کسب آرامش از بعد همخوانی با خود و دیگران

کسب آرامش از بعد همخوانی با خود و دیگران
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

کسی باش که عمری با تو بودن یک لحظه و لحظه‌ای با تو بودن یک عمر باشد.

آرامش تنها نبود استرس، اضطراب و خشم نیست. باز هم آن چیزی نیست که در مکان‌های بی سر و صدا، بی‌مشکل و بدون ناراحتی جسمی یافت شود؛ چیزی است که می‌گذارد در میان شرایط سخت، آرامش در قلب ما حفظ شود. این تنها معنای حقیقی آرامش است. به معنای دیگر آرامش داشتن احساس امنیت و تعلق در عین استقلال است. این‌که بدانیم قطعه‌ای از پازل طبیعت هستیم، در صورتی که جایگاه خودمان را در این پازل بزرگ عالم هستی دریابیم و باعث نشویم که به عنوان یک موجود اضافی ما را از این سو به آن سو پرتاب کنند و احساس بیهودگی کنیم. فراموش نکنیم که این احساس مهم ارزشمندی را دیگران به ما القا نمی‌کنند، تنها خودمان هستیم که با اتصال به ذات هستی و یافتن هدف از خلقت‌مان، آن را پرورش می‌دهیم. خلقت ما همچون پنبه خامی است که پس از طی مراحل تبدیل به الیاف نرم و پارچه‌های لطیف و با توان و خواص بی‌نظیر خود و باز هم امکان تبدیل به زیباترین البسه می‌شود که اگر قابلیت‌های آن بالفعل شود هیچ الیاف مصنوعی نمی‌تواند جایگاه آن را پیدا کند و اگر پتانسیل‌هایش کشف و آشکار نشود، همچون خار و خاشاک حتی در بیابان هم هنگام چسبیدن به لباس آزاردهنده و موجب آلودگی می‌شود. آن‌چه که نباید فراموش کنیم این‌که برای کشف و رسیدن به هدف اصلی از خلقت‌مان، راه میان‌بری وجود ندارد و نمی‌توان مسیرها و شاه‌راههای اصلی را حذف کرد. یکی از اصل‎ترین راههای به اوج رسیدن داشتن همخوانی با خود و دیگران است. “از معبری غریب رسیدیم به معبدی؛ بردر نوشته بود: این‌جا به جای کفش؛ لطفاً خود را درآورید.”

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

همخوانی چیست؟

همخوانی بین روراست و صادق بودن با تمامی اعضای وجودی خودتان و انتقال پیام‌های یک سو و همنوا به دیگران. به عبارت دیگر، همخوانی بین همان پیامی را بیان کنیم که با رفتار غیرکلامی و امواج مغزی خودمان ارسال می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید، پیام به دو صورت کلامی و غیر کلامی مخابره می‌شود. جالب این‌جاست که تنها 7 درصد و حداکثر 30 درصد پیام‌ها از طریق زبان یا کلام و بین 70 تا حداکثر 93 درصد پیام‌ها از طریق رفتار غیرکلامی ارسال می‌شود و بازهم جالب‌تر و در عین حال خطرناک‌تر آنجائیست که ما انسان‌ها آگاهی زیادی نسبت به رفتار غیرکلامی خود نداریم و در غالب موارد به‌صورت عمده‌ای از این رفتارهای غیرکلامی و امواج مغزی از سطح هوشیاری ما خارج است، نسبت به آن‌ها کنترل ناچیزی داریم و موجب افشای ناخواسته‌ی برخی ناگفتنی‌ها می‌شود. در نتیجه، عامل ناراحتی، تشویش و نارضایتی درونی ما می‌شود.

برای این‌که این اتفاق ناگوار خارج از آگاهی ما نیفتد و را مجبور به کنترل خود و صرف انرژی زیاد برای این کنترل نکند، بهتر است درونمان را پاکسازی و اصلاح سازیم و چنان افکارمان را شفاف و زیبا کنیم که از افشای آن نهراسیم.

برای پی بردن به اهمیت موضوع، به این سؤال پاسخ دهید که اگر برروی پیشانی شما یک مانیتور باشد و هرآن‌چه در ذهن می‌اندیشید و اندیشه‌هایی که در مورد دیگران دارید، از جمله حسادت، بدخواهی، نفرت و … را به وضوح نمایش دهد، آیا جرأت اندیشیدن به هر چیزی را می‌کنید؟ می‌توانید حرف‌هایی بزنید که به آن اعتقادی ندارید؟ و چقدر از این حرف‌هایی که تا به امروز عنوان کرده‌اید را دیگر بیان نمی‌کردید؟ کدام‌یک از آن‌ها را حذف می‌کردید؟

یکی از عمده‌ترین دلایل اضطراب آدمی تفاوت و شکاف زیاد بین درون و بیرون است و عامل این شکاف همان ماسک‌هایی است که به چهره می‌زنیم و خود کاذبی به نمایش می‌گذاریم که بیش از همه خودمان آن را باور نداریم. وقتی خودمان خویشتن را باور نداریم، چگونه انتظار داریم دیگران ما را بپذیرند و باور داشته باشند. این مسئله موجب احساس حقارت، ترک برداشتن طرف اعتماد به نفس و نابودی آن و درنهایت نارضایتی درونی و آشفتگی می‌شود و تنها نجات‌ و درمان‌گر، اراده و خواست درونی خود ماست. “آن‌چه از دل برآید      لاجرم بر دل نشیند”

زیباست اگر باور کنیم که لازم نیست برای پیدا کردن جایگاه خودمان، موقعیت دیگران را متزلزل کنیم. هر انسانی برحسب توانایی و استعدادهای درونی خود، موقعیت منحصر به فردی دارد که می‌تواند شکوفا شود و به وسعت این دنیا رشد کند، به شرطی که خود را کشف کند و غذای خود را در ظرف دیگران جستجو نکند.

سال‌ها دل طلب  جام جم  از  ما  می‌کرد          وآن‌چه خود داشت زبیگانه تقاضا می‌کرد

گوهری کز صدف کون و مکان بیرون نیست         طلب  از  گمشدگان   لب  دریا  می‌کرد

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

جایگاهتان رفیع و پایگاهتان مستحکم-دکترمعصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا