فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

فوق تخصص روانشناس کودک: چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانند یکی شوند؟

فوق تخصص روانشناس کودک درتهران؛ روانشناسان کودکان و نوجوانان را ارزیابی و درمان می کنند. آن ها به کودکان کمک می کنند تا با استرس هایی مانند طلاق، مرگ، و تغییر خانواده یا مدرسه کنار بیایند. مراجعه­ کنندگان آن ها ممکن است شامل کودکانی با انواع مشکلات رشدی، از ناتوانی های یادگیری گرفته تا بیماری های روانی شدید باشد. فهرست جزئی از مشکلات درمان شده شامل اختلال کمبود توجه، اوتیسم، اختلال وسواس فکری جبری، فوبیا و اختلال سازگاری است. زمانی که مجموعه پیچیده ای از علائم ارائه می شود، بخشی از کار رسیدن به بهترین تشخیص است. بیشتر از سایر متخصصان بهداشت روان، روانشناسان در انجام تست های روانشناسی متخصص هستند. فوق تخصص روانشناسی کودک در تهران یکی از چندین تخصص روانشناسی است که بر سال های شکل گیری تمرکز دارد. روانشناسان بالینی معمولاً نسبت به روانشناسان مدرسه آموزش بیشتری در زمینه ارائه درمان طولانی مدت سلامت روان دریافت می کنند. برنامه های آن ها بیشتر از روانشناسان رشد متمرکز بر بالینی است. روانشناسان بالینی کودک ارائه دهندگان خدمات بهداشتی محسوب می شوند. با این حال، آموزش آن ها همچنین آن ها را در نقش های غیر مستقیم، به عنوان مشاور یا محقق آماده می کند. روانشناسان کودکان در محیط های پزشکی کار می کنند

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

مطالب پیشنهادی : روانشناس و مشاور خانواده، بهترین روانشناس نوجوان در تهران،فوق تخصص روانشناس کودک درتهران

مرکز مشاوره مهستا همواره تلاش خود را بر رضایت و کیفیت خدمات مشاوره متمرکز داشته ، بدین منظور جهت رفاه حال شما عزیزان راه های مختلفی برای ارتباط با مشاوران مجموعه در نظر گرفته است، برای ارتباط با مشاوران می توانید از طریق فرم زیرو یا فرم موجود در صفحه ثبت درخواست مشاوره و یا با شماره های مستقیم زیر با ما در تماس باشید .

 بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین ازدواج ، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، مشاوره ازدواج

وظایف و مسئولیت های روانشناس کودک

روانشناسان کودک، کودکانی را که ممکن است دارای اختلالات روانی، اجتماعی یا عاطفی خفیف یا شدید باشند، ارزیابی، تشخیص و درمان می کنند. برخی از وظایف و مسئولیت هایی که یک روانشناس کودک باید بتواند انجام دهد به شرح زیر است:

1-به کودکان و خانواده های آسیب دیده کمک کنید تا به شادی و رضایت در زندگی روزمره خود دست یابند و از این طریق به نقاط عطف رشد خود دست یابند.

2-مستندات و سوابق دقیق ارزیابی ها و درمان ها را طبق سیاست های داخلی ارائه دهید

3-به اعضای خانواده در مورد مداخلاتی که می توانند برای فرزندشان انجام دهند یا نحوه پاسخگویی به رفتارهای خاص آموزش دهید

4-برای تسهیل و تضمین رشد روانشناختی کودک، با سایر کارشناسان بهداشت کودک، مانند کارکنان حمایت از کودکان، پزشکان اطفال و مددکاران اجتماعی هماهنگی کنید.

5-سازماندهی برنامه های آموزشی برای آموزش کودکان یا نوجوانان در مورد پیامدهای رفتارهای پرخطر و راه های سازگاری با آن ها

6-با ارائه مداخلات روانشناختی مناسب به مسائلی مانند افسردگی، قلدری، مسائل مختلف سلامت روان و مشکلات یادگیری در کودکان رسیدگی کنید.

7-ارائه توصیه هایی در مورد ماهیت پرونده های حضانت کودک و همچنین تعیین شایستگی هر یک از والدین برای به عهده گرفتن انحصار حضانت کودک

مهارت ها و صلاحیت های فوق تخصص روانشناس کودک

یک فوق تخصص روانشناس کودک در تهران دارای مهارت ها و صلاحیت های مختلفی خواهد بود. این مدارک به شما کمک می کند تا یک روانشناس کودک توانمند در شرکت خود پیدا کنید. در اینجا چند مهارت و شرایط لازم برای استخدام روانشناس کودک آورده شده است:

1-مهارت های ارتباطی عالی، به ویژه توانایی برقراری ارتباط با کودکان در سنین مختلف و با زمینه های مختلف اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی

2-مهارت های حل مسئله در رسیدن به نتیجه گیری از تشخیص و توصیه درمان مناسب

3-کیفیت همدلی در رسیدگی به نیاز های عاطفی کودکان

4-تمایل به شرکت در سمینار ها و جلسات در مورد موضوعات مرتبط با روانشناسی کودک

5-آگاهی از روش های مختلف درمانی و توانایی جابجایی بین استراتژی های درمانی مختلف برای رفع نیاز های هر کودک

6-پایبندی به مقررات حرفه ای، قانونی و اخلاقی، مطابق با الزام نهاد های نظارتی مربوطه و قانون

7-صبوری و درک در هنگام برخورد با مسائل عاطفی کودکان

8-توانایی ایجاد انگیزه، تشویق و به تصویر کشیدن یک نگرش خوش بینانه

انتظارات حقوق فوق تخصص روانشناس کودک

حقوق یک روانشناس کودک بسته به جغرافیا و نوع کارفرما متفاوت است.

الزامات آموزشی و تربیتی فوق تخصص روانشناس کودک

روانشناسان کودک باید شرایط آموزشی و تربیتی مشخصی داشته باشند. گنجاندن این شرایط در شرح شغل به شما کمک می کند تا روانشناسان کودک واجد شرایط و آگاه را جذب کنید. داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس روانشناسی و در نهایت دکتری. یا Psy.D. در روانشناسی کودک برای روانشناس بالینی ضروری است. همچنین گذراندن یک سال کارآموزی توسط روانشناس کودک در زمینه روانشناسی کودک الزامی است. یک روانشناس کودک همچنین باید امتحان را برای تمرین حرفه ای در روانشناسی گذرانده باشد و مجوز فعالیت از هیئت آمریکایی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را داشته باشد.

الزامات تجربه روانشناس کودک

الزامات تجربه روانشناس کودک برای اثبات توانایی یک فرد در این حرفه ضروری است. یک روانشناس کودک باید چندین سال تجربه کار با کودکان در یک محیط بالینی داشته باشد. آن ها همچنین باید تجربه مشاوره با نوجوانان و نوجوانان در مورد چالش های گروه سنی خود را داشته باشند. یک روانشناس کودک باید تجربه کار با کودکان در مورد سوء مصرف مواد مخدر و مواد را داشته باشد.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

برای مشاوره، بهترین مشاوره طلاق ، روش جلوگیری از خیانت همسر، بازسازی روابط زناشویی بعد از خیانت با ما تماس بگیرید

سوالات متداول در مورد روانشناسان کودک

فرق بین روانشناس کودکان و روانپزشک کودکان چیست؟

اگرچه این دو نقش هر دو با کودکانی که بیماری روانی و سایر شرایط را تجربه می کنند کار می کنند، اما واجد شرایط متفاوتی هستند که بر مسئولیت های شغلی آنها تأثیر می گذارد. تفاوت اصلی بین روانشناس کودکان و روانپزشک کودکان در این است که روانپزشکان، پزشکان دارای مجوز هستند که می توانند داروهایی را برای کودکان برای مقابله با شرایط روانی تجویز کنند. در مقابل، روانشناسان دارای مدرک دکترا هستند اما دکترای پزشکی ندارند و بنابراین، معمولاً صلاحیت تجویز دارو را ندارند. توجه به این نکته مهم است که حالت ‌های خاص به روانشناسان اجازه تجویز دارو را می‌دهند، اما این روش معمول نیست. علیرغم تفاوت‌هایشان، این دو نقش رابطه حرفه‌ای بسیار نزدیکی دارند، زیرا روان‌شناسان کودکان در صورتی که معتقدند دارو یک گزینه درمانی مناسب است، کودکان و والدینشان را به روان‌ پزشکان کودکان ارجاع می‌دهند.

وظایف روزانه روانشناس کودکان چیست؟

در یک روز معمولی، یک روانشناس کودکان با بررسی برنامه قرار ملاقات خود شروع می کند. قبل از هر جلسه، آن ها چند دقیقه به بررسی پرونده مشتری خود می پردازند و سؤالاتی را برای پرسیدن از آنها و والدینشان مطرح می کنند. در طول هر جلسه، آن ها از مشتریان می خواهند که در مورد احساسات خود صحبت کنند و در مورد رویداد های جاری زندگی خود صحبت کنند. اگر با یک کودک خردسال و والدینش صحبت می کنید، یک روانشناس کودکان ممکن است به آنها اسباب بازی ها یا کتاب های رنگ آمیزی پیشنهاد دهد تا در حین صحبت با آن ها بازی کنند. آنها همچنین ممکن است به صحبت با والدین کودک اشاره کنند، اگر آن ها نمی خواهند صحبت کنند.

در طول هر جلسه، آن ها یادداشت برداری می کنند تا بهبود یا عقب ماندگی در رفتار مراجعه کننده ی خود را نشان دهند. قبل از پایان جلسه، آن ها تمریناتی را در اختیار مراجعه کننده ی خود قرار می دهند تا زمانی که شروع به احساس استرس، عصبانیت یا غمگینی می کنند، امتحان کنند. بلافاصله پس از جلسه، یک روانشناس کودکان یادداشت های گسترده تری می کند و آنها را برای مراجعات بعدی به پرونده مشتری خود اضافه می کند.

یک روانشناس کودک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک روانشناس خوب کودکان کسی است که طبیعتی با شخصیت دارد که به کودکان کمک می کند تا آنقدر راحت باشند که افکار و احساسات خود را باز کنند. آن ها از گوش دادن فعال برای حفظ مکالمه جذاب با کودکان و والدینشان استفاده می کنند. روانشناسان کودکان نیز حضوری آرام بخش دارند تا به والدین نگران اطمینان دهند. علاوه بر این، یک روانشناس خوب کودکان به آموزش مداوم اهمیت می دهد، که به آن ها کمک می کند در مورد بیماری های روانی و نحوه تشخیص موارد در کودکان بیشتر بیاموزند.

روانشناس کودکان به چه کسی گزارش می دهد؟

یک روانشناس کودکان معمولاً به یک سرپرست بالینی یا مدیر بالینی در مرکز درمانی که در آن کار می کند گزارش می دهد. این متخصصان دستورالعمل های حرفه ای را برای این مرکز تنظیم می کنند و روانشناسان کودک را با مشتریان مرتبط می کنند.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

مقالات دیگر : مشکلات بعد از طلاق برای زنان، مشکلات بعد طلاق برای  مردان، مهارتهای انتخاب همسر

مزایای  روانشناس کودک بودن

آیا تا به حال احساس کرده اید که همیشه با کودکان و نوجوانان ارتباط داشته اید؟ آیا احساس می کنید در کمک به دیگران خوب هستید؟ اگر این خیلی شبیه شما به نظر می رسد، ممکن است بخواهید شغلی به عنوان روانشناس کودک در نظر بگیرید، اما اجازه دهید حدس بزنم، احتمالاً چیز زیادی در مورد این حرفه نمی دانید.

نیازی به وحشت نیست. من فهرستی از 10 مزیت  برتر روانشناس کودک را تهیه کرده ام. این لیست مطمئناً به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر شغلی برای شما مناسب است یا خیر.

برتری های روانشناس کودک بودن

1-درآمد شما خیلی ضعیف نخواهد بود.2- شما می توانید یک برنامه بسیار انعطاف پذیر داشته باشید.3- شما می توانید در بسیاری از تنظیمات مختلف کار کنید.4- شما می توانید رئیس خود باشید.5- شما قادر خواهید بود خودمختاری داشته باشید.6- هر روز با چیز جدیدی روبرو خواهید شد.7- می توانید نسبت به کاری که انجام می دهید احساس خوبی داشته باشید.8- شما مورد تقاضا خواهید بود.9- شما می توانید رشته روانشناسی کودک را بهبود بخشید.10- شما می توانید به حرفه خود افتخار کنید.

محیط کار برای روانشناس کودک چیست؟

روانشناسان کودک باید عشق به کار با کودکان و نوجوانان داشته باشند و میل به کمک به آن ها برای غلبه بر چالش ها داشته باشند. آن ها ارزیابی، مداخلات، مشاوره و انواع دیگر درمان را برای کودکان دارای نیازهای عاطفی، رفتاری و اجتماعی ارائه می کنند. اداره آمار کار توضیح می دهد که الزامات روانشناس کودک معمولاً شامل مدرک و مجوز پیشرفته است.

بسیاری از روانشناسان کودک ترجیح می دهند در مدارس خصوصی یا دولتی کار کنند. مشاغل روانشناس کودک در مدارس این نوع مسیر شغلی روانشناسی کودک شامل ارائه مشاوره، تشخیص و ارجاع به دانش آموزانی است که مشکلات عاطفی، اجتماعی یا رفتاری دارند. دانش آموزان ممکن است توسط معلمان، مشاوران راهنمایی یا والدینشان به شما ارجاع داده شوند. روانشناسان مدرسه موانع بالقوه یادگیری را ارزیابی می کنند و با والدین، معلمان و سایر پرسنل دانش آموز همکاری می کنند تا به توسعه ارتباطات سالم و مهارت های اجتماعی کمک کنند، به دانش آموزانی که مشکلات مدیریت خشم دارند کمک کنند، و نیاز به خدمات آموزشی ویژه را ارزیابی کنند.

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا