نفوذ همسرتان را در زندگی بپذیرید.

پذیرش نفوذ همسر در زندگی
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

نفوذ همسرتان را در زندگی بپذیرید

برخلاف اکثر بحث‌های گذشته که شیوه‌های انتخاب و ارتباط را برای خانم‌ها مطرح کردم. در این بحث روی سخنم بیشتر با مردهاست. امروز می‌خواهم تکنیکی را به شما پیشنهاد کنم که موجب تسهیل روابط شما و همسرتان می‌شود و آن این است که به همسرتان اجازه دهید که روی شما نفوذ داشته باشد. تجارب درمانی نشان داده است، مردانی که نفوذ همسرانشان را می‌پذیرند، به احتمال زیاد هنگام مطرح شدن مشکلات عمده‌ی زناشویی، همسرشان با خشونت کمتری با آنان رفتار می‌کنند. این امر احتمال کامیابی زندگی مشترک را افزایش می‌دهد.

نقش تحسین در افزایش انگیزه کودکان

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

اما اکثر مردها چنین روشی را در پیش نمی‌گیرند. در عوض، واکنش‌های آن‌ها منفی‌گرایی را در زنانشان افزایش می‌دهد. آن‌ها این کار را به روش خاصی انجام می‌دهند: فعال کردن یکی از چهار مهاجم یا عامل تخریب ارتباط (ایرادگیری، بی‌احترامی، حالت تدافعی، کشیدن دیوار سنگی و  در خود فرو رفتن) اگر همسر یکی از این مردان بگوید “به حرفهایم گوش نمی‌دهی!” شوهرش یا اعتنا نمی‌کند ( درخود فرو رفتن)، یا حالت دفاعی به خود نمی‌گیرد “چرا گوش می‌دهم”، یا ایراد می‌گیرد “گوش نمی‌دهم چون حرفهایت هیچ وقت معنی نداره”، یا اهانت می‌کند “چرا وقتم را تلف کنم” استفاده از یکی از این چهار مهاجم یا عامل تخریب و افزایش تعارض، از مقاومت مرد در برابر نفوذ همسرش خبر می‌دهد.

نفوذ همسرتان را در زندگی بپذیرید

اگر چه همواره هم برای زن و هم برای شوهر اهمیت دارد که هنگام تعارض زمام امور را از چهار مهاجمی که در بالا مطرح شد بگیرند، ولی مطالعات نشان داده که زنان در غالب موارد به دلیل تفاوت‌های جنسیتی و ویژگی‌های زنانه، نفوذ شوهرانشان را می‌پذیرند ولی مردهای ناموفق و سلطه‌گر در این مورد مهارت کمتری دارند و در موارد زیادی شمشیر را از رو می‌بندند و موجب جریحه‌دار شدن احساست زنان و شکل‌گیری خطاهای فاحش احساسی در آن‌ها می‌شوند. این در حالی است که وقتی مردها با این خطاها در همسرشان مواجه می‌شوند، ریشه‌یابی نمی‌کنند و خود را مبرا می‌دانند و مسئولیت آن را نمی‌پذیرند و در نهایت زن را مقصر می‌دانند و این سیکل معیوب تا جایی ادامه پیدا می‌کند که منجر به جدایی عاطفی و تزلزل زندگی مشترک می‌شود.

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، متخصص زوج درمانی ،سرد شدن رابطه زن و شوهر

اما برخی از مردها ادعا می‌کنند که اعتقادات مذهبی آنان را به سلطه در  زندگی مشترک و در نهایت به سلطه بر زنانشان ملزم می‌سازد. اما هیچ یک از مذاهبی که می‌شناسم به زورگویی مردان تأکید نکرده است. از نظام عقیدتی خاصی در باره‌ی نقش زن و مرد دفاع نمی‌کنم. در یک کارگاه پژوهشی، زوج‌های گوناگون شرکت داشتند، از جمله زوج‌هایی که اعتقاد داشتند ریاست خانواده باید به عهده مردها باشد و نیز زوج‌هایی که به تساوی زن و مرد معتقد بودند. در هر دو نوع زندگی مشترک، شوهرهای هوشمند و عاطفی مسئله مهمی را دریافتند و آن این که چگونه احترام و توجه خود را انتقال دهند. همه دیدگاه‌های معنوی به مهر و محبت و احترام گذاشتن به همسر سازگار است.

در فرهنگ ما برخی از مردها می‌گویند که مرد خدای روی زمین است و با استفاده از این عبارت هر گونه سلطه‌جویی، رفتارهای آمرانه، بی‌توجهی و زورگویی را برای همسر خود مجاز می‌دانند. این مردها نمدانند که با داشتن چنین ادعایی مسئولیت خود را بینهایت سنگین می‌کنند. ادعایی می‌کنند که خود نیز مسئولیت آن را نمی‌پذیرند. خداوند هر آنچه در وجود ما و در پیرامونمان است که در وصف هم نمی‌گنجد را برای ما خلق کرده و بی وقفه عطا می‌کند و شبانه روز از او تقاضا داریم. هر جا که دیگر پناهی نمی‌یابیم و احساس تنهایی می‌کنیم تازه یادش می‌کنیم و باز هم بدون هیچ شرمندگی درخواست یاری می‌کنیم. حتی نیمه شب که در حال درماندگی از خواب می‌پریم نیازها و خواسته‌هایمان را برایش می‌شماریم و او نیز در سکوت مطلق و بی هیچ منتی به ما عطا می‌کند تا جایی که در اغلب موارد متوجه نمی‌شویم کی آرزو‌هایمان برآورده شد و اجابتش را فراموش می‌کنیم و او نیز در مقابل ناسپاسی و خطاهای ما صبوری می‌کند و در اغلب موارد هم به  هر بهانه‌ای می‌بخشد. حال اگر مردانی که ادعا می‌کنند خدای روی زمین هستند، این گونه عمل می‌کنند که قطعاً جزء بهترین‌ها هستند. ولی اگر از این ادعا منظور دیگری همچون سوء‌استفاده از قدرت‌های مردانه دارند در هیچ ارتباطی فرجام خوشایندی ندارند و مجبورند شیوه جدیدی را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، مشاوره روانشناسی خانواده

دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا