به مشاوره آنلاین ازدواج روی می­آورند و به این نحو مسائل مربوط به هزینه­ ها و اتلاف زمان هم از بین خواهد رفت. پژوهش­های نشان داده­اند که افرادی که پیش از ازدواج از مشاوره قبل ازدواج ( چه مشاوره حضوری ازدواج چه مشاوره آنلاین ازدواج) بهره می­گیرند نسبت به کسانی که چنین مشاوره­ای را انجام نمی­دهند روند بهتری را در زندگی مشترک طی می­کنند و با هم سازگارتر هستند.

پس می­توان گفت، ازدواج و گزینش همسر یکی از پراهمیت­ترین مسائل در زندگی افراد است. بعد از برگزاری ازدواج نهاد خانواده که یکی نهادهای مهم در جامعه به حساب می­آید، ایجاد می­گردد. انتخاب­های کمی در زندگی ما وجود دارد که زندگی تحت­تأثیر آن­ها قرار می­گیرد، یکی از این انتخاب­ها، انتخاب همسر می­باشد.

پس فرد باید زمانی در مورد ازدواج تصمیم بگیرد که در مورد قضیه­ی ازدواج و تشکیل خانواده آگاهی ، دانش و پختگی لازم را به دست آورده باشد. افراد به همان اندازه که برای یک مراسم عروسی زیبا وقت و انرژی می­گذارند باید برای گرفتن تصمیم درست و انتخاب بجا نیز وقت و انرژی صرف کنند.

مشاوره آنلاین ازدواج جریانی است که در آن درمورد مشکلات و مسائل مختلف به افراد مشورت داده می­شود. در این مشاوره افراد در همه­ی جنبه­ها مشورت­های لازم و ضروری را می­گیرند تا بهترین انتخاب و تصمیم را داشته باشند. چون طرفین ازدواج دختر و پسری هستند که از نظر جسمی و عقلی به بلوغ رسیده­ اند نیازی نیست که والدین هم در طی جریان مشاوره حاضر باشند، اما در صورتی در برابر ازدواج دو نفر موانعی وجود داشته باشد یا خانواده­ها با ازدواج آن­ها مخالف باشند لازم است خانواده ­ها هم در جلسات حضور پیدا کنند. مشاوره پس از اینکه همه­ ی جلسات به اتمام رسید بدون اینکه نظر شخصی خودش را دخالت دهد، با توجه به نتایج حاصل از بررسی­ها نظرش را در مورد ازدواج آن­ها بیان می­کند. ولی چیزی که باید گفت این است که مشاور به هیچ وجه مستقیما نظرش حکم به رد یا تأیید ازدواج دو نفر نمی­دهد.

کاری که یک مشاور در اخر انجام می­دهد این است که؛ با بالا بردن میزان اطلاع و آگاهی دو طرف، سنجش ملاک­های انتخاب دو طرف به آنها کمک می­کنند تا نقطه ضعف­ ها و نقاط مشترک همدیگر را بشناسند و در اخر این خود دو طرف هستند که تصمیم آخر را می­گیرند. یک مشاوره می­تواند با حملات و کلماتی رای و نظر خود را در مورد ازدواج دو نفر با یکدیگر بیان و ارائه کند. مثلا می­تواند بگوید این ازدواج مانعی ندارد و می­تواند صورت گیرد.

مشاوره  پیش از ازدواج مانند تداعی زندگی آینده برای شخصی می­باشد که تصمیم دارد راه مشترکی را با شخص دیگری دنبال کند. روانشناس و مشاور برای اشخاصی که شوق انتخاب این راه را دارند، این راه را با همه­ ی پیج و خم­ هایش تداعی و ترسیم می­کند. او این قضیه را برای زوج­ های جوان روشن می­کند که عده­ ای از اشخاص با تصمیم و انتخاب خودشان وارد راهی صاف و هموار حالا با موانع کم می­شوند و اما عده­ای باز با تصمیم و انتخاب خود مسیری را آغاز می­کنند پر از موانع ریز و درشت. درواقع مشاور اشخاص را به ازدواج با شخص مورد نظرشان نه تشویق می­کنند و نه مانع ازدواج آن­ها می­شود بلکه به آن­ها آینده­ای را که با این ازدواج در انتظارشان است را برایشان ترسیم می­کند و اگر با وجود موانعی که بر سر راه عده­ ای از این اشخاص است، باز هم بر ازدواج با یکدیگر پافشاری کنند، مشاوره سعی می­کند راهکارهایی را به آن­ها بیاموزد که راحت­ تر با این موانع و مشکلات برخورد کنند و از عهده آن­ها بربیاند. یکی از راه ­هایی که مشاور معمولا به طرفین ازدواج توصیه و پیشنهاد می­کند، سپری کردن دوره ­های روان ­درمانی پیش ازدواج است. باید بگوییم مشاور اینجا فقط نقش راهنما را ایفا می­کند. بعضی وقت­ها، مراجعه­ کننده­ ها بیشتر به مشاور رجوع می­کنند تا حتما پاسخ بله را برای ازدواج بگیرند و هشدارهای مشاور را نادیده می­گیرد. اما بعضی از اشخاص هم از موانع و مشکلات احتمالی که در مسیر زندگی مشترک ممکن است با آن­ها مواجعه شوند می ترسند و به همین دلیل سعی می­کنند هشدارهای مشاور و روانشناس را جدی بگیرند و توصیه های آن­ها را به کار گیرند. ازدواج و ایجاد زندگی مشترک سبب خواهد شد تا افراد از نظر روان سالم بمانند و سطح فرهنگی و اقتصادی اجتماع بالا برود.زندگی مشترک سالم و مناسب، آرامش را نصیب افراد می­کند، ارامش درونی را نصیب اشخاص می­کند و مرض­های روانی را از اشخاص دور می­کند و سبب می­شود شخص همواره بر ای رسیدن به خواسته­ هاش با انگیزه و شوق کوشش کند.

اینکه از بین مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین  کدام نوع مشاوره بهتر است؟ باید بگوییم؛ چیزی که اشخاص باید پیش از جلسه­ های مشاوره پیش از ازدواج آن را مورد توجه قرار دهد موضوع زمان می­ باشد. اینکه در چه زمانی درمان را شروع کنیم اثر زیادی در بهبودی و مداوا دارد. اگر وقت طولانی را در رابطه با مسئله دارید به این می­ماند که در مسابقات دو مدت­ها با پای شکسته می­دوید و مطمئنا درمان به راحتی صورت نخواهد گرفت. اینکه شخص یک رابطه را ادامه بدهد یا از آن رابطه بیرون آید و جدا شود، هر دو قضیه سخت و غم­انگیز است. پس چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هر چه سریع­تر به راه درمان بگردید و برای حل مشکلات و مسائلتان قدم بردارید.

در مورد مشاوره حضوری پیش از ازدواج، می­توانیم بگوییم اشخاص و مرجعه­ کنندگان در یک زمان و مکانی که از قبل با مشاور در موردش به توافق رسیدند، با مشاور رو در رو ملاقات خواهند کرد. یکی از فواید مشاوره حضوری این است که اشخاص می­توانند با طرفی که قصد ازدواج با او را دارند در نزد مشاوره یک بحث و مذاکره­ ی واقعی و درست داشته باشند.

در این نوع مشاور می­توانند حرکات و لحن حرف زدن شما را بررسی کند و فرایندهای ارتباطی نادرست را پیدا کند و در رفع آن­ها به اشخاص مورد نظر کمک کند. مشاوران و روانشناسان پیش از ازدواج، پیشنهاد می­کنند که اگر مسئله­ ی افراد این است که از نظر عاطفی از هم دور شده­ اند بهتر است از مشاوره ­ی حضوری استفاده کنید. چون مشاوره حضوری سبب می­شود که زوجین دوبار هم را درک کنند و به نزدیک گرددند.

مواقعی وجود دارد که اشخاص بیشتر از اینکه در رابطه ­ی دونفره­ شان مشکل داشته­ باشند، مشکلات شخصی و فرد دارند، بنابراین باید اول در مورد مشکلات شخصیشان به مشاور مراجعه کنند و به صورت مراجعه حضوری، آنلاین یا تلفنی مشکلاتشان را حل نمایند و پس از آن برای مشاوره قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنند. در این بین یکی از خصوصیات مهم مشاوره آنلاین قبل از ازدواج، این می­باشد که طرفین ازدواج می­توانند یک برنامه انعطاف ­پذیر را دارا باشند.

افراد میتوانند از سایت­های مشاوره که اسامی و روزمه مشاوران مختلف را دارند، طبق مشکل و مسئله­ ای که دارند، یکی از مشاوران را انتخاب کنند و به صورت آنلاین با آن مشاور در ارتباط باشند. آنچه باید در مورد مشاوره انلاین ازدواج گفته شود این است که جلسه­ های مشاوره آنلاین ازدواج تنها  مسائل رابطه بین دو نفر را شامل نمی ­شود. اگر شخص با مسئله­ ی ویژه ­ای روبه رو است و به تنهایی نمی­تواند تصمیم بگیرد می­تواند به مشاور یا روانشناس مراجعه کند. حق مراجعه­ کنندگان است که در مورد مشاوری که می­خواهند به او مراجعه کنند اطلاعاتی کسب تا از تخصص و میزان مهارتش در مشورت دادن اطلاع پیدا کنند. اینکه جلسه ­های مشاوره آنلاین ازدواج تا چه حد موثر باشد هم به تجربه و مهارت مشاور و هم به انگیزه و تلاش افراد مراجعه­ کننده برای رفع مشکلاتشان وابسته است.

در مشاوره آنلاین ازدواج افراد بجز خودشان و فردی که می­خواهند با او ازدواج کنند، با فرد سومی روبه­ رو می­شوند که هدفش قضاوت و محکوم کردن یکی از طرفین یا هر دو ان­ها نیست بلکه فرد سوم که همان مشاور می­باشد با بررسی هایی که انجام می­دهد خواهد فهمید که دو طرفی که قصد ازدواج دارند تا چه اندازه با هم سازگارند و تا چه اندازه ناسازگارند. درواقع می­توانیم بگوییم وظیفه یک مشاور این نیست که تنها مشترکات طرفین را گوشزد کند، بلکه یک مشاور خوب باید ضعف­ ها و عیب­ های طرفین را گوشزد کند.

فواید مشاوره آنلاین ازدواج: پیش از هر چیز دیگر باید بگویید در جلسه­ های مشاوره­ آنلاین ازدواج، افراد همان خدماتی را دریافت می­کنند که در مشاوره حضوری ازدواج دریافت می­کنند و افراد نباید بابت این موضوع نگرانی به دل راه دهند. حالا یک سری از فواید مشاوره آنلاین ازدواج را بیان می­کنیم:

1-افراد در هر وقت و ساعتی که بخواهند و بدون اینکه لازم باشد به مکانی مراجعه کنند، می­توانند از خدمات مشاوره آنلاین ازدواج در خانه یا حتی در محل کار استفاده نمایند.

2-گاهی وقت­ها افراد به خاطر موقعیت شغلی و خانوادگی شان نمی­خواهند در جلسات مشاوره شناخته بشوند و دوست ندارند اشخاص دیگر از موضوعات شخصی خانوادگی شان مطلع شوند، پس در این موارد از مشاوره آنلاین ازدواج استفاده می­کنند که شخصیت و هویت آن­ها مخفی و ناشناس بماند.

3- در مشاوره آنلاین ازدواج، این امکان وجود دارد که مذاکره دو نفر ه یا حتی سه نفره بین مراجعه­ کننده ف مشاور و شخص سوم که می­تواند طرف دیگر ازدواج باشد، صورت بگیرد.

4- مکان مشاوره آنلاین ازدواج یک مکان امن است و فرد مراجعه کننده می­تواند با آارامش و به دور از استرس حرف­هایش را بیان کند.

5- پرسشنامه­ هایی که در مشاوره آنلاین ازدواج مورد استفاده قرار می­گیرد همان کیفتی را دارند که پرسشنامه­ های مشاوره حضوری ازدواج دارند.

یکی از مسائلی که افراد در هنگام مشاوره آنلاین ازدواج با آن روبه رو می­شوند این است که؛ اغلب افراد با سایت­ هایی که در این ارتباط می­باشند، آشنایی ندارند و به همین دلیل نمی­توانند از کمک­هایی که این سایت­ها ارائه می­دهند، بهره­مند شوند. دز این زمان بهتر است از خدمات مشاوره آنلاین ازدواج تلگرام استفاده نمایند. به واسطه­ی تلگرام مراجعه­کنندگان می­توانند به آسانی با مشاوران مختلف ارتباط برقرار کنند و سوالات و مسائل خود را از آن­ها بپرسند.  مشاوره ازدواج طبق میزان مسئله، شدت صدماتی که به شخصیت افراد وارد شده است و هم­چنین دیدگاه مشاور به دو نحو جلسه شخصی و دو طرف ازدواج صورت می­گیرد. در ابتدای کار مشاور سعی خواهد کرد جلسات مشاوره را با حضور دو نفر انجام دهد اما زمانی که احساس کرد اختلافات دو طرفین ازدواج زیاد است جلسات فردی هم برای هر کدام از زوج­ها برگزار می­کند و به ویژه موقعی که مشاور به این نتیجه رسیده باشد که یکی از طرفین از لحاظ شخصیتی دچار مشکل هستند مجبور است که از جلسات فردی مشاوره استفاده نماید. باز باید عنوان شود که تشکیل جلسات فردی یا دو نفری به نظر و دیدگاه مشاور بستگی دارد. مشاورانی که رویکرد سیستمی دارند اغلب برای اینکه مشکلات و موقعیت افراد را بهتر درک نمایند دو نفر در جلسات مختلف با هم ملاقات می­کنند. مشاورانی که دیدگاه تحلیلی دارند بعد از دو سه جلسه که گذشت، برای هر کدام زوجین جلسه شخصی و فردی برگزار می­کند، زیرا مشاوران با دیدگاه تحلیلی، اعتقاد دارند که زمینه­ی اغلب مشکلات و مسائل افراد در گذشته و دوران کودکی آن­هاست.

روش­های مشاوره ازدواج:

1-بهره بردن از آزمون­های فرافکن

 

چون در اغلب آزمون­های روانشناختی جامعه اماری گوناگون از اجتماع ساخته شده به همین سبب آزمون­ها اعتبار بالایی ندارد به این معنی که این ازمون­ها با واقعیت شخصیت مطاابقت نمی­کند. در این بین سوالات روانشناختی موجود است که تستی نیست و جواب این تست­ها را اشخاص طبق پاسخ مورد پسند اجتماع نمی­دهند و می­توان گفت، به شخصیت درونی اشخاص نزدیک می­باشند. مشاوران با بررسی این تست­ها در مدت کوتاهی این توانایی را می­یابند تا اطلاعات خوبی در مورد افراد بیابند. آزمون جملات ناقص یا نیمه­تمام یک آزمون فرافکن است. این آزمون در مدت کوتاهی اطلاعات خوبی در خصوصیات شخصیت افراد، مقدار درک فرد و صدماتی که احتمال دارد فرد به دستی از آن­ها اطلاع نداشته باشد را در اختیار مشاوران پیش از ازدواج قرار می­دهد.

2- تشخیص جریان­های ارتباطی که دارای عیب و نقص هستند: عده­ای از اشخاصی که به مراکز مشاوره پیش از ازدواج رجوع می­کنند به دنبال این هستند که عیب­ها و مشکلات رابطه­شان را بیابند. در این زمان مشاور سعی می­کند الگوهای ارتباطی که به واسطه این افراد به طور ناخودآگاه برای سپردن زندگیشان برمی­گزینند را برای آن­ها واضح و روشن گرداند.

3-به کار بردن روش­های دیدگاه هنجارمدار:

دیدگاه یا رویکرد هنجارمدار در عصر جدید توانسته به زن و شوهرهایی که رابطه­ ی آشفته­ای دارند کمک زیادی کند مخصوصا در جامعه ما که با هدف بالا بردن ارزش عقل و اندیشیدن، عدم توجه به هیجان را به میزان زیادی پیشنهاد می­کنند. دیدگاه یا رویکرد هنجارمدار امروزه به زن و شوهرهای جوان یاری می­رساند تا رابطه­ شان را از تنزل و نابودی نجات دهند.

4-تشخیص طرح واره­ ها

شناسایی پایه­ های فکری یعنی همان طرح واره­ ها به اشخاص یاری می­رسانند تا این توانایی را به دست بیارند که برای زندگی مشترک خود تصمیمات درست و به جا با در نظر گرفتن شخصیت روانی خود اتخاذ کنند. یکی از دلایل عدم تفاهم و رضایت اشخاص در زندگی مشترک این است که زندگی مشترک را متفاوت از آنچه در گذشته تصور می­کردند ، تجربه می­نمایند. در این مواقع مشاوران به واسطه یک­سری آزمون، طرحواره­های اشخاص را تشخیص می­دهند و به واسطه­ی آشنا کردن اشخاص با بعدهایی از شخصیت وجودیشان، تلاش می­کنند آنچه را که اشخاص از زندگی مشترک تصور کرده­اند به زندگی که در واقعیت دارند نزدیک کنند.

در حین مشاوره وقتی اشخاص به این حد از درک برسند که هیچ کدام از دو طرف، بد نیست و هر دو شخصیت مسیر رشد خود را می­پیماید به آن­ها یاری می­رساند که بعد از گذشتن از مرحله­ی ابتدایی ارتباط عاشقانه، در مواقعی که در مسیر زندگی مشترک با مشکلات و موانع رو به رو شدن با شکیبایی و همکاری و همدلی آن مشکلات را پشت سر بگذارند.

در مورد اینکه باید دید اشخاص در مورد ازدواج اصلاح گردد، باید گفت، اغلب زن و شوهرها معتقدند که بعد از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک مسائل مهم آن­ها از بین رفته است و در مورد مسائل مختلف نقاط مشترک زیادی به دست آورده­اند اما باید به این نکته اشاره کنیم که این امکان وجود دارد که بعد از ازدواج مشکلات و اختلافات بیشتر از قبل از ازدواج شده و به سبب زیاد شدن مسائل و مشکلات گوناگون قدرت تحمل سختی­ها و فهم آن­ها برای زوجین مشکل و سخت می­باشد. دیدی که هر کدام از زن و شوهر از فرهنگ خانواده و خویشان به دست آورده است و یا خیال­بافی­هایی در فکر کدام از زن و شوهر موجود است به واسطه مشاوران با تجربه و کاردان اصلاح می­گردد. خیلی از ادم­ها از ویژگی­های شخصی خود اطلاع ندارند و درواقع شناخت درستی در مورد شخص خودشان نداردند، در حالی که یکی نکاتی که می­تواند زمینه­ی یک رابطه­ ی خوب و سالم را فراهم کند، مسئله­ ی خودشناسی و مسئله­ ی شناخت روحیات و ویژگی­های شخصیتی توسط خود افراد است. زیرا تا موقعی که اشخاص شناخت لازم و کافی از ویژگی­های شخصیتی خود نداشته باشند، در زمان­های خطر و در زمان به وجود آمدن مسائل به آسانی نمی­توانیم خودمان را کنترل کنیم. شناخت درست شخص از خودش سبب می­شود تا بتوانیم درک کنیم که خواسته­ هایمان چیست و آن زمان آن­ها را طرف مقابل بخواهیم. تعدادی از ویژگی­ های افراد طی ارتباطاتی که با افراد دگر دارند، در سفر و زندگی مشترک شناسایی می­گردد، ولی تعداد دیگری از ویژگی­ها در اشخاص پنهان است و امکان دارد بعد   از ازدواج در شخص آشکار و هویدا شود. مشاور در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به اشخاص یاری میر­ساند از قسمتی از این ویژگی­ها اطلاع یابد و در نظر گرفتن آشنایی با این ویژگی­ها برای تشکیل زندگی مشترک و ازدواج تصمیم­ گیری نماید.

بعضی وقت­ها هر کدام از زن و شوهرها در جامعه و فرهنگی متفاوت از دیگری به دنیا آمده­اند و زندگی کرده­ اند که همین فرهنگ و جامعه متفاوت سبب شده شیوه­ی زندگی متفاوتی را تجربه کرده باشند. اگر این امکان وجود دارد که هیچ کدام از این دوتا فرهنگ یا دو شیوه زندگی غلط نباشد، ولی اختلافات موجود در این فرهنگ­ها سبب به وجود امدن مشکلات و مسائلی در ارتباط دو نفره­ی آن­ها و همچنین جریان زندگیشان خواهد شد. تفاوت­هایی که در ویژگی­های فردی، مذهب، موقعیت و سطح اقتصادی وجود دارد از نکاتی می­باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد و زن و شوهر در صورت داشتن چنین اختلافاتی از مشاور راهکار و شیوه­ی درست برخورد با چنین اختلافاتی را بیاموزند. عده­ی زیادی از اشخاص به سبب عواملی مانند فرهنگ، آموزش­های اشتباه والدین  و غیره در طی زمان آشنایی در باب مسائل جنسی مکالمه نمی­کنند. به همین سبب یاری گرفتن از مشاوران می­تواند در این باب راهنمایی­ها و مشورت­های لازم را بگیرند. موقعی که همه نکات میان زن و شوهر مورد بررسی قرار گرفت، اگر مشکل و مسئله­ی بزرگی در ارتباطات آن دو وجود نداشت، می توانند برای تشکیل یک زندگی آرام و بدون دغدغه از مشاور یاری بخواهند و مشورت­های لازم با در نظر گرفتن نتایج آزمون­ها و سوالاتی که توسط مشاور پرسیده شده است به دست بیاورند. کاری زن و شوهر باید بعد از جلسه­های مشاوره انجام دهند این است که زوجین باید یک وقتی را برای سنجش دوباره قرار دهند و با توجه به جواب­های آزمون­های انجام شده و صحبت­هایی که در طی جلسات با مشاور داشتند، تصمیم­گیری نمایند و برای اینکه با یکدیگر ازدواج کنند یا از ازدواج منصرف شوند تصمیم نهایی را بگیرند.

پس تا اینجا از اهمیت بالای مشاوره قبل از ازدواج در پیش از شروع زندگی مشترک آگاه شدیم و دانستیم که با کمک یک مشاور با تجربه و کاردان می­توانیم تا حدی از مشکلاتی که ممکن است گریبا­گیر زندگی آینده­مان شود جلوگیری کنیم. باید تا جایی که ممکن است راهنمایی­های مشاوران را در زمان تشکیل زندگی مشترک به کار بگیریم و با در نظر گرفتن این راهنمایی­ها تصمیم درست را بگیریم و دست به انتخابی صحیح و معقول و منطقی بزنیم.

کلام اخر اینکه در جریان مشاوره پیش از ازدواج امکان دارد هر احساسی به فرد دست دهد، توصیه می­نماییم به هیچ وجه مراجعه به مشاور را رها نکنید. باید بگوییم رفتن به جلسه­ ی مشاوره در حالی که هیچ بحثی میان اشخاص انجام نگیرد، درست نیست و همچنین رجوع به مشاور بعد از زمان طولانی بعد از برقراری رابطه و ایجاد حس علاقه و عشق بین طرفین کار درستی نیست. فرد با رجوع به مشاور از خیلی از موضوعات که برایش پنهان  و ناشناخته بود آگاه می­شود و به این موضوع پی خواهد برد که زندگی مشترک پر از مشکلات و حوادثی خواهد بود که امکان دارد انرژی و توانش را برای مدتی بگیرد و نا­امیدش کند ولی او باید از قبل ازدواج به این موضوع واقف باشد و صبر و تحملش برای رویارویی با این مسائل بالا ببرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا