حل اختلاف زناشویی

admin
admin

حل اختلاف زناشویی

حل اختلاف زناشویی ؛ در همه­ ی ازدواج­ ها سختی ­ها و مسائل بسیاری وجود دارد. مخصوصا هر چه از زندگی مشترک می­گذرد، این امکان وجود دارد که اشخاص اشتیاق و ذوقی را که در اول ازدواج و روزهای اولیه زندگی مشترک داشتن را نداشته باشند و یا کم­رنگ ­تر گردد.

 وقتی محبت و صمیمیت میان زن و مرد کم­رنگ­ تر شود زمینه برای ایجاد اختلاف بیشتر می­گردد. با شیوه­ها و راه­حل­ هایی می­توان میزان این اختلاف­ها را کاهش داد. اختلافاتی که امکان دارد در همه­ ی زندگی­های مشترک رخ دهد عبارت­ اند از :

خیانت: یکی از اختلافاتی که امروزه در بین زن و شوهر زیاد دیده می­شود، خیانت می­باشد. قضیه خیانت به علت­های مختلف در زندگی زن و شوهر رخ می­دهد و زوجین همیشه به دنبال راهی بودند که از بروز این مسئله جلوگیری کنند یا اگر گرفتار آن شدند، از  شرش خلاص گردند.

حل اختلاف زناشویی

برای مشاوره در امور حل اختلاف زناشویی با ما تماس بگیرید.

مشکلات جنسی: اینکه زن و شوهر از صمیمیت جنسی در زندگی مشترک برخوردار باشند، در همه­ ی زندگی­ های زناشویی مهم به نظر می­رسد. در زمان حاضر، زمینه­ی بسیاری از اختلافات زناشویی، همین مسئله ­ی جنسی می­باشد. مسائل و اختلافات جنسی به علت ­های مختلف می­تواند رخ دهد و آغازگر مشکلات دیگر گردد. یکی از شایع ­ترین مسئله­ی جنسی که گریبانگیر زوجین می­شود، از بین رفتن میل جنسی در یکی از طرفین می­باشد. خیلی از افراد فکر می­کنند فقط زنان دچار کم شدن میل جنسی می­گردند در حالی که این مسئله گریبان گیر خیلی از مردها نیز می­گردد.

اختلافات ارزشی و اعتقادی: بعضی از مواقع سرمنشا اختلافات زناشویی، این است که زن و شوهر هر کدام در موقعیت­های مختلف با آداب و رسوم، اعتقادات و مذهب متفاوت به دنیا می­آیند و رشد می­کنند. به همین دلیل اعتقادت و آداب و رسوم فرد مقابلش را نمی­فهمد و درک نمی­کند. این مشکل بیشتر بین زن و شوهرهایی که از فرهنگ­های مختلف ازدواج می­کنند، دیده می­شود.ممکن است علاقمند باشید مشاوره آنلاین ازدواج را مطالعه کنید.

اختلاف در مراحل و فرایند زندگی: در این مورد باید گفت؛ گاهی زن و شوهر مراحل زندگی را متفاوت تر از  دیگری می­گذرانند و به همین خاطر مراحلی را که  فرد مقابل در زندگی خودش پشت سر گذاشته درک نمی­کند. مخصوصا زمانی که زن و شوهر از نظر سنی اختلاف زیادی داشته باشند.

استرس: یکی از مسائلی که بیشتر زن و شوهرها با آن مواجهه می­گردند استرس می­باشد. مسئله استرس به سبب موقعیت­های مختلف مثل مسائل اقتصادی، خانوادگی، روانی و مریضی رخ دهد. مسئله­ ی اقتصادی می­تواند به این دلیل به وجود آید که مرد خانواده کارش را از دست داده است. از نظر خانوادگی ممکن است مسائلی مربوط به فرزندان، خانواده همسر استرس وارد خانواده شود.

بی­ حوصلگی: مسئله بی­ حوصلگی هر چند مهم و نیازمند توجه ویژه به نظر نمی آید اما یک مسئله ­ی جدی می­باشد. در بیشتر مواقع رابطه ­ی میان زن و شوهر یکنواخت می­شود و یکی از طرفین ممکن است اظهار خستگی کنند. در این حالت زوجین ممکن سالیان سال بدون تحولی کوچک در کنار یکدیگر زندگی نمایند.

حل اختلاف زناشویی

نبود توجه کافی: همانطور که ادمیان موجودات اجتماعی می­باشند و همواره به توجه یکدیگر نیازمند هستند مخصوصا افرادی که با آن­ها احساس نزدیکی بیشتری دارند مانند زن و شوهر. پس یکی از منشا­های اختلاف و مشکلات زناشویی، این است که طرفین توجه کافی را از سوی یکدیگر کسب نمی­کنند.

حسادت: حسادت یکی دیگر از مسائلی است که می­تواند باعث اختلاف بین زن و شوهر گردد. اگر یکی از طرفین آدم حسودی باشد همواره زندگی این دو نفر پر از چالش و مشکل خواهد بود. مقاله بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران را مطالعه کنید.

 حسادت به میزان اندک برای زندگی مشترک مفید به نظر می­رسد ولی اگر همواره زیادتر شود زندگی مشترک را دچار بحران می­کند. داشتن زن و یا شوهری که حسادت یکی از ویژگی­ های بارزش است همیشه در رابطه استرس و تنش ایجاد خواهد کرد.

کوشش برای اینکه همسر تغییر کند: این مشکل زمانی رخ می­دهد که یکی از طرفین سعی دارد ویژگی­ هایی را که طرف مقابل با ان­ها بزرگ شده و درواقع در او نهادینه شده است را تغییر دهد.

اختلافات و مشکلات ارتباطی: یکی دیگر از دلایل اختلاف زناشویی این است که طرفین با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند. این ارتباط هم شامل ارتباطات کلامی و هم شامل ارتباطات غیر کلامی­ می­باشد. حالا اگر زوجین شیوه ­ی درست ارتباط برقرار کردن با یکدیگر را ندانند مطمئنا دچار مشکل خواهند شد.

مشکلات اقتصادی: این مسئله در بسیاری از خانواده­ ها منشا مشکلاتی زیادی است. این مسئله اهمیت ندارد که هر کدام از طرفین حساب­های جداگانه داشته باشند بلکه این مهم است که با کمک هم مشکلات مالی را حل و فصل نمایند.

ارتباط راه گشای ­ زوج­های درگیر می­باشد

زن و شوهر بر سر مسئله ­های گوناگونی از خیانت گرفته تا مشکلات اقتصادی با هم درگیر می­شوند. با این ­وجود، زمینه ­ی اصلی بسیاری از اختلافات زناشویی، ارتباط ضعیف و کم است. افراد باید بتوانند احساسات و اهداف خود را برای رابطه توضیح دهند و به پاسخ های شریک زندگی خود گوش فرا دهند.

در اکثر مواقع، مشاوره ازدواج شامل آموزش روش­هایی  به افراد و شریک زندگیشان است تا رابطه­ شان را بهبود دهند. با به کارگیری راهبردها و زبان یکسان، زوجین  می‌توانند  به یکدیگر پیام دهند که بحث و مکالمه مهم است و شانس خود را برای مواجهه با یک مکالمه سخت  بدون درگیری افزایش دهند. مقاله بهترین مشاوره طلاق را مطالعه کنید.

مشاوره ازدواج همچنین به زوجین موقعیت آرامی میدهد تا در مورد مسائل خود مکالمه کنند و به نگرانی های یکدیگر گوش فرا دهند. برای خیلی از زن و شوهرها،  نیاز به گفتن آشکار نگرانی‌هایشان می‌تواند با اصرار به دوری از دعوا در جلوی کودکان، برنامه‌های کاری متناقض یا حتی فرایندهای  روزمره ساده پنهان گردد.

زن و شوهرها  با اختصاص دادن زمان با یک درمانگر حرفه‌ای برای آسان کردن گفتگو، به خود اجازه می‌دهند تا کارهای روزمره خود را قطع کنند و درباره ­ی مشکلات  مهمی که سبب  تعارض در ازدواجشان می­گردد بحث کنند.

موفقیت در مشاوره ازدواج به تعهد هر دو طرف بستگی دارد

در حالی که بیشتر زوجین  احساس می کنند سلامت عاطفی آنها با زوج درمانی بهتر می­شود، این به این معنی نیست  که درمان هر ازدواجی را از بن بست خلاص می­کند. زمانی که مشاوره ازدواج پاسخ نمی دهد، معمولا به این دلیل است که یک یا هر دو طرف به این جریان تعهد ندارند.

 این امکان وجود دارد که آن­ها پیش از این  تصمیم خود را برای طلاق گرفته ­اند و دیگر مایل به صرف زمان یا تلاش نداشته باشند و احساس کنند که در رخ ­دادن  مسئله دخیل نیستند. روان درمانگر این توانایی را دارد که به هر دو طرف کمک کند تا نقش خود را در رابطه تشخیص دهند و راه ­حل­هایی را برای جلوگیری از تعارضات و حل اختلافات یاد بگیرند.

با این وجود، هیچ کس نمی تواند شخصی  را که در مقابل آن قرار گرفته است، مشخص نماید. این به این معنی نیست که مشاوره ازدواج موفق نبوده. در این موارد، انتخاب درست امکان دارد شناسایی  ناسالم بودن ازدواج و کوشش  برای پایان دادن به رابطه بدون تعارض طوری  باشد که به منافع فردی هر یک از طرفین احترام بگذارد. مقاله روش جلوگیری از خیانت همسر را مطالعه کنید.

شش راه ­حل که یک مشاور می تواند به شما برای حل اختلافات زناشویی پشنهاد کند

هر چند ماه  یکبار سالم بودن رابطه خود را بررسی می­کنید؟ برای خیلی  از ما، این یک تمرین روزانه نمی­باشد. اگر مشکلات عمده­ ای  وجود ندارد، شما به مشاوره فکر نمی­کنید. با این وجود، مشاوره نه تنها در زمان ­هایی که رابطه شما با مشکل رو به رو است مفید است، اگرچه خیلی  از آنها برای جستجوی درمان مدت زمان زیادی را منتظر می مانند.

اگر زوجین احساس می­کنند رابطه آن­ها می­تواند بهتر شود، می­تواند یک جریان پیشگیرانه باشد که زودتر به مشاوره مراجعه کنند. اگر افراد دچار یک درگیری یا مشکل در رابطه هستند، امکان دارد  سعی کنند به تنهایی مشکل را حل کنند. این دیدگاه  اشتباه نیست.

این درست است که متعهد بمانند تا به دنبال راه حلی برای نگرانی ­های رابطه خود باشند. با این وجود، بیشتر مواقع بهتر است پیش از راهنمایی گرفتن از یک مشاور کاردان زیاد منتظر نمانند.

مشاوره ازدواج می تواند به آن­ها در بهبود رابطه ­شان، یادگیری راه­ حل­ ها  و مهارت ها برای حل اختلافات زناشویی کمک کند.  برای کمک به زوجین شش راه وجود دارد که یک درمانگر یا مشاور می تواند به رابطه آن­ها کمک کند:

1-یک مشاور و روانشناس می تواند افراد را ترغیب کند تا  نگرانی های خود را از زوای ه­ای دیگر بررسی کنند. مخالفت ها مورد توجه قرار می­گیرد و فرد و شریک زندگیشان امکان دارد از تازگی متفاوت بودن با یکدیگر لذت برده باشند. اما این هم می­تواند سبب وجود تضاد در رابطه آن­ها گردد.

 اگرکوشش­ های زوجین برای حل مسائل نتیجه نداد، توجه به راهکارهای دیگر می‌تواند مفید باشد. پایبندی به راه‌کارهای گذشته ممکن است آن­ها را به یک روند بی‌پایان درگیری مبتلا کند. یک روانشناس و مشاور  می­تواند رویکرد متفاوتی را برای جلوگیری از تعارضات، مدیریت آنها در اوج اختلاف، و حل آنها برای التیام درد یا رفع ناراحتی یا خشم به آن­ها  ارائه دهد.

2-یک مشاور می تواند آن­ها را یاری دهد  تا نشانه­ های  یک درگیری در حال ظهور را شناسایی کنند. زوجین امکان دارد چنان در یک درگیری حل نشده گیر کرده باشند که شناسایی  آنچه اغلب منجر به آن می شود برای آن­ها دشوار باشد. یک روانشناس و مشاور  به ابزارهای مفیدی مجهز می­ باشد که می تواند به آ­ن­ها در شناسایی  نشانه­ های یک اختلاف نظر قریب الوقوع یاری می­رساند. با یاری آن­ها، می توانند از مواجهه­ های ناسالم، اگر نه کاملاً دوری کنند، به حداقل برسانند. ممکن است علاقمند باشید مقاله ورزش درمانی را مطالعه کنید.

حل اختلاف زناشویی

3-آنها می توانند به زوجین را تشویق کنند که به روشی مؤثرتر و معنادارتر مکالمه کنند. عصبانیت، ناامیدی و رنج امکان دارد که  سبب شده باشد که با یکدیگر صحبت نکنند. دوری از مسائل با مکالمه نکردن سالم نیست. صحبت کردن درباره­ ی آن می­تواند دیواری را که بین زوجین ساخته شده را  خراب کند.

صحبت کردن در ساخت یک رابطه سالم اهمیت دارد، با این وجود، باید مکالمه کردن طوری باشد که ارتباط مثبت را تقویت نماید. درمانگر این توانایی را دارد که به زوجین کمک کند تا رابطه­ ی خود را بهبود دهند. ایجاد ارتباط موثر می تواند به درک و بازسازی اعتماد و احترام که در یک رابطه عاشقانه اهمیت دارند، کمک نماید.

4-مشاور می تواند به زوجین “زمین بی طرف” را برای برطرف کردن نگرانی هایشان توصیه دهد. مکالمه کردن  و برطرف کردن  نگرانی‌هایشان موقعی که در اطراف اشخاصی می­باشند که طرفدار هستند، دشوار باشد.

 خانه/فرزندان زوجین هم می‌توانند صحبت کردن را برای آن­ها سخت کنند و مانع حرکت آن­ها به جلو شوند. یک مشاور بدون قضاوت  و آشکار می­تواند به زوجین مکانی بدهد تا اختلافات خود را بدون ترس از قضاوت حل و فصل کنید. مشاوره آنلاین ازدواج را مطالعه کنید

صحبت آزادانه و شنیدن سخنان همدیگر در مورد مشکلاتی که امکان دارد  در گذشته اشتباه متوجه شده باشید، می تواند شاداب باشد.

5- روانشناسان و مشاوران می توانند زوجین را ترغیب کنند که بدون ترس به نگرانی های خود نگاه کنند. وقتی تحت تأثیر احساسات زیاد قرار می گیرند، ترس از آنچه پیش رو دارند آسان است و تشخیص اینکه چه چیزی در رابطه آن­ها بسیار ارزشمند است سخت می­ باشد. یک روانشناس می­واند به آن­ها کمک کند تا شجاعتی را برای مرتب کردن چیزهایی که باید در بازسازی رابطه خود در نظر بگیرند، پیدا کنند.

6-با اهمیت ­تر از همه این­ها ، آنها می توانند به زوجین در حفظ رابطه خود کمک کنند. اگر هر دوی زن و شوهر تمایل به انجام کار داشتند، می توانند رابطه خود را بهبود بخشند. امکان دارد از درگیری های آن­ها آسیب دیده باشد، اما ممکن است اجازه دهند عشق و تعهد باز مورد توجه  قرار گیرد.

روانشناس و درمانگر می‌تواند با صحبت کردن، پذیرش یکدیگر و کار بر روی راه‌هایی برای حل تعارض‌های قدیمی و جلوگیری از شدید شدن تعارض‌های جدید، به زوجین کمک کند تا چیزها را از دید دیگری ببینند.

عده­ ی کمی از زن و شوهرها دوست دارند به این موضوع  اعتراف نمایند، ولی اختلاف  در تمام  ازدواج ها وجود دارد. هر دو زن و شوهر در ایجاد چنین اختلافاتی سهم داشتند و بسیاری از اختلافات میان آن­ها بچگانه به نظر می­رسید.

حتی شاید بتوان کتابی در این مورد نوشت. خیلی از زن و شوهرها در زمان دعوا مانند تفنگ‌دارهای شلیک‌کننده واکنش نشان می­دهند و جملات آن­ها مثل گلوله به سوی یکدیگر پرتاپ می­شود. انگار در یک مسابقه ­ای هستند که در آن یک فرد برنده و فرد دیگر بازنده می­باشد.

 ولی در حقیقت هر دو زن و شوهر بازنده هستند و برای حل تعارض زیان می­کنند. صمیمیت و محبت هرگز نمی تواند در رابطه ای که یک شخص  به عنوان پیروز به حساب می­ آید، آشکار شود. دراخر این ازدواج  به بن بست منتهی می­گردد و هر فرد احساس می کند که دیگری او را درک نمی کند.

 این موارد در همه­ ی حالت­ها به طلاق منتهی نمی شود. بعضی وقت­ها یک همسر  در پی آموزش پیش از طلاق است و متوجه می­گردد که طلاق راه حل ایده آل آنها نمی­باشد. در زیر 10 نکته برای افرادی که ازدواج کردند یا در شرف ازدواج هستند بیان شده است که به آن­ها کمک می­کند تا رابطه­ ای  سالم، مثبت و آرام بدون تعارض داشته باشند:

1-یک مکان امن برای صحبت بسازید: اندکی به این موضوع بیندیشید که در چه مکانی باید صحبت کنید. بعضی از مواقع همین موضوع ساده می­تواند همه تفاوت ها و اختلافات را به وجود آورد. پیشنهاد می­گردد که گفتگوهای حضوری داشته باشید چون می توانید زبان بدن را ببینید.

 با این وجود، ما می­فهمیم که بعضی وقت­ها این یک انتخاب نیست. اگر از یکدیگر جدا می­باشید، کوشش نمایید از راه تماس تلفنی در عوض پیامک یا ایمیل، با مشکل مواجهه شوید. در هنگام صحبت تلفنی لحن صدا اهمیت دارد و بعضی وقت­ها وقتی از تایپ استفاده می­گردد  امکان دارد به اشتباه تفسیر گردد.

2-نظرات یک­دیگر را درک نمایید: اهمیتی ندارد که چه میزان مکالمه شما جذاب می­شود، تلاش کنید خود را از شرایط خارج کنید و از زاویه ­ی دیگری  به موضوع نگاه کنید. خود را در جای  همسر یا همسر سابق خود بگذارید. این قابل درک است که این کار خیلی سخت می­باشد، مخصوصا در زمان جدایی و طلاق. سعی کنید احساسات طرف مقابل را در زمان  کار برای سازش و حل‌وفصل در نظر بگیرید.

3-به خود اجازه بازتاب دهید: در بعضی مواقع خود ما مقصریم ولی جرأت اعتراف کردن نداریم. درگیر یک دعوا شدن  و به یاد نیاورن  چگونگی شروع آن آسان می­باشد. این یک فرصت خوبی است که  کمی بیندیشیم. اول باید از خود مواظبت کنیم و بعضی اوقات این به حل تعارض هم مبدل می­گردد. اشتباهات خود را قبول کنید و شرح نمایید که در آینده چه کارهایی را درست­ترمی توانید انجام دهید. قبول کنید که هیچکس کامل  نمی­باشد و این شامل شما هم می­گردد.

4-نبردهای خودتان را برگزینید: گزینش  نبردهای خود در دعوا می تواند سخت باشد، اما فوایدی دارد. بعضی وقت­ها هر دعوایی ارزشش را دارد. خب، 20 دقیقه بعد، امکان دارد نظر خود را عوض کنید و احتمال دارد دیگر ارزشش را نداشته باشد.

در حالی که اختلاف نظرها می توانند در یک رابطه سالم باشند، مطمئناً نباید یک اتفاق رایج باشند. بدانید چه نوع موضوعی مستحق گفتگو است و چه نوع موضوعی پاس است. با این حال، اجازه ندهید درگیری به حدی برسد که احساس کنید در حال انفجار هستید. تعادل را حفظ نمایید  و دعواهای خود را اولویت بندی کنید.

5-عمداً پاسخ دهید: اهمیت دارد که اختلاف را عمدا مدیریت نمایید و با هدف جواب دهید. برای فرموله کردن افکارتان وقت بگذارید. زمانی که احساس کردید در حال گرم شدن هستید، نفس عمیق بکشید، چشمان خود را ببندید و قبل از پاسخ دادن تا 10 بشمارید. این مراحل پاسخ عمدی به اشخاص در انواع مختلف اختلاف، استدلال یا اختلاف کمک کرده است.

6-از قضاوت بپرهیزید: مکالمات شما مهم هستند و به خاطر سپرده می­شوند. از صدا و لحن  خود با دقت و مهربانی استفاده نمایید،  حتی زمانی که ناامید می­باشید. کنجکاو باشید که چرا شریک زندگی شما همان احساسی را دارد که شما دارید یا کاری را که انجام می دهد که شما انجام می دهید. از آنها خواهش کنید که با پرسیدن سؤالاتی که جواب  آنها را ترغیب می­کنند، توضیح دهند. عباراتی مانند “به من کمک کن تا بفهمم…” در حل تعارض معنادارتر از عبارات قضاوتی مانند “تو همیشه…” خواهد بود.

7-به موضوعی که درست است پایبند باشید: مشکل اساسی را تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید. بسیاری از درگیری­ها ا از مشکل واقعی ناشی می شوند. بعضی مواقع یک مسئله که جرقه های درگیری را به گلوله های برفی تبدیل می کند به چندین موضوع دیگر که هیچ ربطی به درگیری اولیه ندارند، می زند. یک موضوع را در یک زمان مورد بحث قرار دهید. اجازه ندهید مشکلات قدیمی یا اختلافات قبلی دوباره وارد مکالمه جدید شما شوند.

8-لطف و بخشش عطا کن: مهم نیست که رابطه شما چقدر قوی و دوست داشتنی باشد، درگیری اجتناب ناپذیر است. خواهد آمد و زمانی که آمد، به خودت اجازه بده که ببخشی. این هدایا محافظ یک رابطه سالم هستند و به ذهن آگاهی و درک عطا می­کنند. به خود و شریک زندگی تان فیض و بخشش فراوان عطا کنید.

9-زمینه مشترک را پیدا کنید: اختلافات معمولاً به این دلیل شروع می شود که شما یا شریک زندگی تان به چیزی اهمیت می دهید. شاید این به خاطر فرزندانتان، شغلتان، دوستی‌هایتان، خانه‌تان، حیوانات خانگی‌تان، برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان باشد… این فهرست می‌تواند ادامه پیدا کند.

 همانطور که برای یک راه حل کار می کنید، سعی کنید زمینه های مشترک پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر من و همسر سابقم بر سر مشکلی با فرزندانمان دعوا داشته باشیم، برای حل آن مشکل تلاش خواهیم کرد. دانیم که نقطه مشترک ما این است که هم فرزندانمان را دوست داریم و هم بهترین چیز را برای آنها می خواهیم.

گاهی اوقات، درست یا غلطی وجود ندارد و ما باید موافق باشیم یا مخالف باشیم. ما این کار را انجام می دهیم زیرا می دانیم این بهترین چیزی است که برای دو فرزند ما بهتر است. ما متعهد هستیم که هم والدین خوبی باشیم و به دیگری به عنوان یک شریک والدین احترام می گذاریم.

10-بدانید چه زمانی باید یک تایم اوت بگیرید: اگر احساس می کنید به جایی نمی رسید، شاید نیاز به استراحت داشته باشید. حل تعارض می تواند دشوار باشد. این اغلب از نظر احساسی تخلیه می شود و می تواند منجر به احساسات زیادی شود.

هیچ ایرادی ندارد که بگوییم برای جمع آوری افکار خود به چند دقیقه زمان نیاز دارید. اگر شریک زندگی شما نیاز به تایم اوت داشته باشد، همینطور است. به خود اجازه بهبودی بدهید و بدانید چه چیزی برای سلامت روان شما بهترین است.

راه های زیادی برای رسیدگی به تعارض وجود دارد و مهم است که روشی را انتخاب کنید که شامل مراقبت و شفقت باشد. از طریق حل تعارض سالم، شما و همسرتان می توانید به یک راه حل مثبت و آگاهانه برسید.

درگیری اغلب فرصتی برای فرو رفتن عمیق تر در رابطه شماست. لازم نیست از آن بترسید یا از آن اجتناب کنید. در عوض، به تعارض به عنوان راهی برای درک بهتر یکدیگر و تقویت رابطه خود نگاه کنید. پس اگر مسائل و مشکلات زیادی در رابطه دارید بهتر است قبل از هر اقدامی به مشاور و روانشناس مراجعه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا