بهترین مشاوره طلاق

admin
admin

بهترین مشاوره طلاق

بهترین مشاوره طلاق ؛احتمالاً در مورد مشاوره ازدواج شنیده اید. حتی ممکن است در حین تلاش برای نجات ازدواج خود، مشاوره ازدواج را نیز انجام داده باشید. مشاوره ازدواج برای زوج‌هایی است که برای بهبود روابط خود، بهبودی پس از موقعیت‌های چالش برانگیز زناشویی تلاش می‌کنند یا تصمیم می‌گیرند که آیا ازدواج سالم است یا خیر. برای برخی از زوج ها، مشاوره منجر به بهبود ارتباطات و افزایش رضایت زناشویی می شود. برای دیگران، راه حل متفاوتی به همراه دارد: درک اینکه طلاق بهترین تصمیم است.

 

بهترین مشاوره طلاق

برای مشاوره در امور طلاق  با ما تماس بگیرید

مشاوره طلاق برای افرادی است که در حال طلاق هستند و احتمالا قبلاً مراحل مشاوره ازدواج را طی کرده اند. در جایی که مشاوره ازدواج تلاش می کند تا به زوج ها آموزش دهد که چگونه با مشکلات خود کنار بیایند و به عنوان یک زوج دوباره با هم متحد شوند، مشاوره طلاق با آموزش افراد در مورد چگونگی پیشرفت سالم پس از پایان ازدواجشان کار می کند.

شما می توانید به تنهایی یا با همسر سابق خود در مشاوره طلاق شرکت کنید. در حالی که ممکن است رفتن به مشاوره با فردی که قبلاً طلاق گرفته‌اید یا قصد طلاق دارید، ایده‌ای ناخوشایند به نظر برسد، اما می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، به خصوص اگر با هم فرزندان دارید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه تعاملات خود را به عنوان والدین مشترک حفظ کنید.

روزهای اولیه می تواند به خصوص سخت باشد زیرا هر دوی شما برای یافتن شرایط عادی جدید خود تلاش می کنید و خود را با طلاق وفق می دهید. وجود یک شخص ثالث بی طرف و عینی می تواند این انتقال را آسان تر کند. مشاور شما فضای امنی ایجاد می کند که شما و همسر سابقتان می توانید از آن برای گفتگوهای دشوار به روش های موثر و سالم استفاده کنید.

چه زمانی باید در مشاوره طلاق شرکت کرد؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد. درمانگران معمولا جلسات را به مشاوره قبل از طلاق و بعد از طلاق تقسیم می کنند تا به انتقال شما کمک کنند. با این حال، اگر قبل از طلاق شروع کرده‌اید و احساس نمی‌کنید بعد از آن باید ادامه دهید، مجبور نیستید. همچنین اگر قبلاً طلاق خود را بدون مشاوره قبل از طلاق پشت سر گذاشته اید، می توانید پس از قطعی شدن طلاق جلسات درمانی را شروع کنید. مشاوره قبل از طلاق می تواند به شما کمک کند تا نحوه برخورد متمدنانه با یکدیگر را بیاموزید. در حین کار برای نهایی کردن جزئیات طلاق، باید نوعی ارتباط با طرف مقابل داشته باشید. زمانی که شخصی به شما کمک می کند احساسات خود را حل کنید، این فرآیند می تواند آسان تر باشد.

چه کسانی به  مشاوره نیاز دارند؟

مشاوره طلاق در شرایط مختلفی کار می کند. برای شروع، اگر شما و همسرتان اخیرا تصمیم به طلاق گرفته اید، راهنمایی در مورد این روند می تواند مفید باشد. نیازی نیست نگران باشید که مشاور قصد دارد نظر شما را تغییر دهد و نیازی نیست نگران باشید که آنها شما را قضاوت خواهند کرد. درمانگران دارای مجوز آموزش دیده اند تا با شما بر روی اهداف خاص شما کار کنند. اگر نمی خواهید در ازدواج باقی بمانید، آنها سعی نمی کنند شما را مجبور به آشتی کنند.

شما نیازی به حضور همسر یا سابق خود در جلسات با شما ندارید. در حالی که می تواند مفید باشد، به خصوص اگر فرزندانی با هم دارید، هنوز هم می توانید به تنهایی از شرکت در آن بهره مند شوید. همچنین می توانید در ابتدا با هم شرکت کنید و بعداً

اگر دیگر نیازی به حضور با هم ندارید، به طور جداگانه شرکت کنید. شاید هر دوی شما به نقطه ای رسیده اید که متوجه شده اید باید یاد بگیرید که چگونه روابط خود را به عنوان یک زوج طلاق گرفته بهبود بخشید، یا شاید از زمانی که طلاق نهایی شده است احساس گیر کرده اید. اگر افسردگی، اضطراب، بی انگیزگی، غمگینی، یا احساس ناتوانی در عبور از طلاق را تجربه می کنید، مشاوره فردی طلاق می تواند مفید باشد.

کار بر روی احساسات مختلف مرتبط با غم و اندوه در طول و بعد از طلاق معمول است. یک درمانگر می تواند به شما در عبور از هر مرحله عاطفی به روشی سالم کمک کند. درمانگر شما همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با هر گونه احساس گناه مقابله کنید و احساس بخشش، هم برای سابقتان و هم برای خودتان پیدا کنید.

بهترین مشاوره طلاق

در یک مشاوره به دنبال چه چیزی باشید

هنگامی که به دنبال یک مشاور طلاق هستید، باید به دنبال یک درمانگر مجاز باشید که در ارائه مشاوره از طریق طلاق و پس از آن تجربه داشته باشد. در حالی که هر درمانگر مجاز می تواند این نوع مشاوره را به شما ارائه دهد، لزوماً به این معنی نیست که این حوزه تخصص آنهاست. اگر نزدیک شدن به طلاق از طریق زمینه مذهبی برای شما مهم است، ممکن است بخواهید یک درمانگر پیدا کنید که با ارزش ها و باورهای شما همسو باشد.

شما همچنین می خواهید در دسترس بودن آنها را بررسی کنید. به احتمال زیاد، زمانی که در حال طلاق هستید یا اخیراً طلاق گرفته اید، با یک تغییر عمده در برنامه خود روبرو هستید، به خصوص اگر بچه دارید. این بدان معناست که شما باید بتوانید زمانی به مشاوره بروید که بهترین نتیجه را برای شما دارد. حتی یک درمانگر فوق‌العاده که ماه‌ها در دسترس نیست، برای مسائلی که باید فوراً روی آنها کار کنید، مناسب نخواهد بود.

نکاتی که باید هنگام مواجهه با طلاق به خاطر بسپارید

در کنار مراجعه به مشاوره طلاق، موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند در این دوران به شما کمک کند:

خود را منزوی نکنید شما آسیب می بینید، ممکن است اعتماد شما شکسته شده باشد، و ممکن است احساس شرمندگی یا خجالت داشته باشید. اینها همه احساسات معمولی هنگام تحمل طلاق هستند. با این حال، این احساسات می تواند باعث شود که خود را منزوی کنید، و این زمانی است که خود را با خانواده و دوستانی که شما را دوست دارند محاصره کنید.برای اطلاع بیشتربازسازی روابط زناشویی بعد از خیانت این مقاله را مطلالعه فرمایید

مراقبت از خود را تمرین کنید. وقتی زندگی شما به طرز چشمگیری تغییر می کند، به راحتی می توانید مراقبت از خود را فراموش کنید. سعی کنید مقدار مناسبی بخوابید و غذاهای مغذی برای خود فراهم کنید. ورزش می تواند به شما کمک کند که احساس پرانرژی و سلامتی بیشتری داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید تمرکز حواس، مدیتیشن یا سایر فعالیت هایی را تمرین کنید که به شما کمک می کند احساس آرامش و رضایت داشته باشید.

کارهایی را پیدا کنید که از انجام آنها لذت می برید. این زمان گذار است، که زمان بسیار خوبی برای کشف مجدد اینکه چه کسی هستید و چه علایق دارید است. سرگرمی های قدیمی را انتخاب کنید که برای آنها وقت نداشته اید یا چیز جدیدی را امتحان کنید.

مشاوره طلاق چیست؟

ازدواج و طلاق دو تا از به یاد ماندنی ترین تجربیات تلخ  وشیرین زندگی هستند. تفاوت اصلی بین آنها این است که طلاق می تواند برای همه کسانی که درگیر هستند – فرزندان، شوهر ، اقوام بسیار دردناک باشد.

یک مشاور طلاق چگونه می تواند کمک کند؟

خوب، یک مشاور طلاق می تواند شما را در این دوران دردناک و نامطمئن راهنمایی کند، در حالی که ابزارهای لازم برای حرکت مثبت و سالم را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، او می تواند به شما بیاموزد که چگونه یک زندگی کامل پس از طلاق را از سر بگیرید و تأثیر آن را بر فرزندانتان به حداقل برسانید. او همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا رابطه شما شکست خورده است، بنابراین اشتباهات خود را تکرار نکنید.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

به طور خاص تر، درمانگران ازدواج و خانواده متخصصان روابط هستند که می توانند به شما بیاموزند که چگونه با همسرتان ارتباط موثر برقرار کنید. آنها همچنین می توانند به شما و همسرتان بیاموزند که چگونه مهارت های حل تعارض خود را تقویت کنید.

در نهایت، هدف اصلی مشاوران ازدواج کمک به شما در شناسایی، رسیدگی، حل و فصل مسائل مختلف مانند خیانت، اعتیاد، از دست دادن صمیمیت و/یا چالش های والدینی است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر قصد اولیه شما ازدواج و ماندن برای همیشه بود، گاهی طلاق اتفاق می افتد.

با این حال، خبر خوب این است که اگر این اتفاق بیفتد، استراتژی‌های مشاوره قبل و بعد از طلاق وجود دارد که می‌تواند به شما در انجام موفقیت‌آمیز این فرآیند .کمک کند

مقالات دیگر:روش جلوگیری از خیانت همسر، مهارتهای انتخاب همسر

مشاوره قبل از طلاق چیست؟

یک مشاور طلاق می‌تواند به شما و همسرتان بیاموزد که چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید و رفتار متمدنانه داشته باشید، در حالی که شما سعی می‌کنید قوانین عاطفی، فیزیکی و مالی را که اغلب همراه با طلاق است، کشف کنید. این مشاور همچنین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا واقعاً می خواهید یا نیاز به طلاق دارید. به عبارت دیگر، آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا ازدواج شما واقعاً می تواند نجات یابد یا خیر.

به خاطر داشته باشید که اگر کودکان درگیر آن هستند، ضروری است که همه چیز را مرتب نگه دارید. به عبارت دیگر، مهم است که فرزندان شما یک طلاق مدنی و سالم را تجربه کنند – طلاق بدون سرزنش، نامگذاری یا بی احترامی. بهترین راه برای به حداقل رساندن آسیب های روحی و روانی فرزندان و حفظ سلامتی آنها این است که نسبت به همسر سابق خود متمدن باشید و بالعکس.

مشاوران قبل از طلاق مفید هستند زیرا می توانند به شما کمک کنند تا در مورد مسائل مربوط به فرزندپروری مربوط به طلاق رسیدگی کنید و در عین حال نکاتی را در مورد نحوه اطلاع دادن به فرزندانتان در مورد طلاق قریب الوقوع خود به شما کمک کنند، به گونه ای که کمترین آسیب و درد عاطفی را به آنها وارد کند.

مشاوره قبل از طلاق همچنین می تواند به شما در شناسایی و رفع هر گونه احساسات متضاد و/یا گیج کننده مرتبط با طلاق کمک کند. در نهایت، این شکل از مشاوره می تواند راهبردهای مقابله ای سالمی را به شما آموزش دهد که می توانید در طول تجارب چالش برانگیز و استرس زا از آنها استفاده کنید

برای اگاهی بیشتر: مشکلات بعد طلاق برای مردان، مشکلات بعد ازطلاق برای زنان

مشاوره طلاق چه کمکی می تواند داشته باشد؟

مشاوره طلاق می‌تواند به شما کمک کند تا مراحل مختلف طلاق را طی کنید، مکانی امن برای شما و خانواده‌تان برای به اشتراک گذاشتن و پردازش احساساتتان فراهم کند، بینشی در مورد اشتباهات ازدواج ارائه دهد، و به شما مهارت‌های مقابله و ارتباط سالم را بیاموزد.

اینجا نمونه هایی وجود دارد که مشاوره طلاق چگونه می تواند به شما کمک کند:

  1. در مراحل طلاق به شما کمک کند

پنج مرحله اندوه / از دست دادن وجود دارد: انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و پذیرش. اکثر مردم برخی از این مراحل (اگر نه همه) را در طول طلاق تجربه خواهند کرد، زیرا طلاق یک ضرر بزرگ است. 2 مشاوره طلاق می تواند به شما در پردازش و عبور از این مراحل عاطفی کمک کند.

مراحل تدارکاتی طلاق نیز وجود دارد. اینها شامل تصمیم به طلاق، جدایی قانونی، خود طلاق و زندگی پس از طلاق شما، از جمله غلبه بر شریک سابق خود یا قرار مجدد است.

  1. زمانی را برای ایجاد صمیمیت و هم صحبتی با خانواده را اختصاص دهید

طلاق بر کل خانواده از جمله فرزندان و خانواده بزرگ تأثیر می گذارد. واکنش‌های احساسی افراد ممکن است متفاوت باشد، اما همه باید پردازش کنند. توانایی پردازش این احساسات و تأثیر طلاق با هم می تواند به روند درمان کمک کند، به ویژه برای کودکان.

کودکان به کسی نیاز دارند که احساس راحتی کنند و احساسات خود را با او به اشتراک بگذارند. با این حال، در طول طلاق، ممکن است برای آنها دشوار باشد که با والدین خود در میان بگذارند. یک مهمانی خنثی و دلسوزانه می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

به علاوه، حتی خوش‌نیت‌ترین والدین نیز می‌توانند عمق یا میزان درد فرزندشان را از دست بدهند، و یک درمانگر طلاق نیز می‌تواند به آنها کمک کند به حرف‌های فرزندانشان گوش دهند و بشنوند. مشاوره همچنین به شما کمک می کند تا علیرغم هر گونه چالشی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

  1. ارائه بینش در مورد آنچه اشتباه است

وقتی مشکلاتی در روابط داریم، به راحتی می‌توان به چیزی که فریتز هایدر آن را خطای اسناد بنیادی می‌گوید، لغزش کرد. به عبارت دیگر، دیدن ویژگی های مثبت ما آسان و دیدن خوبی ها در شریک زندگی مان دشوارتر می شود. برعکس، دیدن ویژگی‌های منفی شریک زندگی‌مان آسان‌تر و دیدن ویژگی‌های منفی ما دشوارتر می‌شود.

این طرز تفکر نادرست است و شما و شریک زندگیتان را درگیر جنگی می کند که چه کسی «درست» بوده و چه کسی بیشترین آسیب را به بار آورده است. اگر در آن تعارض گیر بیفتید، روند طلاق شما پر از خصومت و تلخی خواهد بود که تأثیر منفی بر همه افراد درگیر خواهد داشت.

طلاق هرگز تقصیر یک نفر نیست و مشاوره طلاق می تواند به شما کمک کند تا متوجه آن شوید. روشن بودن نقش و مسئولیت خود در پایان زندگی زناشویی اولین قدم برای بخشیدن شریک زندگی و خود است که برای بهبودی لازم است. همچنین شما را برای موفقیت بهتر در روابط آینده آماده می کند، اگر / زمانی که تصمیم به برداشتن آن قدم دارید.

  1. به شما کمک می کند تا مهارت های مقابله ای را توسعه دهید

پس از از دست دادن یکی از عزیزان، طلاق به عنوان دومین رویداد استرس زا در زندگی رتبه بندی می شود. معمولاً افراد تمایل دارند به چیزهایی روی آورند که تسکین فوری تری مانند الکل دارند، اما مکانیسم های مقابله ناسالم در واقع استرس را تشدید می کند.

یک درمانگر طلاق می تواند به شما در شناسایی مهارت های مقابله ای سالم کمک کند که استرس شما را کاهش می دهد. اینها ممکن است شامل مواردی مانند ورزش، تغذیه سالم، خواب کافی و درگیر شدن در فعالیت های لذت بخش باشد. به کارگیری این مهارت‌ها زمانی که در یک مکان پایین هستید آسان نیست، اما یک درمانگر طلاق می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر خود بمانید.

  1. به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی را توسعه دهید

مهارت‌های ارتباط مؤثر برای هر رابطه‌ای مهم است، اما اگر طلاق دارید و بچه‌دار می‌شوید، بسیار مهم است. شما و همسرتان (سابق) باید رابطه مستمری داشته باشید تا بتوانید به طور موفقیت آمیزی با هم والدینی همراه شوید. بعلاوه، برای کودکان خوب است که ببینند والدینشان به عنوان یک والدین یک رابطه جدید و سالم‌تر ایجاد می‌کنند.بسیاری از مردم الگوهای خوبی برای ارتباط سالم ندارند، و اجرای چیزی که هرگز به شما آموزش داده نشده است، دشوار است. اگر احساس می کنید که این یک نقطه دردناک برای خانواده شماست، ممکن است بخواهید مشاوره والدینی را نیز در نظر بگیرید.

مقالات دیگر: علل عدم تمایل جوانان به ازدواج، قبل از ازدواج به مشاوره نیاز داریم

چگونه بفهمم که به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

اگر طلاق بر سلامت روانی ویا عاطفی شما تأثیر می گذارد تا جایی که نمی توانید حضور داشته باشید یا کارهای مهم را انجام دهید، ممکن است لازم باشد از یک درمانگر طلاق کمک حرفه ای بگیرید. برای اطلاع بیشترروش جلوگیری از خیانت همسر این مقاله را مطالعه فرمایید

چه انتظاری باید از مشاوره پس از طلاق داشت؟

مشاوره پس از طلاق کمک زیادی به بازگرداندن سلامت روحی و جسمی و سلامت کلی شما خواهد کرد.

در اینجا بهترین مزایایی است که با جستجوی مشاوره به دست خواهید آورد، خواه مشاوره طلاق خانواده، مشاوره فراگیر فرزند، یا صحبت با یک درمانگر متخصص در مشاوره طلاق در منطقه خود برای انتخاب قطعات پس از انحلال ازدواج.

  1. زندگی خود را برگردانید

آیا به یاد دارید که زندگی شما قبل از ازدواج چگونه بود، با دوستان برای نوشیدن کوکتل و مهمانی رفتن بدون نیاز به توضیح برای کسی که تمام شب کجا بودید؟

خوب، وقت آن است که عزاداری خود را پشت سر بگذارید و زندگی عادی را دوباره شروع کنید.ایجاد این تغییر سخت است، اما غیرممکن نیست. صحبت کردن با یک درمانگر به شما کمک می‌کند تا از حالتی که همیشه مشغول ازدواج هستید، به سمت مجردی سرگرم‌کننده و برون‌گرا برگردید.

  1. شروع به دوستیابی کنید

برای برخی افراد تنها بودن سخت است.آنها سال ها در یک شراکت بوده اند و اکنون کنار آمدن با شرایط جدید برایشان سخت است.

مشاوره پس از طلاق به آنها کمک می کند راه خود را پیدا کنند و آنها را در مسیر درست قرار دهند. اگر تعهد دوباره همان چیزی باشد که آنها می خواهند، درمان به آنها کمک می کند پس از طلاق بهبود یابند و فرد مناسب را پیدا کنند.

  1. خودتان را دوست داشته باشید

یادگیری اینکه چگونه خود را دوست داشته باشید، بخش مهمی از طلاق درمانی است.بسیاری از مردم خود را سرزنش می کنند که باعث نشدن ازدواجشان شود. درمان پس از طلاق به آنها کمک می کند تا بفهمند حتی اگر واقعاً دلیل طلاق باشند، نفرت از خود و سرزنش خود زندگی را بهتر نمی کند و با دیدن خود در آینه تصویر واضح تری ایجاد می کند.بهترین مشاوره طلاق به شما کمک می کند تا انتقال خود را آسان تر کنید.مزایای مشاوره طلاق شامل کمک به شما برای حرکت به سمت جلو است که برای شما احساس خوبی داشته باشد.

  1. کنترل بودجه

یک فنجان قهوه سیاه، کیف پول، تلفن همراه با نوت بوک اقتصادی روی میز، عکس از بالامدیریت پول ممکن است در مورد مشاوره درمانی احمقانه به نظر برسد، اما برای بسیاری از مردم در مورد خرج کردن پول پس از طلاق بسیار سخت است.آن‌ها سعی می‌کنند با خرید، در بسیاری از موارد، چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارند، احساس خالی درونی خود را پر کنند. با دانستن اینکه طلاق هزینه زیادی دارد، در دوران پس از طلاق از هر سنت قدردانی می شود.

مشاوره پس از طلاق، فرد گمشده و گیج را به سمت یک پول خرج کننده ثابت و منطقی سوق می دهد.

  1. با بچه ها رفتار کنید

بزرگترین مشکل بعد از طلاق رسیدگی به بچه هاست. بچه ها بین دو والدین دویده شده اند و این بسیار مهم است که هر دو در مقابل بچه ها چه واکنشی نشان می دهند.درمانگر بسته به نحوه قطعی شدن طلاق، گزینه های بیشتری دارد، اما همه چیز از طریق گفتگو و ایجاد یک محیط امن برای ابراز احساسات انجام می شود.در درمان پس از طلاق، هم مادر و هم پدر فرزندان باید بیاموزند که چگونه آنها را در خانواده ای با والدین مطلقه بزرگ کنند، بنابراین کودکان مراقبت هایی را که برای بزرگ شدن به عنوان افراد سالم نیاز دارند، تقریباً از صفر تا بسیار اندک دریافت کنند. تاثیر طلاق

 

 

 

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا