همسر آینده‌تان را با وسعت قلبش محک بزنید نه با وسعت پول‌های کیفش

نقش پول در زندگی
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

اگر کمی بیشتر با وجود خویشتن آشنا شویم، متوجه می‌شویم که انسان دو بعد دارد. یک بعد “مادی” و یک بعد “معنوی” که خواسته‌های مادی تنها سطحی‌ترین نیازهای انسان را تأمین می‌کنند و آن آسایش تن است. این خوب است و من اصلاً منکر این آسایش و لذت‌های حاصل از آن نمی‌شوم ولی ما انسان‌ها تنها با تأمین این نیازها به آرامش نمی‌رسیم. رفع هر چه بیشتر خواسته‌های مادی ما را به آن‌ها بی‌توجه می‌کند و تازه متوجه کمبودهای عاطفی و معنوی می‌شویم که غذای روحمان است.

بیایید واقع‌بین باشیم. در حال حاضر در قرن هیجدهم یا نوزدهم نیستیم که زن‌ها نه پولی داشتند نه تحصیلی و نه استقلال رأی و بالاجبار به مردی متکی می‌شدند تا از نظر مالی تأمین‌شان کند و عشق و علاقه‌ای بین طرفین وجود نداشت. اینک قرن بیست و یکم است و به شکر خداوند زمانه تغییر کرده‌است. شما برخلاف مادر بزرگتان برخلاف میلیون‌ها زن که قبل از شما زندگی کرده‌اند، آزادید تا با هر که می‌خواهید ازدواج کنید!!

البته برخی عوامل همچنان تغییر نکرده‌اند. هنوز هم مردها را براساس معیارهای زیر ارزیابی می‌کنند.

پول      شیوه زندگی      قدرت      شغل      شهرت

و زنان بسیاری آگاهانه یا ناآگاهانه به قضاوت‌های نادرست می‌نشینند. خیلی از زن‌ها ارزش‌های خود را در شغل و شهرت همسرشان می‌بینند و این شهرت به آن‌ها اعتماد به نفس می‌دهد و در برخی شرایط حاضرند مشکلات اخلاقی، کرختی عاطفی و اختلالات شخصیتی همسرشان را در زیر ثروت و شهرتشان مخفی کنند. من منکر ارزش پول نمی‌شوم ولی مطمئنم که به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد و قلب و روحتان هیچگاه با پول اغنا نمی‌شود. زنان زیادی هستند که فریب پول و قدرت مردی را می‌خورند و سپس اسیر ازدواجی پوچ و توخالی می‌شوند. این‌ها زنانی هستند که اینک حاضرند تمام جواهرات، مبلمان گران قیمت و مسافرت‌های رؤیایی‌شان را با عشقی واقعی، روابطی پرشور و صمیمیتی دوجانبه عوض کنند. منظور من این نیست که پول بدبختی می‌آورد. می‌خواهم بگویم اگر روابط عاطفی درست و عمیق نباشد پول نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 آیا دوست دارید مردی براساس اندامتان، رویتان قضاوت کند؟ پس شما هم براساس دسته چکش روی او قضاوت نکنید. البته مردانی هستند که هم از لحاظ مادی موفقند و هم انسان‌هایی گرم و مهربانند. اگر چنین مردی برایتان پیش آمد بسیار عالیست اما بهتر است این مطلب را هم بدانید که :

مردان بیشماری وجود دارند که پول زبادی ندارند و اتومبیل‌شان آخرین مدل نیست ولی انسان‌هایی صادق، قابل اعتماد، وفادار و عاطفی هستند و می‌خواهند ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند. اگر شما به آن‌ها فرصت دهید آماده‌اند عشق‌شان را به پای‌تان بریزند و شما را به دلیل وجودتان دوست داشته باشند. به شرطی که در مورد صداقت، وفاداری، ایمان و اراده و پشتکارشان مطمئن شوید.

با عشق و محبت می‌توان تاحدی برای تأمین خواسته‌های مادی تلاش کرد و چه بسا تا چندی دیگر به آن هم برسید ولی بدون عشق، محبت و تعهد شما همیشه روی آشفته و سرگردان دارید که همه جا به دنبال گمشده خود می‌گردید و شاید در بیراهه‌هایی غوطه‌‌ور شوید که اضطراب و تشویش درونی حداقل زیانش باشد. به همین دلیل است که اصول صحیح به وسعت قلب یک مرد توجه دارد و نه به وسعت پول‌های کیفش.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا