تست های روانشناسی

خانم منیژه داوری بینا
خانم منیژه داوری بینا
دارای پروانه اشتغال روانسنجی از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 3357 عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران عضو انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران

تست‌های روانشناسی جالب

تست های روانشناسی جالب و مفید هستند. با کمک آنهامی‌توانید چیزهای بسیار مهمی درباره خود و دیگران یاد بگیرید. به عنوان مثال: می‌توانید در مورد شناخت نقاط قوت شخصیت یاچگونگی رابطه جنسی فرد مورد نظرتان، مطالبی بدانید. به همیندلیل است که چنین تست‌هایی به طور فزاینده ای در اینترنت یافتمی‌شوند. هم چنین به کمک این تست‌ها،  می‌توانید به برخی ازجنبه های شخصیت خود پی ببرید که از آن اطلاعی نداشته‌اید، وحتی زندگی خود را اصلاح کنید. اکنون بگویید به نظر شما آیا تست‌های روانشناسی جالب هستند یا نه؟

 

 

دست‌یابی به اعماق ذهن

قبل از ظهور روانشناسی مدرن، تنها راهی که مردم می توانستنددر مورد خود چیزی بدانند و به درون و اعماق ذهن خود راه پیدا کنند، دعا یا مراقبه بود. ولی تقریباً از زمانی که زیگموند فروید وجانشینانش راه را به اعماق ذهن انسان باز کردند، همه چیز تغییرکرد. امروزه برای اینکه چیزهای جدید و بیشتری در مورد خود بدانیم راههای علمی و ساده‌تری وجود دارد. انواع تست‌هایروانشناسی با هدف افشای جزئیات در مورد شخصیت، تمایلات،توانایی‌ها، مشکلات ذهنی و مهارت ها و غیره به طور کاملاً تخصصی طراحی شده‌اند و به آسانی برای همگان قابل دسترسی است.

 

 

کاربرد تست‌های روانشناسی جالب

این تست ها اکثراً به طرز شگفت انگیزی دقیق و حرفهای هستند. البته گروهی از تست‌ها ناخواسته برای سرگرمی طراحی شدهاند.هم اکنون شاهد آن هستیم که فضاهای مختلف مجازی به سرعت رو به گسترش است. موضوع تست‌های روانشناسی و پیش‌بینی‌های آن برای اکثر افراد بسیار جالب و قابل توجه می‌باشد. در این راستا خوب است بدانیم همانطور که تست‌های روانشناسی جالب و پرکاربرد هستند به همان اندازه احتمال دارد خطاهای زیاد و غیرقابل جبرانی نیز به همراه داشته باشند. اگر هدف ما از انجام تست‌ها جدی است، نمی‌توانیم از تست‌های رایگان که در فضای مجازی در اختیار همگان قرار گرفته استفاده کنیم. این تست‌ها معمولاً از نظر علمی بی‌ارزش‌اند و معمولاً ناقص و یا غیرحرفه‌ای هستند. برای اهدافی مانند مشاوره پیش از ازدواج، تعیین رشته تحصیلی، تشخیص اختلال در کودک و بزرگسال و بسیاری اهداف از این قبیل، باید به مراکز تخصصی و علمی مراجعه کرد.

 

 

برای انجام تست‌های روانشناسی به چه مراکزی مراجعه کنیم؟

به طور کلی مرکزهای مشاوره برای انجام خدمات روانشناسی و مشاوره باید مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و یا سازمان نظام مشاوره و روانشناسی داشته باشتد. در صورتی که این مراکز دارای مجوزهای لازم باشند می‌توان اعتماد کرد که افراد مشغول به کار در آن مرکز نیز به صورت قانونی و حرفه‌ای و علمی در خدمت مردم جامعه هستند. اکنون متأسفانه شاهد هستیم که بسیاری از مؤسسه‌ها بدون صلاحیت و به صورت غیرعلمی مشغول اجرای تست‌های روانشناسی و مشاوره هستند. در مرکز مشاوره مهستا می‌توانید با اطمینان تست‌های مورد نظر خود را در زمینه انتخاب همسر، شغل، رشته تحصیلی، شناخت شخصیت و غیره را کاملاً حرفه‌ای و علمی انجام دهید و به نتایج آن اعتماد کنید. این مرکز مجوزهای لازم را از مراکز ذیصلاح دارد و برایاینکه در زمینه روانسنجی و تست به بهترین نحو پاسخگوی مراجعین باشد، با روانسنج‌های دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور همکاری می‌کند.

 

منیژه داوری بینا: روانسنج مرکز مشاوره مهستا

شماره پروانه اشتغال 3357      

منابع:

menafatf.org

academichelp.net

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا