دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

انتخاب همسر مناسب برای گذراندن باقی عمر با او یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌هایی است که یک شخص در زندگی می گیرد و به داشتن مهارت انتخاب همسر بستگی دارد. شما باید این انتخاب را به صورت قاطعانه انجام دهید و اجازه ندهید که شیفتگی شما را کور کند. علائم خطر یا افراد «عهدشکن» را نادیده نگیرید. در اینجا برخی روش‌ها ارائه شده است که احتمال انتخاب مناسب شما را افزایش می‌دهد.

– انتخاب همسر مناسب برای داشتن زندگی مشترک شاد ضروری است. در اینجا چگونگی انتخاب یک فرد کامل ارائه شده است.
– عوامل زیادی وجود دارند که باید هنگام انتخاب همسر در نظر داشته باشید. مهم‌ترین جنبه این است که مواردی را در نظر بگیرید که برای شما مهم هستند.
انتخاب همسر مناسب یک تصمیم بزرگ است. شما باید فرد مناسب را به منظور داشتن زندگی مشترک شاد انتخاب کنید. در ادامه 10 نکته در این رابطه ارائه شده است.

انتخاب همسر

1. کسی را انتخاب کنید که برای شما احترام قائل است

ادامه دادن زندگی با کسی که احترامی برای شما، شخصیت شما قائل نیست، دشوار است. حتماً کسی را انتخاب کنید که در تمام جوانب زندگی برای شما احترام قائل خواهد بود.

2. دنبال ارزش‌های مشترک بگردید

داشتن ارزش‌های مشترک بنیاد رابطه شما را تقویت می‌کند. موارد ساده مانند توافق در مورد تعداد فرزندان محیط مساعدی را برای رشد رابطه شما ایجاد می‌کند.

3. به دنبال کسی باشید که در رابطه سرمایه‌گذاری می کند

رابطه یک خیابان دو طرفه است. هر یک از طرفین با مصمم باشند تا در جهت بهبود رابطه تلاش کنند. فردی را انتخاب کنید که برای شما وقت می‌گذارد و برای نیازهای شما اهمیت قائل می‌شود.

4. انتخاب همسر راستگو

اگر در یک رابطه فرهنگ صداقت و اعتماد وجود نداشته باشد، قطعاً به شکست منجر خواهد شد. برای ایجاد فرهنگ صداقت و اعتماد در رابطه خود، داشتن ارتباط باز و خالص مهم است.

5. کسی را در نظر بگیرید که برای زندگی با شما مشتاق باشد

فردی که تمایل دارد رابطه بلندمدت با شما داشته باشد، حامی آرزوها و اهداف شما در زندگی خواهد بود. همسر شما باید از برنامه‌هایتان برای پیشرفت شغلی و مواردی از این قبیل حمایت کند. او باید به فکر توسعه توانایی های شغلی شما باشد و برای آن¬ها زمان بگذارد. در کنار چنین شخصی به یک آرامش درونی خاص و حس پیشرفت مداوم خواهید رسید.

6. توانایی برای کنار آمدن با خانواده شما

خانواده شما همیشه نقش یک سیستم حمایتی کلیدی را در زندگی‌تان خواهد داشت. اگر همسر شما نتواند با اعضای خانواده شما کنار بیاید، این احتمال وجود دارد که فرد مناسبی را انتخاب نکرده باشید. یکی از نشانه¬های انتخاب همسر مناسب این است که به راحتی در جمع خانواده شما حضور پیدا کند و بدون مشکل و با صمیمت با آن ها ارتباط برقرار کند.

7. سنجش سطح فکر همسرتان

اگر فردی جاه‌طلب و باپشتکار برای رسیدن به آرزوهای خود هستید، فردی با ویژگی‌های مشابه را در نظر بگیرید. انتخاب یک فرد بیخیال و آرام می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در رابطه شما شود. هر دو شما دیدگاه یکسانی راجع به مسائل داشته باشید.

8. به فکر ارتقای مهارتهای دوستیابی باشید

هنگامی که برای رابطه بلندمت با شخصی آماده می‌شوید، بایستی ارتباطات خوبی داشته باشید و دوستانی داشته باشید که باعث روشن بینی شما شوند. دوستان واقعی می‌توانند باعث کمک به شما در تصمیم گیری شوند.

9. مهارت‌های مدیریت خشم

در رابطه دو فرد با شخصیت‌های منحصربه‌فرد وجود دارند. برخی اوقات، باید استدلال‌های زشتی داشته باشید که در آن احساسات منفی زیادی وجود دارد. شما ممکن است حرف‌های ناراحت‌کننده‌ای درباره یکدیگر بگویید. نحوه واکنش همسر آینده شما به خشم و عصبانیت چیزهای زیادی را درباره واکنش‌های آتی نشان می‌دهد.

10. قدرت بخشیدن و فراموش کردن

عشق همیشه راجع به رابط جنسی، بوسیدن و چیزهای مشابه دیگر نیست. اختلاف به هر حال ممکن است پیش آید. به دنبال فردی باشید که مدام در مورد اختلافات گذشته بحث نمی‌کند.

سخن آخر
برای انتخاب همسر مناسب باید از هم قلب و هم از عقل خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب همسر مناسب از 10 نکته ارائه‌شده بالا استفاده کنید.
منبع:
https://draleyasin.com/article.bc?lid=1&id=1370245

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا