نا امید نشوید و ببخشید

ناامید نشوید و ببخشید
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

اگر به هر دلیل در زندگی دچار ناکامی شدید فکر نکنید که زندگی به آخر رسیده‌است و تمام کسانی که به نظرتان موجب این شکست شده‌اند بایستی به بدترین وجهی توبیخ شوند. مطمئن باشید اگر به خود اجازه دهید و افکارتان را از بدخواهی و نفرین دیگران رها کنید، با توان و خلاقیت بیشتری می‌توانید شروع کنید. مهم این است که ناامید نشوید و خود را از حالت شکست خوردگی و غم رها کنید تا فرصت‌های استثنایی را در زندگی دریابید.

زندگی ساخته و پرداخته و از پیش ساخته شده نیست، زندگی را ما تولید می‌کنیم و این ما هستیم که به دیگران اجازه ورود به زندگیمان را می‌دهیم؛ پس حق نداری آن‌ها را توبیخ کنیم. زندگی نه خوب است و نه بد، بلکه مواد خامی است که در اختیار داریم. خودمان هستیم که تصمیم می‌گیریم چگونه آن را شکل دهیم و آراسته کنیم. مشکل این جاست که شیوه‌ی درست زندگی کردن را از ابتدا آموزش ندیده‌ایم. درست همچون کودکی که قلم و کاغذ در اختیار دارد ولی راه استفاده از آن را نمی‌داند. کاغذ را پاره می‌کند و قلم را به دیوار می‌کشد و هم محیط خود را آلوده کرده و هم مواد اولیه را از دست داده است. در حالی که کودک آموزش دیده از این امکانات نقشی پایدار ترسیم می‌کند که همیشه از آن لذت می‌برد و موجب انگیزه و امیدش در آینده می‌شود.

تا به حال هر چه کردیم و هر کسی را که انتخاب کردیم، گذشته و نمی‌توانیم برگردیم و آن شرایط را تغییر دهیم. مهم این است که طناب خود را از گذشته جدا کنیم و خود را اسیر آن نکنیم تا فکر کردن در مورد ناگواری‌ها و ناکامی‌های گذشته موجب غم و ناامیدی امروز و آینده نشود.

امروز از خداوند بخواهیم که موهبت‌های خود را از ما نگیرد تا با استفاده از تجربه‌های گذشته بتوانیم بهره بیشتری از خود، محیط و دیگران ببریم و دیگران را هم جزئی از وجود خود بدانیم و در موفقیت‌های خود شریک کنیم تا انرژی و توانمان افزوده شود.

انرژی همچون سرمایه‌ایست که اگر راکد باشد در دراز مدت همچون یخ آب می‌شود و ارزش خود را از دست می‌دهد؛ ولی اگر در گردش باشد ارزش افزوده پیدا می‌کند. برای خودتان هم که شده در محبت، کمک و طلب خیر کردن برای دیگران کوتاهی و خساست نکنید. چون این کار انرژی مثبت زیادی تولید می‌کند که همیشه پایدار و ماندگار است و شما در هر زمانی که به آن فکر کنید، انرژی می‌گیرید زمینه شادی را در درجه اول برای خودتان و بعد برای دیگران فراهم کرده‌اید. شما با انجام یک کار خیر، یک بار دیگران را خوشحال می‌کنید. در حالی که خودتان تا آخر عمر، هر زمانی که به آن فکر می‌کنید خشنود می‌شوید. خودتان را از شر افکار منفی رها کنید تا همیشه شاد باشید و  هیچ بدی نتواند شادی را از شما بگیرد. هرگز نگران بدی دیگران نباشید. چون اگر آلودگی در بیرون از وجود شما باشد و لباس شما به آن آلوده شود، با شستن پاک می‌شود؛ ولی اگر آلودگی و عفونت در وجود خودتان باشد هیچ آب و مواد شوینده‌ای نمی‌تواند آن را پاک کند، مگر خودتان آگاهانه آن را درمان کنید و خویشتن را از شرش رها کنید. افکار منفی همچون عفونت و ویروسی می‌ماند که به خون رسیده و همیشه ما را آزار می‌دهد. قطعاٌ برای ادامه زندگی نمی‌توانیم با این ویروس فکری، زندگی خوب و شادی داشته باشیم و اگر بخواهیم از زندگی لذت ببریم بایستی به فکر چاره و رهایی از آن‌ها باشیم. در غیر این صورت، خودمان این‌گونه زندگی را انتخاب کرده‌ایم و همچون افراد همیشه افسرده مستأصل که تا آخر عمر بیچارگی و درماندگی را انتخاب کرده‌اند و دنیا هم همان‌گونه به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

 فراموش نکنیم که دنیا به افکار ما پاسخ می‌دهد. پس به دنیا خوب نگاه کنیم تا پاسخ خوبی بگیریم.

خورشید باشید و بدرخشید-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا