بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران

بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران

آیا در جستجوی بهترین مرکز مشاوره ازدواج می­باشید؟ آیا از این موضوع اطلاع دارید که هدف مراکز مشاوره ازدواج تهران، از مشاوره قبل از ازدواج و در مشاوره ازدواج چه می­باشد. در ابتدای ازدواج و در طی آشنایی پیش از ازدواج بسیاری از نکات ضروری و مهم که برای شروع یک زندگی موفق لازم است، مورد بی­توجهی قرار می­گیرد و به همین سبب چندی بعد از ازدواج مشکلات، مسائل و اختلافات زیادی میان زن و شوهر به وجود می­آید. بنابراین می­توان گفت؛ هدف بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران، این می­باشد که به زوج­ها بیاموزند که چگونه با مسائل زندگی زناشویی برخورد کنند. چون ازدواج با اهمیت­ترین و مهم­ترین مسئله­ در زندگی افراد است که باید در مورد آن تصمیم­گیری درست کنند، آموزش دیدن برای تصمیم­گیری درست و همچنین اموختن مهارت­های لازم برای برقراری یک زندگی مشترک لازم و ضروری است.

دروقع هدف مراکز مشاوره ازدواج تهران این نیست که یک پاسخ بله یا نه برای ازدواج بگیرید. مشاوره پیش از

بهترین مشاوره ازدواج تهران

برای مشاوره، دلایل مهم برای مشاوره پیش از ازدواج،قبل از ازدواج به مشاوره نیاز دارید با ما تماس بگیرید

 

ازدواج و تشکیل زندگی مشترک در موضوعاتی مانند انتخاب همسر، اطلاع یافتن از ریسک ازدواج، تفاوت­های شخصیتی افراد، حل مسائل زوج­ها و آموختن تواناییهای و مهارت­هایی که برای زندگی مشترک لازم می­باشد، انجام می­گیرد. درواقع می­توان گفت؛ مشاوره پیش از ازدواج مثل واکسنی از وقوع طلاق جلوگیری میکند و مانع از هم پاشیدگی زندگی مشترک زوج­ها می­شود. مرکز مشاوره ازداج تهران، خدماتی را در زمینه­ی ارتباط با جنس مخالف، آشنایی پیش از ازدواج، خواستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت­های لازم برای زندگی مشترک ارائه می­دهند. چون در عصر جدید زندگی افراد با گذشته خیلی فرق کرده و مشکلات خاص خودش را دارد، به راه­­حل­ها و شیوه­ها نو وتازه­ای هم نیاز دارد.

مقالات دیگر: بهترین مشاوره طلاق، مشاوره ازدواج، روش جلوگیری از خیانت همسر

هزینه حضور و شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج در مراکز مشاوره ازدواج تهران، زیاد است و خیلی از افراد توان شرکت در این جلسات را ندارند. بجز هزینه­ی بسیار بالای این مراکز، از آنجایی که خانواده­های ایرانی به دلیل حجب و حیایی که دارند، از مشاوره حضوری شرم دارند. بنابراین مشاوره روانشناسی تلفنی می­تواند راهکار خوبی به حساب آید. بهترین مراکز مشاوره ازدواج تهران حتی در مورد مسائل و مشکلات بعد از ازدواج هم می­توانند مشاوره بدهند.  بسیاری از زن و شوهرهای جوان پس از ازدواج به دلیل دخالت­های خانواده­ها و آشنایان، عدم  تفاهم برای حل خیلی از مشکلات زندگی، مشکلات جنسی و …با مشکل روبه رو می­شوند. مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در این موارد و مشکلاتی مثل این­ها بسیار کارساز می­باشد.

مشاوره ازدواج یک نوع درمان و معالجه می­باشد که زوج­ها یاری می­رساند تا برای امر ازدواج که مسئله­ی حیاتی و مهم است، آماده شوند. مشاوران ازدواج می­تواند این اطمینان را به زوج­های جوان بدهد که خودشان و شریک زندگیشان یک رابطه و زندگی مشترک سالم و قوی خواهید داشت. مشاوره پیش از ازدواج شانس افراد را برای داشتن یک زندگی زناشویی خوب و سالم بالا می­برد. همچنین به افراد در پیدا کردن ضعف­ها و مسائلی که بعدها امکان دارد در زندگی مشترک مسئله­ساز شود، یاری می­رساند. گذشتگان معتقدند که زندگی مانند هندوانه سربسته­ است، به این معنی که تا با یک فرد به عنوان (شریک زندگی) زیر یه سقف زندگی نکنی نمی­توانی بفهمی که در کنار او زندگی سرشار از خوش­بختی خواهی داشت یا نه. اگر افراد امروزی بخواهند به شیوه­ی نسل گذشته زندگی کنند، این اعتقاد درست و صحیح می­باشد. اما چون نسل حاضر به واسطه­ی امکاناتی که دارند، مشکلاتی را که نسل قبلی داشته­اند، از بین برده است. یکی از این امکانات، مراکز مشاوره ازدواج می­باشد.

مقالات دیگر :بازسازی روابط زناشویی بعد از خیانت، مهارتهای انتخاب همسر

فواید مراکز مشاوره ازدواج تهران

1-افراد با شرکت در جلسات مشاوره از میزان تفاهمات و اختلافات خود آگاه می­شوند

2- ویژگی­های شخصیتی خود را می­شناسند

3- مهارت و توانایی افراد برای شروع زندگی مشترک سنجیده می­شود

4- تا حدودی مشخص خواهد شد که در زندگی مشترک موفق خواهند شد یا نه

5-آنچه را افراد برای آغاز زندگی مشترک باید یاد بگیرند، یادآوری می­شود

6-همچنین در طی جلسات مشاوره، مهارت­های ارتباطی آموزش داده می­شود

مسائلی که در جلسات مراکز مشاوره ازدواج تهران مطرح می­شود عبارت­اند از:

1-شناسایی مشکلات روانی افراد

یکی از سنجش­های مهمی که در زمان مشاوره صورت می­گیرد، شناسایی مشکلات روانی زوج­های است. با در نظر گرفتن اینکه خیلی از اختلالات به آسانی قابل شناسایی نسیتند، یک مشاور به آسانی می­تواند متوجه این مشکل شود و اثرات این مشکلات بر رابطه­ی زناشویی بررسی کند.

2-آگاهی از رفتار و روحیات همدیگر

سنجش­های مختلف روانی و روش­های گوناگون این توانایی را دارد که به مشاور یاری رساند تا نسبت به طرفین آگاهی نسبی به دست بیاورد و همچنین زوج­ها بتوانند از رفتار درونی و شخصیت یکدیگر آگاهی نسبی پیدا کنند.

3- کمک به زوج­ها برای اینکه تصمیم درست بگیرند

بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران

همانطور که می­دانیم ازدواج بیشتر یک انتخاب می­باشد، بنابراین ضروری است که تصمیم صحیح در این مورد گرفته شود. در موقع انتخاب طرف مورد نظر به جای اینکه ظواهر طرف را مدنظر قرار دهیم، باید کسی را انتخاب کنیم و بپذیریم از نظر روانی بتوانیم با او مأنوس شویم.

زمانی که دو طرف از یکدیگر خوششان می­آید و یا به واسطه خانواده­ها به یکدیگر معرفی می­شوند، برای اینکه بتوانند تصمیم درست بگیرند، تلاش می­کنند تا از بین مراکز مشاوره پیش از ازدواج، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران را انتخاب کنند. در این مراکز مشاور به عنوان یک شخص متخصص و مطلع می­تواند آگاهی طرفین را در مورد ازدواج و زندگی مشترک افزایش دهد.  در حال حاضر مشاوره پیش از ازدواج خیلی مورد توجه قرار گرفته است. مشاوره ازدواج تا حد زیادی مبتنی بر دانش و تکنیک­های علوم رفتاری به ویژه روان­پزشکی و روانشناسی است. علاوه بر این، اکثر مشاوران ازدواج در مراکز مشاوره ازدواج تهران پیشینه گسترده­ای در ماهیت ازدواج و الگوهای شکست ازدواج دارند و آموزش­های آکادمیک فشرده­ای در زمینه روانپزشکی، مددکاری اجتماعی ، روانپزشکی یا روانشناسی بالینی را سپری کردند. تعدادی از آنها روانپزشک هستند و بسیاری از آنها تحت نظارت دقیق روانپزشکان یا با مشورت نزدیک با آنها کار می­کنند.

همانطور که بیان شد؛ هدف اصلی مشاوره ازدواج کمک به همسران در درک ماهیت مشکلات زناشویی است تا بتوانند با رضایت بیشتری در مورد این مشکلات تصمیم بگیرند. این امر مستلزم آن است که مشاور اطلاعات خوبی در مورد همسران از جمله رفتار و نگرش عاطفی آنها بیاموزد. مشاور این اطلاعات را با گفتگوهای طولانی با یک یا هر دو همسر به دست می آورد. گاهی مشاور فقط با یک همسر کار می­کند، گاهی با هر دو. اما کنفرانس­ها معمولا با حضور تنها یک همسر در یک زمان برگزار می­شود. اگر بیشتر از یک تشخیص سریع جستجو شود، تعدادی کنفرانس برگزار می شود، شاید به اندازه یک کنفرانس در هفته برای شش ماه یا یک سال. به تدریج مشاور با شناخت بیشتر زوجین، دلایل اساسی رفتار همسران و تغییراتی را که برای رفتار متفاوت آن­ها ضروری است، بیان می­کند. این ممکن است در یک بیانیه مستقیم توسط مشاور ارائه شود، یا ممکن است به فرد مشاوره کمک کند تا خودش این مسائل را توضیح دهد. زیرا بررسی رفتار و نگرش زوجین ممکن است بسیار کامل باشد و ممکن است بی میلی شدید به افشای کامل و دقیق مسائل صمیمی و آزاردهنده وجود داشته باشد. همچنین فرد مورد مشاوره معمولاً رفتار خود و اهداف خود در زندگی را در رابطه با ازدواج مجدد ارزیابی می کند و این امر احتمالاً کند و ناراحت کننده است.

به منظور افزایش آگاهی و آمادگی جوانان برای ازدواج و تقویت زندگی زناشویی، اولین اقدام کشوری در سال 1372 به عنوان طرح مشاوره قبل از ازدواج شکل گرفت و اجرای این برنامه همچنان ادامه دارد. هدف از این برنامه آموزش مفاهیم بلوغ جنسی، خطرات بارداری در سنین کمتر از 18 سال و بیش از 35 سال بود. همچنین با هدف آموزش در زمینه جدایی فرزندان، پیشگیری از ازدواج فامیلی، مشاوره ژنتیک و تغذیه مناسب در دوران بارداری، شیردهی و واکسیناسیون انجام شد. از سال 2007 برنامه ریزی برای تغییر محتوای برنامه مشاوره قبل از ازدواج آغاز شده است. آموزش زناشویی در قالب طرح مشاوره قبل از ازدواج از ابتدای سال 1390 وارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

در طی مشاوره ازدواج پرسش­های متفاوتی از زوجین می­شود، مثلا از آن­ها پرسیده می­شود که هر دو فرد از یک فرهنگ هستند؟ آیا باورها و معتقدات مشترک دارند؟ از نظر وضعیت اقتصادی در یک سطح هستند؟ تا چه حد علایقتان به هم نزدیک است؟ این پرسش­­ها اغلب در همه­ی مشاوره­های ازدواج از مراجعین پرسیده می­شود. اگر زوجین در اغلب این موارد با هم تفاوت داشته باشند در زندگی زناشویی دچار مشکلات زیادی می­گردند. بعضی وقت­ها زوجین احساس و علاقه­ای نسبت به هم ندارند و تنها به اجبار والدین تن به ازدواج می­دهند. همین نبود علاقه منشا بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک می­باشد. درواقع باید گفت مسئله عشق و همچنین مسائل جنسی دو مسئله بااهمیت در زندگی زناشویی هستند که اگر نادیده گرفته شوند می­توانند بنیاد زندگی مشترک را به نابودی بکشانند. حال مشاوره پیش از ازداوج که در شهرها صورت می­گیرد می­تواند از خیلی ازاین مسائل جلوگیری کند.

حالا این سوال پیش می­آید که چه زوج­هایی نتایج بهتری از جلسات مشاوره ازدواج می­گیرند؟ 1-زن و شوهر جوان2-زن و شوهر که هنوز عاشقانه همدیگر را دوست دارند 3- زن و شوهری که درمان را قبول کنند4- زن و شوهری که هر کدام به عیب­های خود واقف هستند.

سوال دیگری که ممکن است در این مورد پیش بیاید این است که مشاوره ازدواج بر کدام زن و شوهر اثر زیادی ندارد؟

اگر  افراد بیشتر نکات و موردهای زیر را داشته باشند، می­توان گفت؛ مشاوره ازدواج اثر زیادی بر آن­ها ندارد:

1-زن و شوهری که مدت زیادی از مسائلشان سپری شده است

2-زن و شوهری که از هم طلاق گرفته باشند

3-زن و شوهری که دیگر امیدی به رابطه نداشته باشند

4- زن و شوهری که گرفتار اعتیاد شده باشند

اگر می­خواهید یک مشاور ازدواج خوب و کارآمد در تهران پیدا کنید، باید بسیار پرس­وجو کنید و در مورد بهترین مرکز و مشاور اطلاعات لازم را به دست آورید.باید گفت؛ خیلی از مراکز مشاوره ازدواج، اعتبار لازم را ندارند و نمی­توان به سادگی به آن­ها اعتماد کرد. درواقع در این مراکز به جای این مشکل حل گردد بدتر ممکن است فرد دچار مشکلاتی دیگری گردانند و فرد را در راه و مسیر اشتباهی بیندازند.پس پیش از زجوع به مرکز مشاوره ازدواج از میزان اعتیار و مورد اعتماد بودن آن مرکز مطمئن گردید. با وجود اینکه مشاوره پیش از ازدواج از اهمیت زیادی برخورد دار است اما خیلی از افراد موقع ازدواج این موضوع فقط هدر رفتن زمان و صرف هزینه می­دانند.

مشاوره پیش از ازدواج به چه صورتی انجام می­گیرد؟

برای مشاوره پیش از ازدواج یکی از زن و شوهر می­توانند به تنهایی نزد مشاور بروند یا به همراه یکدیگر در جلسه مشاوره حضور یابند. ولی اگر فرد نیت ازدواج دارد ولی فرد مورد نظر را هنوز پیدا نکرده باید به تنهایی نزد مشاور برود و در زمینه­ی زندگی مشترک آگاهی­های ضروری را به دست بیاورند. این کار باعث خواهد بهترین تصمیم را در مورد انتخاب شخص مناسب برای ازدواج بگیرد و اگر هم نیت ازدواج با فردی را دارید باید قبل از ازدواج پیش مشاور بروید تا مطمئن شوید که برای یکدیگر مناسب هستید و می­توانید با هم و در کنار هم زندگی مشترک خوبی را شروع کنید یا نه؟

قسمتی از مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج، مورد توجه قرار می­گیرد:

1-افراد از لحاظ فرهنگ و میزان تحصیلات مورد بررسی قرار می­گیرند

2-افراد از لحاظ هوش و شعور سنجیده می­شوند

3-افراد از لخاظ سطح اقتصادی و اجتماعی با هم مقایسه می­شوند

4-شخصیت و رفتار زن و شوهر بررسی می­شود

از آنجایی که در ایران بیشتر ازدواج­ها به صورت سنتی انجام می­گیرد، دختر و پسر تلاش می­کنند در طی مدت آشنایی بهترین ویژگی­ها و رفتار را از خود نشان دهند تا طرف مقابل را جذب کند و به همین سبب یک شناخت کاذب صورت می­گیرد و افراد با همین شناخت کاذب وارد زندگی مشترک می­روند و وقتی رفتار واقعیشان هویدا می­شود دچار سردرگمی می­شوند. بنابراین توصیه می­شود پیش از ازدواج زوجین به نزد مشاور بروند و از توصیه­ها و پیشنهادات او استفاده نمایند. در اکثر موارد مشاور نکته­های را بیان می­کند که برای آغار یک زندگی مشترک ضروری به نظر می­رسد. یکی از شیوه­هایی که در مشاوره پیش از ازدواج توسط مشاور و روانشناس به کار گرفته می­شود، آزمون­های شخصیت می­باشد که روایی و پایایی زیادی دارند و می­توان به واسطه این آزمون­ها مشکلات روانی و شخصیتی افراد را شناسایی و برای حل آن­ها تلاش کرد.

اغلب شناخت زن و شوهر پیش از ازدواج و مراجعه کردن به مشاور به سه  حالت انجام می­گیرد: عده­ای قبل از  شناختن یکدیگر ، عده­ای در طی شناخت یکدیگر و عده­ای نیز بعد از شناخت یکدیگر به مشاور رجوع می­کتتد تا از خدمات مراکز مشاوره ازدواج بهره ببرند. اما اگر بخواهیم بهترین زمان برای مراجعه به مشاور را بیان کنیم، باید بگویم بهترین زمان برای این کار، پیش از شروع آشنایی افراد و به اصطلاح زوج­ها با یکدیگر است تا توانایی انتخاب یک همسر خوب و سازگار را بیابد. چون همانطور که قبلا گفته شد؛ مشاوره پیش از ازدواج ملاک­هایی را مشخص می­کند تا فرد هنگام انتخاب همسر با توجه به آن­ها بهترین تصمیم را بگیرد و همسری متناسب و معقول انتخاب کند. اما در مورد اینکه کدام مشاور و روانشناس بهتر است و از اعتبار بیشتری برخوردار می­باشد، می­توان با پرسیدن نظران دیگران تا حدودی به این مهم دست بیدا کنید.

برخی از بیماری­های روانی و اخلاقی وجود دارد که تا زمانی که با هم و در کنار هم زندگی نکنیم، نمی­توانیم تشخیص دهیم که طرف مقابل چنین بیماری دارد یا نه ؟ با مشاوره می­توان قبل از اینکه زیر یک سقف برویم، از مشکلات روانی و اخلاقی یکدیگر آشنا شویم و حالا یا سعی کنیم برطرفشان کنیم یا اگر امکان اصلاح رفتار مورد نظر نباشد سعی کنیم زندگی آینده خود را با بیرون آمدن از یک رابطه بی سرانجام نجات دهیم. ویژگی­هایی که یک مرکز مشاوره ازدواج خوب باید داشته باشد عبارت­اند از:

1-مرکز مشاوره ازدواج مناسب باید هزینه و قیمت مناسب داشته باشد

2-هدف اصلی یکمرکز مشاوره ازدواج خوب باید کمک به زوجین برای برطرف کردن مشکلات و تصمیم­گیری درست باشد

3-خدمات متنوع و تخصصی باید ارائه کند

از دید مشاوران ازدواج تهران، چند عامل سبب شکست افراد در امر ازدواج می­شود که عبارت­اند از:

نداشتن آمادگی برای ازدواج: مانند اینکه پسر عامل بیکاری را بهانه می­کند برای ازدواج نکردن. این یکی از اعتقادات اشتباه در زمان ازدواج است که مشاور باید در نظر بگیرد.

از سایر عوامل می­توان به عشق کاذب، ظاهر بینی، مستقل شدن و فرار از خانواده، شورش علیه خانواده غرورهای جوانی،، التیام رابطه­ای دچار شکست شده، رو کم کردن دیگران، فشارهای وارده از جانب والدین و جامعه، ازدواج از روی اجبار نام برد. ولی چیزی که باید گفته شود این است که؛ این علل باید در طی مشاوره پیش از ازدواج و به واسطه­ی یک مشاور متخصص بررسی گردد.

از نظر یک مشاور ازدواج خوب، چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند؟

1-افرادی که معتاد می­باشند (الکل، تریاک و…)

2-افرادی که توانایی کنترل احساسات و هیجانات خود را ندارند

3-افراد بی­مسئولیت که توانایی پذیرفتن مسئولیت یک زندگی را ندارند

4-افرادی که درگیر مشکلات و مسائل جنسی هستند

5-افرادی که هنوز به بلوغ جنسی و اخلاقی نرسیدند

6-افرادی که رفتار خوبی با والدین خود ندارند

مشاوره ازدواج به افراد کمک می­کند برای زندگی آینده­شان، برنامه­ریزی کنند، چیزهایی را که زوج­ها در مورد همدیگر نمی­دانستند به کمک مشاوره ازدواج درک می­کنند، در طی مشاوره ازدواج افراد می­توانند ار تجربه­های موفق دیگران برای زیباتر کردن زندگیشان استفاده کنند، به واسطه مشاوره ازدواج افراد مهارت­های ارتباطی را می­آموزند. مشاوره ازدواج  مانع زخ دادن احتمالی طلاق  می­شود.