قوانین طلایی در مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی

دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

قوانین طلایی در مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی

1) اگر مایل به داشتن عسل هستید به کندو لگد نزنید.

جهت دانستن قوانین طلایی در مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی با ما همراه شوید داشتن ارتباط و تعامل اجتماعی و محبوبیت در جمع یکی از نیازهای اساسی بشر است. بر این اساس برای یافتن یک ارتباط عمیق و گرم لازم است به منبع ارتباط ارزش و احترام گذاشت. در این دنیا تا پرداختی نداشته باشیم، دریافتی نیز نخواهیم داشت. پس بایستی توجه، محبت و احترم بدهیم تا همان و یا بیشتر از آن را دریافت کنیم. اگر در تعامل با سایرین موجب تحقیر و متزلزل شدن دیگران شوید، بیشتر از این را دریافت نخواهید کرد. همچنین اگر به فکر انتقاد از دیگران هستید و مایلید که اصلاح و تأدیبش کنید، بد نیست ابتدا به فکر انتقاد از خود و خودسازی باشید. زیرا خودمان نیاز بیشتری به این کار داریم. پس چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. به عبارت دیگر اول خودمان را بازسازی و بازنگری کنیم و اگر از اصلاح خود اطمینان حاصل شد دیگر نیاز به صرف انرژی برای اصلاح دیگران نیست. چون آن‌ها تحت تأثیر محاسن ما قرار می‌گیرند و در مقابل خوبی واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

به تعبیر شعر “این جهان فعل است و فعل ما ندا        سوی ما آید نداها را صدا”. بهتر است به جای اصلاح دیگران، برای بهبود روابط، انرژی صرف کنیم.

     کنفسوس می‌گوید: در حالی که آستانه خانه خودت کثیف و پر از برف است، نباید از برفی که روی سقف خانه‌ی همسایه‌ات نشسته است شکایت کنی.

2) ایجاد حس مهم بودن یا ارزشمندی در دیگران و تحسین و تشویق آن‌ها

دکتر جان دیویی می‌گوید عمیق‌ترین انگیزه در نهاد آدمی میل به مهم بودن است. همچنین ویلیام جیمز معتقد است: عمیق‌ترین انگیزه در نهاد آدمی عطش مورد تحسین و تمجید و تقدیر واقع شدن است. برای ایجاد میل و انگیزه برای انجام برخی کارها بایستی به خواسته‌های کلی و اساسی انسان‌ها توجه کرد. آیا تا کنون با فردی مواجه شده‌اید که نیاز به احساس ارزشمندی، مهم بودن، تحسین، تمجید و تقدیر نداشته باشد؟شما با توجه به این امیال و تأمین آن‌ها می‌توانید موجب رشد و اعتلای دیگران شوید که این نیرو به خود شما باز می‌گردد.

برای مشاوره به صورت 24 ساعته  با ما تماس بگیرید

  • 02122308339

  • 02122305827

چندی پیش از رئیس یکی از تیمارستان‌های امریکا پرسیده شد که چرا اشخاصی که همانند خیلی از انسان‌های سالم، سلول‌های مغزی سالمی دارند، دیوانه شده اند؟ او جواب داد: هر کسی که دیوانه می‌شود آن احساس مهم بودن را که در جهان واقعیت نصیبش نشده، در دیوانگی به دست می‌آورد.
اگر بعضی افراد برای احساس مهم بودن این قدر تشنه‌اند که برای یافتن آن حتی حاضرند تن به جنون بدهند، پس فکر کنید چه معجزاتی از عهده من و شما برخواهد آمد اگر به دیگران اهمیت بدهیم و آن‌ها را بابت خوبی‌هایشان تحسین و تقدیر و تشویق کنیم و بدی‌هایشان را فراموش کنیم.

مقاله های مرتبط: مهارت‌های انتخاب ،

شواب می‌گوید: علت اصلی این که یک چنین حقوق کلانی به او داده می‌شود (سالی یک میلیون دلار در 100 سال پیش) به خاطر قابلیت و استعداد حسن معاشرت و سلوک با مردم است. او اضافه می‌کند: معتقدم بزرگترین سرمایه‌ای که من در اختیار خود دارم توانایی در ایجاد شوق در میان مردم و پرورش بهترین استعدادهای آن‌ها به وسیله تشویق و قدردانی از آن‌هاست. هیچ چیز به اندازه انتقاد و خرده‌گیری انسان‌ها در کشتن استعداد آن‌ها مؤثر نیست. افرای هستند که تصور می‌کنند چنانچه به اعضای خانواده و یا کارکنانشان مدت شش روز غذا ندهند، مرتکب جنایتی بزرگ شده‌اند ولی همین افراد در دادن غذای معنوی به اعضای خانواده و سایرین شش روز، بلکه شش هفته و حتی 60 سال کوتاهی می‌کنند.

ما به بدن فرزندان و دوستان و زیردستان خود غذای مادی می‌دهیم ولی چقدر کم اتفاق می‌افتد که عزت نفس و مناعت طبع آن‌ها را تغذیه کنیم.ولی آن‌چه مهم است شناخت تفاوت بین تمجید و تعریف و تعلق و چاپلوسی است. تمیز دادن این دو کار خیلی ساده است. در تحسین صممیت نهفته است و در تملق عدم صمیمت. یکی تراوش قلب است و دیگری تراوش زبان، یکی غیر خودخواهانه است و دیگری مبتنی بر خودخواهی.

قوانین طلایی در مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی

از این که متن را خوانده‌اید شما را ستایش می‌کنم-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

مرکز مشاوره مهستا همواره تلاش خود را بر رضایت و کیفیت خدمات مشاوره متمرکز داشته  برای ارتباط با مشاوران می توانید  با شماره های مستقیم زیر با ما در تماس باشید .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا