مشکلات بعد از طلاق برای زنان

مشکلات بعد از طلاق برای زنان
admin
admin

مشکلات بعد از طلاق برای زنان

طلاق یک معزل اجتماعی بزرگ است که اثرات سوء هم برای زنان و هم برای مردان دارد. از آن جا که زنان عاطفی تر و دارای احساسات قوی تر نسبت به مردان هستند، این مشکلات برای زنان می تواند بزرگ تر و آسیب های روانی بیشتری داشته باشد.

 به طور کلی می توان گفت عدم استقلال مالی زنان، نگرانی از آینده بدون پشتیبان، ترس از مسئولیت های بیشتر، وابستگی های عاطفی، سرپرستی فرزندان، نگرانی از آسیب به فرزندان از مشکلات موجود برای زنان است.

اگرچه برای کاهش آسیب های طلاق ضرورت جامعه بر حل مسائل پیش آمده و جلوگیری از آن است، اما زمانیکه بنابر مشکلات غیر قابل حل طلاق اتفاق می افتد لازم است زنان و مردان از مشکلات بعد از طلاق و آسیب های آن آگاهی داشته باشند. تا با آگاهی از عوارض تصمیم خود بتوانند، با راه های درست با مشکلات پیش رو روبرو شوند.

مشکلات بعد از طلاق برای زنان

"مشکلات

به طور کلی زنان بعد از طلاق نسبت به مردان اندوه و آسیب های بیشتری را احساس خواهند کرد. نگرانی از آینده ای مبهم و مسئولیت های بزرگ تر پیش روی زنان، نگاه منفی جامعه به زنان که طلاق گرفته اند.، پیشنهاد های بی شرمانه، مسائل اقتصادی، مشکلات مالی، پیدا کردن شغل مناسب. پیدا کردن خانه ای برای زندگی، ترس از سرزنش شدن، نوع برخورد خانواده ها، موضوع واگذاری سرپرستی فرزندان به پدر، دوری از فرزندان و نگرانی های ناشی از آن. نگرانی از پشیمان شدن در خصوص تصمیم گرفته شده و بسیاری از مشکلات دیگر باعث ایجاد آسیب های روانی برای زنان می شود که نیازمند توجه به آن ها و حمایت بیشتر ازسمت خانواده ها است.

اضطراب

تغییر روال زندگی، ترس از آینده ای مبهم، نگرانی از گرفتن تصمیمات بزرگ و آماده شدن و  پذیرفتن مسئولیت های زندگی از مشکلات بعد از آن برای زنان است. این موارد می توانند باعث ایجاد ترس و اضطراب در زنان شود.

افسردگی

افسردگی یکی از پیامدهای طلاق  است. میزان افسردگی در زنان بیشتر از مردان است.بسیاری از زنان به دنبال تحقق رویاهای خود در ازدواج هستند. وجود طلاق و عدم تحقق رویاها باعث ایجاد شکست و احساس شدید ناامیدی در زنان. و اضطراب و ترس از آینده و افسردگی بعد از طلاق می شود.

کاهش هویت و منزلت اجتماعی

فقر فرهنگی و نگاه منفی جامعه به زنانی که طلاق را تجربه کرده اند، مورد قضاوت قرار گرفتن، باورهای غلط خانواده ها مبنی بر تحمل  و زشت بودن طلاق. برخورد منفی و دوری اطرافیان و دوستان از زنان مطلقه، برچسب های اجتماعی، پیشنهادهایی مبنی بر ازدواج موقت از سمت مردان و… باعث ایجاد احساس عدم امنیت، انزوا، تنهایی، سرخوردگی ، از دست دادن هویت و منزلت اجتماعی آنان می شود.

مشکلات فرزندان

موضوع سرپرستی فرزندان از مشکلات بسیار بزرگ بعد از طلاق است . زنان از نظر احساسی بسیار قوی تر از مردان هستند . اگر سرپرستی فرزندان به پدر  واگذار شود . این موضوع باعث ایجاد غم و اندوه دوری از فرزند ،  نگرانی از وضعیت حال  و آینده فرزندان و اضطراب و افسردگی  در زنان  می شود. اگر سرپرستی فرزندان به زنان واگذار شود . سرپرستی فرزندان  باعث تشدید مسئولیت ها ، مشکلات مالی و فشارهای  شدید اقتصادی  بر زنان می شود. این افزایش مسئولیت ها که منجر به مشغول شدن زنان در مشاغلی با درآمد پایین است، باعث فشار و آسیب های روحی و اجتماعی زیادی بر زنان می شود .

مشکل ازدواج مجدد

ازدواج مجدد از مشکلات دیگر زنان است . ناکامی ها در زندگی قبلی ،  تجارب دردناک در زندگی مشترک ، داشتن فرزند ، نگاه اطرافیان و قضاوت آن ها. ادغام فرزندان در صورتی که طرف مقابل نیز فرزند داشته باشد ، حضور نامادری یا ناپدری و … همگی از مسائلی هستند . که مانعی برای ازدواج مجدد زنان و مردان بعد از طلاق می باشد  .

در آخر

لازم است زنان  در صورت داشتن مشکل در روابط زناشویی خود،  با مشکلات بعد از طلاق آشنایی داشته و قبل از تصمیم برای طلاق با مراجعه به مرکز مشاوره با راه هایی در جهت بهبود روابط خود آشنا می شوند. در صورت وجود مشکلات لاینحل و لزوم طلاق با آشنایی با مشکلات و آسیب های بعد از طلاق برای زنان، بتوانند. با مشاوره روانشناسان مجرب روش های مناسب در برخورد با مشکلات برای زنان، رفع آن ها و ادامه زندگی موفق را آموزش ببینند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا