عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی

عوارض و آسیب های خیانت
admin
admin

عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی

در تعریفی ساده می توان گفت خیانت به معنای سوء استفاده از اعتماد شخص یا گروه و انجام عملی است که فرد یا گروه مورد خیانت واقع شده  را از نظر معنوی، مادی و احساسی متضرر می سازد. در واقع خیانت زیر پا گذاشتن یک قرارداد و پیمان شکنی است. پیمان ها می‌توانند برسر ارزش های خانوادگی، سیاسی، حاکمیت، اخلاقی، مذهبی، ایدئولوژیک و غیره باشند. بنابراین خیانت در روابط زناشویی می تواند. در قالب پیمان شکنی زن به مرد یا پیمان شکنی مرد به زن در روابط زناشویی یا ازدواج باشد. در مقالات قبلی در خصوص مفهوم خیانت، انواع خیانت و برخی دلایل خیانت در روابط زناشویی صحبت کرده ایم. اینجا سعی داریم به بررسی عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی بپردازیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر با مفهوم خیانت در روابط زناشویی مطلب خیانت چیست؟ سایت مهستا را مطالعه فرمایید .

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از انواع خیانت ها، خیانت در روابط زناشویی است. یکی از عمده ترین دلایل نارضایتی، جدایی عاطفی و طلاق در روابط زناشویی خیانت است. با وقوع خیانت زناشویی فرد مورد خیانت واقع شده با آسیب هایی مانند افسردگی، حسادت، سرزنش خود، خشم، استرس، اضطراب و عدم رغبت به ادامه روابط… مواجه می شود. چنین مسائلی، در صورت عدم  مراجعه به مشاوره و درمان، می تواند منجر به تصمیم گیری های نادرست و آسیب های جدی به بنیان خانواده و فرزندان شود .

"عوارض

عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی

خیانت تاثیر زیادی بر بنیان خانواده دارد. فروپاشی خانواده و جدایی زوجین یکی از عواقب خیانت است. ایجاد اعتماد به نفس پایین در فرد مورد خیانت واقع شده، اختلال های روانی، عدم احساس هویت، نگرش منفی به ازدواج مجدد، عدم علاقه به ازدواج فرزندان، کاهش اعتماد به دیگران و فروپاشی خانواده از عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی است.

عوارض و آسیب های خیانت در فرد مورد خیانت قرار گرفته است

کاهش اعتماد به نفس، خطر ابتلاء به اختلال استرس پس از سانحه، احساس ضعف و ناتوانی در رابطه عاطفی یا جنسی، خشم، احساس انتقام یا تنبیه، افسردگی، عدم رغبت به ادامه رابطه زناشویی، میل به خودکشی  و… از عوارض و آسیب های وارده بر فرد است. جهت تصمیم گیری درست و جلوگیری از آسیب های جدی تر به مشاوره روان شناسی و درمان نیاز است.

عوارض  و آسیب های خیانت در روابط زناشویی بر فرزندان

یکی از آسیب پذیرترین افراد در خیانت  زناشویی فرزندان هستند. کمبود عاطفه، نگرش منفی به آینده، کاهش اعتماد به نفس، استرس، اضطراب، افسردگی، کاهش علاقه به تحصیل و احساس بی ارزش بودن از آسیب های خیانت زناشویی در فرزندان است. این آسیب‌ ها می‌توانند فرزندان را به سمت آسیب های اجتماعی سوق دهد. بنابراین خیانت والدین می تواند آسیب های روحی روانی زیادی بر فرزندان بر جای بگذارد. اگر این آسیب ها به وسیله مشاوره درمان نشوند، می تواند تاثیرات سوء در نسل های بعدی هم به وجود آورد.

عوارض و آسیب های خیانت در فرد خیانت کار

احساس گناه و عذاب وجدان از پیمان شکنی، استرس و اضطراب از برملاء شدن رابطه مخفی، عدم لذت از رابطه به دلیل مخفی کاری، ایجاد رابطه جنسی متعدد و ایجاد حس تنوع طلبی، ایجاد بی بند و باری جنسی و احتمال ابتلاء به بیماری های مقاربتی از عوارض و آسیب هایی است .  که می تواند متوجه فرد خیانت کار شود.

 معمولا افراد خیانت کار بعد از این که تازگی رابطه جدیدشان از بین می رود هم دیگر را به فریب کاری، دروغ و سوء استفاده  از هم متهم می کنند. و کم کم متوجه می شوند به احساسات و سلامت شریک زندگی خود توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل برای کاهش احساس گناه خود سعی در متهم کردن فردی که به آن خیانت کرده اند دارند. از دیگر عوارض خیانت در فرد خائن می‌توان به احساس پشیمانی، افکار به هم ریخته، احساس تنهایی، حسادت، ضعف و ناراحتی از تصمیمات نادرست، افسردگی و غیره اشاره کرد.

در آخر

خیانت در روابط زناشویی صدمات جدی در خانواده و جامعه بر جای می گذارد. عوارض و آسیب های خیانت در روابط زناشویی به راحتی قابل فراموش شدن نیست. تصمیم گیری درست پس از خیانت برای افراد بسیار سخت است و نیازمند مشاوره روان شناسی  و درمان دارد. بنابراین برای کاهش عوارض آن در روابط زناشویی مراجعه به مشاوره و درمان برای حفظ سلامت روحی روانی افراد خانواده  و تصمیم گیری درست ضروری است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا