خدمات مشاوره آنلاین

admin
admin

خدمات مشاوره آنلاین

خدمات مشاوره آنلاین مانند مشاوره سنتی که به صورت حضوری انجام می‌شود، یک خدمات سلامت روان است که از طریق رسانه ‌های آنلاین مانند اپلیکیشن ‌های موبایل، کنفرانس‌ های ویدئویی، پیام‌ های متنی، ایمیل یا هر پلتفرمی که در آن مکالمه به صورت مجازی انجام می ‌شود، ارائه می‌ گردد. به مشاوره انلاین، از راه دور، درمان الکترونیکی، سایبر درمانی یا مشاوره وب نیز گفته می شود. خدمات معمولاً از طریق ایمیل، چت بی ‌درنگ، و کنفرانس ویدیویی ارائه می‌ شوند.

در نتیجه، احساسی شبیه به مکالمه گفتاری ایجاد می ‌شود که چت را از سایر اشکال ارتباط آنلاین مبتنی بر متن مانند انجمن ‌های اینترنتی و ایمیل متمایز می ‌کند. چت آنلاین ممکن است به ارتباطات نقطه به نقطه و همچنین ارتباطات چند پخشی از یک فرستنده به گیرنده های متعدد و چت صوتی و تصویری بپردازد، یا ممکن است یکی از خصوصیات یک سیستم کنفرانس وب باشد.

مقالات پیشنهادی: مشاوره آنلاین ازدواج، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران، مشاوره ازدواج

مشاوره آنلاین که به آن روان‌درمانی آنلاین هم گفته می‌شود، روان‌درمانی آنلاینی است که در پی درمان است. این نوع مشاوره لازم است که به‌ نحو تماس صورت بگیرد و مناسب می باشد این تماس به صورت تصویری صورت گیرد. اما پرسیدن سوال ها و خدمات روان‌شناسی می‌تواند به‌ نحو پیام کوتاه یا به واسطه ی ایمیل و چت آنلاین انجام شود اما به هر صورت از آنجایی که باید پرسش ‌ها کامل و جامع باشد، ما به اشخاص پیشنهاد .می‌کنیم که تلاش کنند جلسه های مشاوره بگیرند تا فرصت نمایند مشکلات خود را درمان نمایند.

 

 

خدمات مشاوره آنلاین

 برای مشاوره آنلاین با ما تماس بگیرید

آیا مشاوره آنلاین موثر است؟

درمانگران دارای مجوز ماهر می ‌توانند بسیاری از بیماری ‌های روانی را به ‌اندازه جلسات حضوری به صورت آنلاین به طور مؤثر درمان کنند. اگرچه در برخی از مسائل به اشکال آنلاین مشاوره نمی دهند، اما مطالعات علمی اخیر شواهدی از اثربخشی قابل مقایسه درمان رفتاری شناختی آنلاین، به ویژه برای درمان افسردگی و اختلالات اضطراب اجتماعی و عمومی و هراس ارائه می دهد.

متخصص با تجربه در اختلالات اضطراب، تروما و استرس، استدلال می‌کند که مشاوره آنلاین برای بزرگسالان مؤثر است، در حالی که درمان کودکان و نوجوانان ممکن است نیاز به درمان حضوری داشته باشد. او همچنین هشدار می دهد که بزرگسالان “در موقعیت های توهین آمیز و کنترل کننده بهترین کار را با جلسات حضوری برای اهداف حفظ حریم خصوصی انجام می دهند.”

یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، مشاوره آنلاین به اندازه رویکردهای حضوری سنتی مؤثر است، «به استثنای برخی روش‌ها که برای تمرین در سراسر پلتفرم سلامت از راه دور پیچیده‌تر هستند»، مانند حساسیت زدایی حرکات چشم و درمان پردازش مجدد یا بازی درمانی به کارگردانی کودک. آیا شما نگران مسائل خانوادگی یا تحول ناگهانی رفتار و عملکرد کودکانتان هستید؟

توانایی این را ندارید که با زن و بچه هایتان رابطه ی مناسب و خوبی داشته باشید؟ بد اخلاقی های زن یا شوهرتان و یا بچه هایتان شما را خسته کرده است؟ یا از استرس ها و احساس افسردگی همیشگی به تنگ آمده اید؟ علت مسائلتان هر چه که باشد تفاوتی نمی‌کند مشاورهای خانواده رفتار وشخصیت یک یک افراد را در خانواده می سنجند و برای بهتر شدن روابط اعضای خانواده راه حل های تأثیر گذار توصیه می کنند.
وقتی به واسطه ی مشاوره آنلاین مسائل روانشناسیتان را همیشه پیگیری می نمایید این موضوع باعث می گردد مشکلات روحی و معنوی و درگیری های میان اشخاص سریع بررسی و مداوا گردد و به مسائل مهم تری تبدیل نگردد. بعضی وقت ها به نحو جدی نیت می نمایید که به روانشناس و مشاور رجوع نمایید ولی وقتی نوبت هایی در طولانی مدت به شما می دهند کار برایتان سخت تر می گردد و مشکلات بیشتر می گردد.

بیشتر بخوانید: سرد شدن رابطه زن و شوهر، زوج درمانی، روانشناس کودک و نوجوان در تهران

گاهی هم نیاز دارید تا سریع با روانشناس مکالمه نمایید و قادر نیستید تا وقتی که وقت مشاوره حضوری هست صبر نمایید. در این صورت مشاوره آنلاین بهترین راه حل است. پس می توان گفت؛ مشاوره آنلاین زود تر از مشاوره حضوری صورت می پذیرد و در هر زمانی می توان از این نوع مشاوره استفاد کرد. در اکثر زمان ها گرفتن مشاوره یک موقعیت بسیار واجب و اساسی است و اشخاص باید هر چه زود تر از درمانگر خود مشاوره بگیرد. پس مشاوره آنلاین قادر است ناجی شخص از خطری باشد که در آن قرار دارد. در مشاوره آنلاین اشخاص از شر انتظار زیاد برای گرفتن نوبت، مشکلات حضور پیدا کردن در موعد مقرر، انتظار برای رفتن به اتاق مشاور و… خلاص می شوند.
در مشاوره آنلاین تعیین وقت و زمان توسط مشاور صورت نمی گیرد و شخص قادر است زمان را خودش تنظیم نماید. در مشاوره آنلاین اشخاص می توانند مشاور خود را انتخاب نمایند و قادر هستند با هر مشاوری که در مشاوره حضوری نمی توانند آسان و راحت با او ارتباط برقرار کنند، مکالمه کنند

خدمات مشاوره آنلاین

 برای خدمات مشاوره آنلاین با ما تماس بگیرید

مشاوره چت آنلاین چگونه کار می کند؟

اگر تصمیم گرفته اید که مشاوره چت آنلاین راهی است که می خواهید کاوش کنید، با مشاور منتخب خود تماس بگیرید تا زمان مناسبی را برای “دیدار” آنلاین شما ترتیب دهد. در بازه زمانی انتخاب شده، مشاور و مشتری هر دو وارد یک چت روم از پیش تعیین شده (که ایمن و محرمانه خواهد بود) وارد می‌ شوند تا بتوانند پیام ‌های فوری را برای مدت زمان توافق شده جلسه مبادله کنند. این کار ممکن است از طریق تلفن، از طریق ایمیل یا با استفاده از پیام رسان فوری انجام شود. هر نوع ارتباطی که باشد، مشتری باید اطمینان حاصل کند که با مشاور خود در مورد علت درخواست کمک، تعداد جلسات مورد نیاز، هزینه، حفظ حریم خصوصی و سیاست لغو صحبت کرده است.
گاهی اوقات، مشاوره آنلاین یک نیاز ارزشمند را برآورده می کند:
اگر در یک شهر روستایی زندگی می کنید، مشاوره آنلاین ممکن است تنها راهی باشد که می توانید به خدمات سلامت روان دسترسی پیدا کنید
اگر در مورد ناشناس ماندن بسیار نگران هستید، درمان آنلاین ممکن است نگرانی های مربوط به رازداری شما را کاهش دهد
اگر فردی هستید که برنامه‌ ای نا منظم و شلوغ کار می ‌کنید، ایمیل درمانی ممکن است به شما فرصتی برای دریافت کمک بدون تعهد به یک قرار ملاقات برنامه‌ ریزی ‌شده ارائه دهد.
مشاوره آنلاین به بسیاری از افراد خدمات زیادی ارائه می ‌کند، اما اگرچه مشاوره آنلاین دسترسی بی ‌سابقه ‌ای به خدمات، راحتی و ناشناس بودن ارائه می ‌دهد، اما هنوز تا یک راه‌ حل عالی فاصله دارد، برای همه مناسب نیست و همچنان خطراتی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: تقویت عزت نفس کودکان، بهترین روانشناس نوجوان در تهران، بهترین مشاور برای نوجوانان
برخی از معایب مشاوره آنلاین عبارتند از:
1-سرعت تایپ می تواند انتقال اطلاعات در جلسات مبتنی بر چت را محدود کند. گاهی اوقات مردم هنگام نوشتن کمتر از زمانی که صحبت می کنند می گویند. کاهش حجم اطلاعات در دسترس برای درمانگر.
2- ممکن است برای افراد دشوار باشد که افکار و احساسات پیچیده را در کلمات نوشتاری بیان کنند. افراد به عنوان نویسندگان بیانگر مهارت های متفاوتی دارند
3- احتمال ارتباط نادرست بین مشتری و درمانگر بیشتر است. درمانگران نمی توانند به راحتی به اطلاعات زبان بدن (حتی در هنگام استفاده از چت ویدیویی) دسترسی پیدا کنند. بنابراین مشاوران در معرض خطر بیشتری از دست دادن نشانه های مهم غیرکلامی هستند
4- مشاوران آنلاین نمی توانند (از نظر اخلاقی) با افرادی که در بحران فوری یا مبتلا به بیماری روانی جدی هستند کار کنند. در این مواقع، مشاوران باید در محل حضور داشته باشند تا شخصاً مشتری را مشاهده کنند و میزان خطر و بهترین اقدام مستمر را ارزیابی کنند.
5- اگرچه همه درمانگران قانونی باید محرمانه و محدودیت های حریم خصوصی را رعایت کنند، درمان آنلاین ممکن است خطر امنیتی بیشتری نسبت به جلسات حضوری داشته باشد. کسی می تواند کامپیوتر شما، نقطه وای فای شما، کامپیوتر درمانگر شما و غیره را نقض کند. و از آنجایی که آنچه شما فاش می کنید ممکن است بسیار حساس باشد، مسائل مربوط به حریم خصوصی مهم هستند.
6- شرکت های بیمه به ندرت هزینه های مشاوره آنلاین را پوشش می دهند.
7-ممکن است برای مشاوران غیرقانونی/غیرقانونی بی‌ وجدان کار آنلاین آسان ‌تر باشد. برخی از مشتریان مشاوره آنلاین ممکن است در بهترین حالت، خود را در معرض خطر هدر دادن پول و در بدترین حالت، توصیه های خطرناک سلامت روان قرار دهند. حتی درمانگران قانونی که از کشورهای دیگر (یا حتی از ایالت های دیگر) فعالیت می کنند، ممکن است به همان استاندارد گواهی نیاز نداشته باشند. هنگام حفظ خدمات یک مشاور آنلاین، دقت لازم ضروری است.
8-پس از یک جلسه مشاوره آنلاین نمی توان دارو را تجویز کرد.
9-اتصال اینترنتی نامطمئن ممکن است جریان و ارائه درمان را مختل کند.

فواید مشاوره آنلاین

1- از نظر اقتصادی به صرفه تر است2-مراجعه کننده می¬تواند سریع با مشاور ارتباط برقرار کند3-زمان کم تری صرف می شود4-به راحتی می ¬توان از آن استفاده کرد 5-بدون هیچ واهمه ای می توان مطلب را بیان6-اصل راز داری رعایت می شود
در زمینه های گوناگون مشاوره آنلاین صورت می گیرد
پس در عصر حاضر مشاوره آنلاین در همه ی زمینه های مورد نیاز صورت می گیرد که در اینجا به اختصار توضیح داده شده است:
1-مشاوره آنلاینی که در زمینه ی خانواده صورت می گیرد: یکی از زمینه هایی که مشاوره در موردش انجام می شود، خانواده می باشد. مشاوره خانواده جزئی از روانشناسی می باشد که رفتار عضو های خانواده و جایگاه و وظایف آن ها در خانواده مورد بررسی قرار می دهد. مشاوره خانواده کوشش می کند با بهتر کردن روابط افراد خانواده و نابود کردن اضطراب و ترس ها به بهبود شرایط خانواده یاری رساند. برای اینکه بهترین نتیجه به دست آید، مشاور خانواده کوشش می کند با همه ی افراد خانواده جلسه های روان درمانی برگزار کند اما گاهی اوقات این کار صورت نمی گیرد حتی در این زمان هم، دادن یک راه حل به یکی از افراد خانواده می تواند تا میزان زیادی در حل مسائل خانوادگی تأثیرگذار باشد.

2-مشاوره آنلاین پیش و پس از ازدواج
در مشاوره آنلاین پیش و پس از ازدواج، به زن و شوهرها در درک نقاط ضعف و قوت رفتاری و مسائل درارتباط شان یاری می رساند. اغلب در این نوع مشاوره از پرسشنامه هایی برای سنجش استفاده می گردد و در آخر با تفسیر نتیج ها، زن و شوهر به دیدگاه مناسب تری نسبت به ازدواج خود دست می یابند. ایجاد کردن آمادگی زیاد در زن و شوهر، شناختن الگوهای ارتباطی مناسب و مسلط شدن بر توانایی های حل کردن تعارض از سایر اهداف این نوع مشاوره می باشد.

خدمات مشاوره آنلاین

تعدادی از مسائلی که در مشاوره پیش از ازدواج بیان می شود، شامل :
1-درک جایگاه و نقشی که زن و شوهر دارند2-انواع شخصیت ها3-درک اینکه را چه ضعف ها و قوت هایی دارد4-اعتقادات و ارزش ها5-رابطه های خانوادگی6- داشتن توانایی کنترل کردن خشم و عصبانیت7-دانستن چگونگی تصمیم گرفتن8-امور اقتصادی و 9- بچه ها و پرورش آن ها
3-مشاوره آنلاین کودکان و نوجوانان
کودکان توانایی های کلامی و شناختی لازم برای صحبت کردن در مورد فکر ها و مسائل عاطفی و روانی خود ندارد. به همین دلیل این ناتوانی را در قالب پرخاشگری، عصبانیت، اضطراب، افسردگی و وسواس فکری-عملی نشان می دهند. مشاور کودکان و نوجوانان این توانایی را دارند که با استفاده از راه کار های گوناگون روانشناسی و بازی درمانی به پیدا کردن دلیل اصلی رفتارهای نامناسب کودکان یاری رساند. در این شیوه ها اطلاعات لازم در مورد کودک به دست می آید و راه حل های لازم برای تغییر دادن رفتار در او گرفته می شود.
4-مشاوره انلاین مسئله ی شخصیت
اغلب زمینه ی مسائل اختلال شخصیت را باید دروضعیت های خطرناک روانی و جسمی و در آغاز کودکی و نوجوانی یافت. اگر اختلالات شخص گرفتار به اختلال شخصیت در اوایل کودکی یافت شود، به واسطه ی رژیم غذایی، مشاوره روانشناسی و مشاوره اختلال شخصیت درمان خواهد گردید. چون این رفتارهای نابود کننده هنوز در شخص درونی نگردیده اند. پس می توان به آسانی رفتارها و کارهای فرد را تغییر داد و بهتر کرد. مشاوره اختلال شخصیت این امکان را فراهم می کند که بتوان بیمار را تا حد امکان بدون دارو درمان کرد، چرا که داروها یک گزینه تکمیلی هستند و بهترین نتیجه از طریق مشاوره و اصلاح الگوهای رفتاری امکان پذیر است.

برای اینکه کیفیت جلسه های مشاوره آنلاین بالا برود باید چکار کرد؟
1-سر موقع در جلسه حاضر شویم:
لطفا امکانات لازم برای سروقت رسیدن و حاضر شدن در جلسه ی آنلاین مد نظر خود را آماده نمایید و سعی کنید پنج الی ده دقیقه زودتر از زمان جلسه آماده گردید. سعی کنید اندیشه های خود را منسجم تر نمایید و پیش از جلسه ازمشکلاتی که نیت بیان کردن آن ها را دارید، یاداشتی آماده کنید.
2-صدا و تصویرتان
باید روشن و مناسب باشد:
اگر جلسه مشاوره به گونه ی ویدئویی اجرا می شود، باید نور مناسب و به اندازه برای فضا ایجاد کنید. پیش از آغاز جلسه ها، اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید و در حد توان فضایی را برای مستقر شدن بر گزنید.که دارای پس زمینه ساده و مناسب باشد. اما در آخر تفاوتی نمی کند که شما در چه فضایی مستقر هستید این فضا می‌تواند هر جایی باشد.
3-باید حریم خصوصی حفظ گردد؟
در جلسه های مشاوره آنلاین، باید در مکانی که مشاوره انجام می شود تنها باشید. حضور سایر افراد در نزد شما، در جریان مشاوره و مدوا مشکل ایجاد می کند. در برخی جا ها حتی مناسب است در مکان های کناری و رو به رو که احتمال پخش گردیدن صدا هست هم فردی نباشد. اگر امکانش هست از هدفون استفاده نمایید..
4-موانعی را که سبب می شود حواستان پرت شود را از بین ببرید
در حد امکان، موبایل خویش را خاموش نمایید و یا حداقل در حالت سایلنت بگذارید. اگر از موبایل برای جلسه آنلاین استفاده می نمایید، پیش ازآغاز جلسه، اعلان های سایر برنامه ها را غیرفعال کنید. نیز مناسب است حالت سلفی دوربین خود را در حالت بسته قرار دهید و تنها صورت مشاور را نگاه کنید. مدام تماشا کردن خود در فرایند جلسه سبب حواس پرتی می گردد. مورد دیگر این که تا حد امکان از صفحات (اسکرین) بزرگ استفاده نمایید.
5-به کار بردن ساعت در جلسه ی مشاوره
نگاه های پی در پی به ساعت در طی فرایند جلسه هم از دلایل حواس پرتی می باشد. اگر فکر می کنید در این مواقع به ساعت نیاز دارید ساعت را پیش از شروع جلسه تنظیم نمایید.

برای اینکه یک مشاوره آنلاین موثر باشد چه شرایطی باید در نظر گرفته شود؟
تعدادی شرایط در موثر افتادن مشاوره مهم است که مد نظر داشتن این شرایط مراجعه کنندگان را در به دست آوردن نتایج خوب کمک می کند.
1-مشئله¬ ای که در ابتدا برای به کار بردن مشاوره آنلاین اهمیت دارد گزینش مشاور و روانشناس می باشد، توجه و پژوهش درگزینش مشاور سبب می شود رجوع کننده به پزشک اعتماد کند و این موضوع در جریان مشاوره خیلی مهم به نظر می رسد. پس در گزینش کلینیک و مشاور مد نظر توجه و دقت لازم را به کار ببرید.
2-مورد دوم که سبب می گردد مشاور قادر باشد به رجوع کننده یاری رساند، راستی و درستی شخص در گفتن موضوعات و مسائلی می باشد که او را اذیت می نماید. خجالتی، شرم و نگفتن واقعیت سبب می گردد زمینه ی اساسی مشکلات از دیده پنهان بماند و یاری رساندن مشاور عمیق و کار ساز نباشد و بعد از مدتی مسئله ی اصلی دوباره به سراغ گریبان گیر مریض گردد و او را اذیت نماید. بنابراین باید در جلسه ی مشاوره موضوعات و مسئله های خود را به روشنی و بدون هیچ ترسی به مشاور باز گو نمایند.
3– مورد سومی که سبب می شود یک نفر به جلسه های مشاوره آنلاین رو بیارد مهم شمردن راه حل ها و کار هایی می باشد که مشاور مد نظر دارد. توصیه ها و راه کار های مشاور در پی روند بهتر شدن مریض است و طغیان و بی توجهی نسبت به این توصیه ها و راه کار ها سبب بی نتیجه ماندن فرایند درمان می گردد.
4-مورد چهارم این است که جلسه های مشاوره باید تداوم داشته باشد به همان ترتیبی که جلسه های مشاوه حضوری برای رسیدن قطعی به درمان مهم به نظر می رسد. جلسه ای انلاین مشاوره نیز باید به همین شکل پیش برود.
زمینه ی اولین کلینیک مشاوره آنلاین کی ایجاد شد؟
مشاوره آنلاین در سال ۲۰۰۱ در دنیا ایجاد شد و گسترش پیدا کرد. این نوع مشاوره اامروزه یاز جمله شیوه های شناختی در کشور ایران به حساب می آید. مشاوره آنلاین نیازمندی های ابتدایی دارد که در همه ی ملت های دنیا عملی نمی باشد و از سویی این شیوه در ملت های پیشرفته اسان تر به کار گرفته می شود. زیرا اینترنت پر سرعت و ابزارهای ارتباطی با کیفیت در این شیوه مهم و نیاز اساسی است.
مشاوره آنلاین به چند شیوه انجام می گیرد؟
شیوه های گوناگونی برای انجام دادن مشاوره آنلاین موجود هست که با گذر زمان دچار تحولاتی شده است به عنوان مثال در در دهه های قدیم مشاوره از طریق ایمیل موارد استفاده زیادی داشته است. امروزه شیوه های تازه تری ایجاد شده است که شامل:
1-چت آنلاین صوتی: این شیوه از مشاوره آنلاین را مشاوره تلفنی می گویند که در آن فرد از طریق تماس و با هزینه مناسب و اندک مشاوره می گیرد.
2-چت آنلاین نوشتاری: این نوع مشاوره نیز از طریق تلگرام و واتساپ صورت می گیرد.
مشکل اصلی مشاوره آنلاین از طریق جت آنلاین نوشتاری این است که مراجعه کننده و مشاور هر دو باید سرعت تایپتون بالا باشد. به همین سبب جلسه ی مشاوره انلاین نسبت به مشاوره حضوری بازدهی کمی دارد. همچنین این شیوه بازدهیش از مشاوره آنلاین صوتی کم تر است. در صورتی که رجوع کنند می خواهد ناشناس باقی بماند و یا زمانی که در حرف زدن مشکل دارد این شیوه پیشنهاد می گردد.
3-چت آفلاین: این شیوه به این صورت است که رجوع کننده پرسش خود را می فرستد و مشاور در زمان های دیگر پاسخ می دهد. این شیوه نیز زمان های گذشته رواج داشته است. این شیوه در زمان هایی کاربرد دارد که اشخاص مشکل جدی و حادی ندارند.
4-ویدئو چت و تماس تصویری: این شیوه : این شیوه امروزه کامل ترین شیوه ی مشاوره آنلاین است. همچنین بیشتر از سایر شیوه های مشاوره آنلاین به مشاوره حضوری نزدیک است.

گاهی رجوع کنند گان دوست دارند مشاور را از نزدیک ملاقات کنند و یک دیدار رو در رو داشته باشند چون فکر می کنند در این شیوه از حرکات بدن و لحن مشاور می توانند خیلی چیز ها را بفهمند و به همین خاطر زیاد به مشاوره آنلاین تمایلی نشان نمی دهند و به همین خاطر نتیجه ی دلخواه را نمی گیرند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا