مشکلات بعد طلاق برای مردان

مشکلات بعد طلاق برای مردان
admin
admin

مشکلات بعد طلاق برای مردان

اگرچه زنان پس از طلاق تحت آسیب های روانی، اجتماعی، فشار‌های مالی و اقتصادی فراوان قرار می گیرند. اما برخی تحقیقات نشان داده اند مردان بیشتر از زنان با مشکلات بعد از طلاق و آسیب های جسمی و روحی بعد از طلاق مواجه هستند. این در حالی است که با توجه به جامعه مشکلات بعد از طلاق را برای زنان بیشتر از مردان می داند. مردان در برخورد با مشکلات بعد طلاق از حمایت کمتری برخوردار هستند .

مشکلات بعد طلاق برای مردان

"مشکلات

افسردگی

یکی از رایج ترین مشکلات مردان بعد از طلاق افسردگی است. به طور کلی بعد از طلاق خشم، ناراحتی، عشق و نفرت در هم آمیخته می شوند. در این حالت افراد نسبت به تصمیم خود دوگانگی پیدا می کنند. به طوری که می توانند هم احساس رضایت کنند هم ترس از آینده ای مبهم دارند. این که نمی دانند چه وضعیتی در انتظار آن هاست می تواند باعث ایجاد اضطراب و ترس در آن ها شود. همین طور احساس ناامیدی، شکست و زیر سوال رفتن توانایی می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس در مردان و از آسیب های بعد از طلاق برای مردان باشد.

غم و اندوه طولانی

برخی تحقیقات نشان داده اند زنان در رابطه با قطع ارتباط، طلاق و بازگشت به شرایط عادی در مدت زمان کوتاه تری نسبت به مردان موفق تر هستند. معمولا زنان بعد از طلاق با برقراری روابط بیشتر با دوستان، صرف وقت بیشتر با خانواده، مراجعه به مشاوره و بهره مندی از آموزش های روان شناسان مشکلات بعد از طلاق را سریع تر حل کرده و به زندگی عادی باز گردند. این در حالی است که مردان به دنبال لذت های موقت و گاها پرخطر بوده و روابط کمتری را با دوستان خود بر قرار می کنند. همچنین نسبت به زنان دیرتر با شرایط حاضر کنار می آیند.

مشکل در مدیریت امور خانه

با توجه به این که مردان نسبت به زنان زمان بیشتری را در بیرون از خانه برای کسب درآمد می گذرانند، اداره محیط داخل خانه و انجام هم زمان کارهای داخل خانه مانند نظافت، آشپزی، نگهداری از فرزندان همراه با انجام کارهای بیرون از منزل برای مردان بسیار سخت و دشوار است. غالب مردان همانند زنان قادر به اداره محیط خانه و هم زمان کار بیرون نیستند.

مشکلات مالی

یکی از مشکلات آن برای مردان کاهش میل به کار، پیشرفت در کار و در آمد زایی است. بیشتر مردان بعد از طلاق دچار بی میلی در کار کردن و بی میلی برای افزایش درآمد می شوند. این موضوع باعث کاهش در آمد، مشکلات مالی و اقتصادی مردان می شود. از طرفی دیگر پرداخت مهریه سنگین به زنان از مشکلات جدی دیگر مردان است.چنین مواردی می تواند باعث فشارهای اقتصادی و آسیب های روحی روانی برای مردان باشد.

"مشکلات

گرایش به اعتیاد و مواد مخدر

تحقیقات نشان می‌دهد گرایش به مواد مخدر در مردان متأهل کمتر از مردان مجرد و مطلقه است.  همواره زنان، مردان را از معاشرت با دوستان ناباب، رفتارهای پر خطر، قانون شکنی بر حذر می دارند و سعی می کنند با یادآوری حفظ سلامت بدن و فرزندان، مانع از رفتارهای پر خطر مردان شوند. بنابراین عدم حضور زنان و علاوه بر این، مشکلات روحی روانی مردان و احساس ناکامی و شکست در زندگی بعد از طلاق می تواند باعث گرایش مردان به مواد مخدر و اعتیاد شود. عدم توانایی در نگهداری فرزندان

یکی دیگر از ترس ها و مشکلات مردان، احساس عدم توانایی در بزرگ کردن فرزندان به اندازه مادران، تامین نیازهای عاطفی فرزندان، عدم توانایی در مراقبت از فرزندان و تمرکز بر حرفه و کار خویش  و نگرانی از آسیب های آن برای فرزندان است.

در آخر

 لازم است به منظور کاهش آسیب های طلاق برای خانواده ها حتما به مراکز مشاوره مراجعه کنند. با این کار ضمن بهره مندی از آموزش لازم مشاوران متخصص با کنترل مشکلات. و کاهش آسیب های ناشی از طلاق، زندگی موفقی را برای خود و فرزندان مان ایجاد کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا