چگونه عدم توازن رابشناسیم و به آرامش مبدل کنیم؟

چگونه عدم توازن رابشناسیم و به آرامش مبدل کنیم؟
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

تفاوت بین عادات و امور روزمره با رؤیایی که در ژرف‌ترین بخش هستی‌تان نهفته و راکد باقی مانده یکی از بزرگترین عدم توازن‌ها در زندگی شما محسوب می‌شود.

جیمز آلن، شور و اشتیاق را به “فرشته شیفته و شیدا” تشبیه می‌کند که همه نیروهای نهفته در وجودش را برای رسیدن به رؤیاها، انگیزه‌ها و تمایلات باطنی‌اش به کار می‌گیرد. متأسفانه بسیاری از ما از هوشیاری شناخت خویش گسسته‌ایم و از این واقعیت بی‌خبریم که برای تعیین مأموریت‌مان در زندگی، باید مشتاقانه به فلسفه هستی خود توجه کنیم. اگر جویای توازن در زندگیمان هستیم باید رؤیاهایمان را شناسایی کنیم و برای دستابی به آن مشتاقانه و فعالانه تلاش کنیم و خود را محقق سازیم.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

برای شناسایی عدم توازن بین رؤیاها و عادات خویش باید دقیق و تیزبین باشیم. الاکلنگی را در ذهن مجسم کنید که یک کفه آن سنگین و رو به پایین و کفه دیگر آن سبک و رو به بالاست. در کفه سنگین الاکلنگ بچه چاقی نشسته و در کفه دیگر آن بچه‌ای لاغر. رفتارها و عادات روزمره شما، کاری که انجام می‌دهید، مکانی که در آن اقامت دارید، افرادی که با آن‌ها سروکار دارید، کتاب‌هایی که می‌خوانید، فیلم‌هایی را که تماشا می‌کنید و گفتگوهایی که در زندگی‌تان جاری است، در مثال فوق، بچه سنگین است که توازن الاکلنگ را بر هم زده‌است. به بیانی ساده شرایط کنونی‌تان با موقعیتی که در رؤیاهای‌تان جستجویش می‌کنید همسو و هم‌جهت نیست.

اگر شما هم از زمره کسانی هستید که برای رسیدن به آینده درخشان جان فشانی می‌کنند و در تقلا و تکاپوی مفرط تن در می‌دهند، بدانید که زندگی برپاشنه‌ی توازن می‌چرخد. در نتیجه تنها زمانی خود را موفق، کامیاب و شادمان خواهید یافت که بر اساس فلسفه ذهن‌تان و در جهت دستیابی به آرزوهای خویش گام بردارید. فراموش نکنید که احساسات و هیجانات مثبت در شرایط نامتعادل مجال ظهور پیدا نمی‌کند و به خاطر عدم توازن بین انگیزه‌های باطنی و عادات کنونی‌تان، به رغم همه‌ی تلاش‌ها، جانفشانی‌ها و توفیق‌ها، از زندگی خانوادگی و اجتماعی و از همه مهم‌تر از رابطه با خویش لذت نمی‌برید و برای رهایی از این گرداب راه و چاره‌ای نمی‌شناسید.

احساس ناخشنودی و بی سروسامانی خواب و استراحت‌تان را مختل و آرام و قرارتان را سلب می‌کند. مونس هوشمندتان حتی در حال خواب به سراغتان می‌آید و به شما گوشزد می‌کند که برای رسالتی خاص که آرزومند تحقق آن هستید پا به عرصه وجود گذاشته‌اید. اما پس از بیدار شدن دیگر بار در حصاری که به دور خود کشیده‌اید در جا می‌زنید و به رفتارها و عادات روزمره خود باز می‌گردید.

رؤیاهای شما در طول روز هم می‌کوشد توجه‌تان را جلب کند. وقتی که تحت تأثیر کمبودها ناآرامی‌ها بدخلق هستید و با دیگران به بحث و جدل پرداخته و سرشاخ می‌شوید، در واقع می‌کوشید که خشم و هیجانات منفی ناشی از عدم توازن‌تان را تخلیه کرده و شرایط نامتعادل روحی‌تان را توجیه کنید. در صورتی که در باطن می‌دانید آن‌چه که می‌گویید جز منفی بافی‌های پوچ چیز دیگری نیست و تمام ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به اعتدال و توازن در دسترس شماست. ممکن است تحت تأثیر احساس بی‌کفایتی، ناشایستگی و پریشانی مفرط زانوی غم در بغل بگیرید. دل و دماغ کار کردن نداشته باشید و برای رفع افسردگی به پزشک و دارو متوسل شوید. چون عصبی و آتشی مزاج هستید ناخوشی‌های کوچک و زودگذر نظیر سرماخوردگی و سردرد اغلب دامن گیرتان می‌شود. به تدریج و با گذر زمان تحت تأثیر کار سنگینی که هیچ انگیزه‌ای برای تعقیب آن ندارید شور و اشتیاق‌تان فرو کش می‌کند و کسب و کارتان نسبت به گذشته تکراری‌تر و خسته کننده‌تر می‌شود. در برخورد با کوچک‌ترین ناملایمات رنجش به دل می‌گیرید و از کوره، در می‌روید؛ گفته‌هایتان به سادگی از احساسات منفی‌تان رنگ می‌گیرد؛ پیوسته صدایتان بلند، لحن کلام‌تان خشن و طعنه آمیز شده و ژست‌های خشن آلود می‌گیرید. به طوری که اعضای خانواده و سایر نزدیکان‌تان از رفتار و کردارتان به شرایط نامساعد روحی‌تان پی می‌برند. اگر با خود صادق و روراست باشید به این حقیقت واقف می‌شوید که زود رنجی و حساسیت‌تان از عدم توازن شما با انگیزه‌های باطنی‌تان سرچشمه می‌گیرد. در واقع همان رؤیای بزرگی را که مدت‌های مدید در سر می‌پروراندید با گذشت زمان به باد فراموشی سپرده‌اید.

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، متخصص زوج درمانی ،سرد شدن رابطه زن و شوهر

وقتی با چنین علائم دقیق و زیرکانه‌ای روبرو می‌شوید، لازم است با دقت بررسی کنید و ببینید که کدام یک از انرژی‌های منفی، زندگی‌تان را از توازن خارج کرده و چرا تحت تأثیر دلهره و نگرانی جرأت دست زدن به کار و رفتار مورد علاقه‌تان را ندارید. آیا می‌دانید که وقتی جرأت انجام کاری را ندارید و در نتیجه عقب نشینی می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ واکنش زندگی هم در برابر شما آن است که به همان اندازه عقب بنشیند و ترازوی زندگی‌تان متأثر از ناکامی و پریشانی همچنان نامتوازن باقی بماند؛ و شما تنها کسی هستید که می‌توانید این ترازو را دوباره میزان کنید. “نمی‌توانید با جستجو در ظلمت روشنایی را پیدا کنید”.

با ما باشید تا در مطالب بعدی رهنمودهایی برای ایجاد توازن خدمتتان ارایه دهم.

دوست‌دار شما-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا