نیازهای عاطفی همسران به یکدیگر

همسران غالباً از روی بی‌توجهی، نیازهای عاطفی یکدیگر را نادیده می‌گیرند و نه از روی بدخواهی. از این رو نخستین گام در روی آوردن به یکدیگر، آگاهی از سرنوشت‌ساز بودن این لحظه‌های پیش پا افتاده است. لحظه‌هایی که نه تنها برای اثبات زندگی مشترک شما بلکه برای جاری بودن احساس عاشقانه در آن، سرنوشت ساز است.
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

نیازهای عاطفی همسران به یکدیگر

در این بخش تمرینی را به شما آموزش می‌دهم که راحت‌تر و بهتر به یکدیگر نزدیک شوید و این ارتباط عاطفی نزدیک را به بخش ساده و طبیعی زندگی مشترک خود مبدل سازید.

تمرین: حساب بانکی عاطفی

داشتن حساب ذهنی از اینکه چه مقدار با همسرتان در مسایل جزیی ارتباط عاطفی داشتید برای زندگی مشترکتان بسیار مفیداست. اما در برخی از زوج‌ها اگر حساب بانکی عاطفی آن‌ها عینی‌تر باشد کارایی بیشتری دارد.

نیازهای عاطفی همسران به یکدیگر

برای مشاوره حضوری یا غیر حضوری با روانشناس متخصص روابط زوجین با ما تماس بگیرید.

  • 02122308339
  • 02122305827
  • ساعت تماس : 9:00 – 20:00

این کار را می‌توانید با ترسیم یک جدول ساده انجام دهید و هر بار که درمسائل جزیی روزمزه به همسرتان روی می‌آورید یک امتیاز ثبت کنید. اما وقایعی از این قبیل را حتماً ثبت کنید: «به محل کارش تلفن زدم که ببینم پیشرفت کارش چطور بوده» و «کارهای بانکی‌اش را انجام دادم».

مراقب باشید این امر را رقابت یا اقدام جبرانی برای “بی‌حساب شدن” با هم تلقی نکنید و چهار چشمی مراقب نباشید که چه کسی چه کاری برای طرف مقابل انجام داده است؟ چنین رویکردی این تمرین را با شکست مواجه می‌سازد. هدف، تمرکز بر این است که شما برای بهبود زندگی زناشویی چه کاری می‌توانید انجام دهید؛ نه تمرکز بر اینکه همسرتان چه کارهایی می‌توانسته انجام دهد و انجام نداده است. به این منظور برای مثال سعی کنید حتی موقعی که احساس می‌کنید همسرتان بد قلق و بد اخلاق است به او روی بیاورید.

می‌توانید به صورت روزانه و هفتگی با جمع زدن پرداخت‌ها و کم کردن کاستی‌ها («فراموش کردم باطری ساعتش را عوض کنم»، «دیر رسیدم به منزل») حساب خود را ارزیابی کنید. برای کارایی این تمرین، لازم است در ثبت اوقاتی که از همسرتان روی گرداندید یا سهل‌انگار بودید، به طور بی‌رحمانه‌ای صادق باشید. هر چه در این بانک بیشتر پس‌انداز کنید، احتمال اینکه شاهد بهبود یافتن زندگی مشترک خود باشید بیشتر است. اما اگر تغییرات مثبت، یک شبه حاصل نشد تعجب نکنید. اگر به روی آوردن به یکدیگر عادت نداشته‌اید، ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد ثمرات این تمرین باشید. یکی از دشواری‌ها این است، بتوانید درک کنید که همسرتان به شما روی آورده و شما نیز چنین کنید. در این تمرین غالباً همسران سعادتمند به تمام نکات مثبتی که همسرشان برای آن‌ها انجام داده توجه می‌کنند؛ در صورتی که همسران ناراضی در 50 درصد موارد، توجهات مثبت همسراشان را کمتر از مقدار واقعی برآورد می‌کنند.

نیازهای عاطفی همسران به یکدیگر

بیشتر بخوانید: روانشناس و مشاور خانواده ، حل اختلاف زناشویی، مشاوره آنلاین ازدواج، زوج درمانی

در صورتی که رقابت را به هدف اصلی این محاسبات بدل نکنید، هر دو درخواهید یافت که کدام یک از بخش های زندگی شما بیشترین فایده را از روابط عاطفی عمیق تر می برند.

با ما باشید تا در شماره های بعدی با شیوه های جدید دیگری حساب بانکی عاطفی مشترکتان را افزایش دهید.

برای مشاوره حضوری یا غیر حضوری با روانشناس متخصص روابط زوجین با ما تماس بگیرید.

  • 02122308339
  • 02122305827
  • ساعت تماس : 9:00 – 20:00

شاد باشید-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا