خانم‌ها چگونه می‌توانند همسرشان را ترغیب کنند که به خواسته‌هایشان توجه و عمل کنند؟

دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

خانم‌ها چگونه می‌توانند همسرشان را ترغیب کنند که به خواسته‌هایشان توجه و عمل کنند؟

1) از آن جا که افراد در طول زندگی به هم عادت می‌کنند، یاد می‌گیرند که خیلی با هم محترمانه صحبت نکنند. احترام گذاشتن تنها در زمان بیان خواسته نیست، بلکه باید در طول زندگی نیز نسبت به یکدیگر احترام‌گذار باشید. توجه احترام آمیز سرمایه‌ای بزرگ در زندگی است. پس یاد بگیریم که سرمایه خود را در زندگی افزایش دهیم تا در زمان ضرورت از پشتوانه این سرمایه بهره‌مند شویم.

اگر در اصلاح رابطه با همسرتان و تحکیم بنیاد خانواده نیاز به مشاور متخصص خانواده دارید با ما تماس بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

2) در ابراز محبت خلاق باشید و از حواس پنجگانه خود استفاده کنید.با چشمانتان گرمای وجودتان را منتقل کنید. چشم آینه درون است، پس آن را زنگار نبندیم.همیشه خود را معطر کنید و توجه بویایی به همسرتان بدهید. بوی خوش ناخودآگاه انسان را به سمت خود جذب می‌کند و افکار منفی را کم‌رنگ می‌کند. از این موهبت غافل نشوید.نسبت به همسر خود توجه شنیداری داشته باشید، یعنی خوب بشنوید. شنیدن دردها و آلام همسر با تمام وجود و بی قید و شرط، بدون قضاوت، پیش داوری و سرزنش باعث ترشح هورمون سرتونین و افزایش شادی در او می‌شود و شما هم از این شادی در او لذت می‌برید. مسئله مهم دیگر این که همسر خود را لمس کنید؛ مردان عشق و دوست داشتن را بیشتر از این طریق ابراز و همچنین دریافت می‌کنند؛ پس در این زمینه سخاوتمند باشید. یاد بگیریم که پاسخ‌های دیگران، واکنش به رفتارهای خود ماست. پس رفتار مناسبی نشان دهیم تا واکنش و پاسخ مطلوبی دریافت کنیم. هرگز در نوازش‌های کلامی خساست به خرج ندهید و سعی کنید زبانتان را برای بهترین و زیباترین عبارات عاطفی فعال کنید و پاسخ آن را با دریافت انرژی مثبت از همسرتان مشاهده کنید. با این اوصاف اگر خیلی خود محور و محاسبه‌گر هم باشیم، باز هم به نفع خود ماست که از این شیوه استفاده کنیم. وقتی همسر جزء مهمترین افراد در زندگی ماست و ما بیشترین خواسته‌ها را از او داریم چرا و چرا بهترین عبارات کلامی و عواطف خود را به او هدیه ندهیم.

بیشتر بخوانید: روانشناس و مشاور خانواده ، حل اختلاف زناشویی، مشاوره آنلاین ازدواج، زوج درمانی

علاوه بر حواس پنجگانه که توصیف کردیم، مطلوب است که از حس ششم خود نیز بهره‌مند شویم. یعنی زمانی که همسرمان خسته و بی‌حوصله است، این مسئله را درک کنیم و مسائل ناگوار یا درخواست‌های دور از ذهن از آن‌ها نداشته باشیم و حس کنیم که تخریب او نخریب بخشی از وجود خودمان است.

خانم‌ها چگونه می‌توانند همسرشان را ترغیب کنند که به خواسته‌هایشان توجه و عمل کنند؟ با همراه باشید تا کامل توضیح بدهیم

   3) واقعاً بپذیرید که آقایان مدیر خانواده هستند و شما در نقش معاون هستید. این ویژگی فطری مردان است که دوست دارند حمایت کننده باشند و از آن جایی که زنان به دنبال تکیه گاه خوبی هستند، نیاز به حمایت دارند. در این که زنان دارای توانمندی‌های خاص خود هستند، شکی نیست اما نباید مقایسه کرد و به دنبال برتری بود. مانند این‌که زردآلو و گیلاس را با هم مقایسه کنیم! هر دو میوه هستند و هر دو خواص خود را دارند. پس نقش مرد را به عنوان مدیر پذیرا باشید. هرگز معتقد به تساوی زنن ومرد نباشید. مردان موجودات برتری نیستند که زنان بخواهند خود را با آن‌ها مقایسه کنند ولی نقش‌ها وخواسته‌های متفاوتی دارند که باید یاد بگیرند که نقش‌ها و وظایف خود را به نحو احسن اجرا کنند. بهتر است هر کدام تکالیف خود را بدانند و اجرا کنند و نقش جنسیتی طرف مقابل را ایفا نکنند. همانطور که برای زنان زیبا نیست که با مردی با ویژگی‌های زنانه زندگی کنند، این را هم درک کنید که مردها به اندازه کافی مرد هستند، دیگر تحمل زندگی با زنی با ویژگی‌ها و رفتار مردانه را ندارند.

4) خانم‌ها وقتی خواسته‌ای را بار اول مطرح می‌کنند توقع دارند بلافاصله برآورده شود.به این نکته توجه کنید که اجبار شما در برآورده شدن خواسته‌هایتان، در اغلب موارد موجب مقاومت همسرتان می‌شود. راه درست این است که خواسته‌ی خود را در حد پیشنهاد مطرح کنید و اجازه دهید ذهن همسرتان به خواسته شما عادت کند و به مرور در ذهنش پرورش یابد تا با گذر زمان، آمادگی پاسخ مثبت را پیدا کند. با این روش شما بدون جنجال به خواسته خود می‌رسید.

مقالات پیشنهادی: درمان افسردگی با ورزش ، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران

5) پیشنهاد خود را دستوری و طلبکارانه مطرح نکنید و در جملات خود “باید و نباید” به کار نبرید.خواسته خود را در شرایطی که همسرتان احساس خستگی، کسالت، خواب آلودگی، گرسنگی یا ناراحتی می‌کند و یا در جمع مهمانی یا زمانی که فیلم مورد علاقه‌اش را می‌بیند، مطرح نکنید. بلکه زمانی که حالش خوب است، بیان کنید و سعی کنید زیبا و آراسته باشید. شما با آراستگی می‌توانید افکار او را تحت تأثیر قرار دهید، زیرا مردها موجوداتی دیداری هستند. متأسفانه برخی خانم‌ها قبل از ارتباط زناشویی با همسرشان،درخواست خود را بیان می‌کنند؛ در حقیقت شرطی می‌گذارند! اما ارتباط مطلوب با همسر ارتباطی بی قید و شرط است. ارتباط زناشویی مقدس و انتهای عشق است. نباید آن را با این شرط گذاشتن، خدشه‌دار کرد. در حالی که بعد از آن، زمانی که همسرتان حالش خوب است، می‌توانید پیشنهاد خود را مطرح کنید.

برای روانشناسی مشکلات زناشویی با ما تماس بگیرید

  • 02122308339
  • 02122305827

6) نسبت به مرد زندگی قدردانی، تشکر، تحسین و احترام داشته باشید و هیچگاه او را قضاوت، پیشداوری، تحقیر و سرزنش نکنید و از فرد تحقیر شده بترسید. زیرا چنین فردی خود را کم ارزش می‌داند و سعی می‌کند دیگران را نیز به حد خود یعنی کم ارزش برساند و او هم شما را تحقیر می‌کند تا در مقابلش ضعیف شوید و اطاعت کنید. پس نیاز همسرتان را به احساس ارزشمندی تأمین کنید تا خود از منافع این حس سود ببرد و خشنود شوید.

7) اگر از رفتار و گفتار همسرتان ناراحت شدید، خطا و اشتباهش را بلافاصله گوشزد نکنید و صبر داشته باشید. به دنبال این نباشید که به همسرتان اثبات کنید که او اشتباه کرده و باید اشتباهات خود را به زبان بیاورد. اجازه دهید خودش به اشتباهش پی ببرد، همین که در باور خود متوجه شد و در روند فکری و رفتارش نشان داد، کافی است؛ حتماً نیاز نیست که به زبان بیاورد. به خاطر خودتان او را ببخشید تا شاد باشید. زیرا شادی موجب جذابیت می‌شود.

8) هرگز فرزند یا فرزندانتان را به همسرتان ترجیح ندهید و سعی نکنید که به خاطر آن‌ها با همسرتان درگیر شوید. شما با این شیوه در درجه اول همسرتان را از خود دور می‌کنید و موجب احساس تنهایی در او می‌شوید و او هم برای جبران این بی‌کار نمی‌نشیند و احتمالاًکارهایی انجام می‌دهد که شاید شما آن کار را خیانت بدانید و ندانید که منشأ آن از کجا آب می‌خورد و در درجه دوم این تفرقه و دوگانگی موجب سوء استفاده فرزندان می‌شود و آن‌ها هوشمندانه از آب گل‌آلود ماهی‌های درشتی صید می‌کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا