مشاوره کودک در تهران

مشاوره کودک در تهران
دکتر لیلا صالحی
دکتر لیلا صالحی
مشاور و روان درمانگر کلینیک مهستا مدرس خودشناسی مدرس لایف کوچ برگزار کننده دوره های آموزشی 􀁊 مدرس دوره ,CBT, schema therapy

🔸منظور ما از مشاوره کودک در تهران چیست؟

مشاوره کودک در تهران ، دادن مشاوره و اتخاذ راهکار درمانی برای  کودکانی است که ، به دلیل مسائل روانی دچار مشکلاتی تحصیلی ، رفتاری و عملکردی می شوند. همچنین کودکانی که بر اثر حادثه ای  دچار تروما شده اند یا در معرض یک محیط استرس زا هستند.

 طیف وسیعی از مسائلی که  کودکان در زندگی روزمره خود تجربه می کنند مانند: اضطراب، ناامیدی، افسردگی و استرس با بزرگسالان مشترک هستند . انگیزه مشاوره کودک در تهران  این است که کودکان بتوانند مشکلات اینچنینی را پشت سر بگذارند و به شرایط متعادلی دست پیدا کنند.

 

بهترین مشاوره کودک در تهران

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

🔸چه کسانی  مشاوره کودک در تهران را انجام می دهند؟

همان طور که عنوان این مطلب نشان می دهد، مشاوره کودک در تهران ان ، توسط مشاوران کودک ارائه می شود. مشاوران کودک کارشناسان بهداشت روان هستند که بینش های ارزشمندی را در مورد رشد اجتماعی، روحی و عاطفی  کودکان آموخته اند. در برخی موارد اتفاق می افتد که حتی نزدیک ترین افراد به کودک قادر به پیدا کردن مشکلات فرزند خود نیستند. این جایی است که یک مشاور کودک واقعا مفید است. این کارشناسان مهارت هایی را برای تشخیص و شناسایی طیف گسترده ای از مشکلات و مسائل مانند طلاق، تغییر از مدرسه قدیمی، قلدری و غیره، و پریشانی روانشناختی دارند. به طور خلاصه، مشاوران کودک کارشناسانی  هستند که با بررسی ذهن فرزند شما می توانند با مشکلاتی که کودک شما از آن رنج می برد مقابله کنند.

 مطالب پیشنهادی : روانشناس و مشاور خانواده، بهترین روانشناس نوجوان در تهران،فوق تخصص روانشناس کودک درتهران

🔸مشاور کودک چه می کند؟

 یک مشاور کودک طیف وسیعی از خدمات را به کودکان  ارائه می دهد.  اینها کارشناسان خبره ای هستند که به فرزند شما در حل مشکلات ذهنی درونی و ادامه زندگی سازنده سالم کمک می کنند.

 اکثراً اتفاقی که می افتد این است که وقتی کودک از مشکلی رنج می برد نمی تواند آن را با والدین یا سایر اعضای خانواده در میان بگذارد.  دلیل می تواند گناه / شرم / ترس یا تردید باشد.

 با این حال، مشاور کودک  با ایجاد فضایی امن و همدلانه شرایطی را ایجاد می کند تا کودک شما  به راحتی مشکل خود را با او در میان می گذارد.  پس از شناسایی مشکل، مشاور راهی را به کودک و اعضای خانواده اش پیشنهاد می کند تا بر آن مشکل غلبه کنند.

🔸 اگر مشکلات  کودک حل نشود چه می شود ؟

 اگر مشکلات عاطفی کودک درمان نشود، می تواند به شکلی بسیار نامطلوب بر مشخصات تحصیلی و رشد او تأثیر بگذارد.  همچنین، مهم‌تر از همه، می‌تواند دوره‌ای را که کودک شما به بلوغ می‌رسد طولانی کند.

🔸چه زمانی به دنبال مشاور کودک باشیم؟

 اگر متوجه شدید که فرزندتان از یک اختلال عاطفی، اجتماعی یا روانی رنج می‌برد و هیچ راهی برای کمک به او پیدا نمی‌کنید، حتماً باید با یک مشاور کودک مشورت کنید.همچنین، اگر کودک شما از مشکلاتی مانند اختلال وسواس فکری-اجباری یا اختلال کمبود توجه بیش فعالی رنج می برد، یک مشاور کودک مفید است.

 کجا برای مشاوره کودک در تهران  جستجو کنیم؟

در درمان، بچه ها صحبت می کنند و یاد می گیرند که چگونه مشکلات خود را حل کنند.  رفتن به درمان به آنها کمک می کند بهتر با هم کنار بیایند، ارتباط بهتری برقرار کنند و بهتر عمل کنند.

 🔸مشاور کودک برای حل چه مشکلاتی کمک می کنند؟

 مشاوران کودک برای کمک به انواع مشکلات آموزش دیده اند.  برای مثال، آنها به کودکان کمک می‌کنند که در زمان‌های سختی مانند:

🔹 مشکلات خانوادگی

🔹 مشکلات مدرسه

🔹 تقویت عزت نفس کودکان

🔹 مورد تعرض یا قلدری قرار گرفتن

🔹 مشکلات سلامتی  و احساساتی مانند:

🔹 غمگینی

🔹 عصبانیت

🔹 استرس و نگرانی

🔹 عزت نفس پایین

🔹 غم و اندوه

🔹 مدیریت خشم کودکان

بتوانند راه مناسبی برای خروج از شرایط آسیب رسان پیدا کنند و به سلامت روان دست یابند.

 مشاوران کودک  با شرایطی مانند:

🔹 بیش فعالی

🔹 افسردگی

🔹 OCD و اضطراب

🔹 اختلالات اشتها

🔹 خود آسیب رسانی

🔹 اختلالات رفتاری مخرب

🔹 اختلالات مرتبط با تروما

کار می کنند و به آنها برای عبور از بحران خدمات مناسبی ارائه می دهند.

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

🔸 چرا کودکان  به مشاور کودک نیاز دارند؟

 کودکان  زمانی که دچار مشکلی هستند ، نمی توانند به تنهایی با آن کنار بیایند  و مشکل را حل کنند و   زمانی که مشکلات بر عملکرد، احساس یا رفتار آنها تأثیر می گذارد، به کمک نیاز دارند.    گاهی اوقات، با حل شدن مشکل کودک همه چیز به حالت عادی برمی گردد ولی گاهی، کل خانواده  در تلاش برای برقراری ارتباط، یادگیری و ایجاد مرزها به حمایت نیاز دارند.

🔸مشاوره کودک در تهران  چگونه کار می کند؟

 در درمان، بچه ها با انجام دادن یاد می گیرند.  با بچه های کوچکتر،  به شکل کار کردن با تمام خانواده، نقاشی، بازی و صحبت است.  برای کودکان و نوجوانان بزرگتر، درمانگران فعالیت ها و ایده هایی را به اشتراک می گذارند که بر یادگیری مهارت های مورد نیاز آنها تمرکز دارد.  آنها از طریق احساسات صحبت می کنند و مشکلات را حل می کنند.

 مشاوران کودک در حین یادگیری کودکان  آنها را تشویق و حمایت می کنند.  آنها به بچه ها کمک می کنند خودشان را باور کنند و نقاط قوت خود را پیدا کنند.  درمان الگوهای فکری مفید و عادات رفتاری سالم را ایجاد می کند.

 یک درمانگر ممکن است با کودک و والدین با هم ملاقات کند یا به تنهایی با کودک ملاقات کند.  بستگی به سن کودک دارد.  یک درمانگر همچنین ممکن است با والدینی ملاقات کند تا نکات و ایده هایی در مورد چگونگی کمک به فرزندشان در خانه ارائه دهد.

🔸 در مشاوره کودک در تهران  چه اتفاقی می افتد؟

 در ابتدا، درمانگر با شما و فرزندتان ملاقات می کند تا صحبت کنید.  آنها سؤال خواهند کرد و گوش خواهند داد.  این روش به آنها کمک می کند تا در مورد فرزند شما و مشکل بیشتر بدانند.  درمانگر به شما خواهد گفت که چگونه می تواند کمک کند.

 پس از آن، فرزند شما به ویزیت های درمانی بیشتری می رود.  در این بازدیدها، مشاور به کودک روش های را می آموزد که بعضی از آنها عبارتند از:

🔹صحبت کردن: صحبت کردن راهی سالم برای بیان احساسات است.  وقتی بچه ها احساسات را به جای اعمال در قالب کلمات بیان می کنند، می توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.  وقتی کسی به درستی به کودک گوش می دهد و می داند او چه احساسی دارد، بچه ها آمادگی بیشتری برای یادگیری دارند.

🔹 انجام فعالیت های لازم: مشاوران کودک از فعالیت ها برای آموزش احساسات و مهارت های مقابله ای استفاده می کنند.  آنها ممکن است از بچه ها بخواهند به عنوان راهی برای یادگیری ،نقاشی بکشند یا بازی کنند .  آنها ممکن است ذهن آگاهی و تنفس آرام را به عنوان راهی برای کاهش استرس آموزش دهند.

🔹 تمرین مهارت های جدید : مشاوران  به کودکان کمک می کنند تا آنچه را که می آموزند تمرین کنند.  آنها ممکن است بازی هایی را انجام دهند که در آن بچه ها باید نوبت خود را صبر کنند، از خودکنترلی استفاده کنند، صبور باشند، دستورالعمل ها را دنبال کنند، گوش دهند، به اشتراک بگذارند، دوباره تلاش کنند، یا با شکست مواجه شوند.

🔹 حل مشکلات: در مورد کودکان بزرگتر، درمانگران می پرسند که چگونه مشکلات در خانه و مدرسه بر آنها تأثیر می گذارد.  آنها در مورد چگونگی حل این مشکلات صحبت می کنند.

🔸 کودکان در طول چه مدتی درمان می شوند؟

 مدت زمان درمان ،بستگی به اهدافی دارد که شما و درمانگر فرزندتان دارید.  اغلب اوقات، یک درمانگر می خواهد با فرزند شما هفته ای یک بار به مدت چند ماه ملاقات کند.

🔸چگونه والدین می توانند کمک کنند؟

 شما می توانید کارهایی انجام دهید که به فرزندتان کمک کنید تا بهترین نتیجه را از درمان بگیرد.  در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

🔹 یک مشاور کودک خوب پیدا کنید که شما و فرزندتان با او احساس راحتی می کنید.

🔹 فرزندتان را به همه جلسات مشاوره که مشاور برای او تعیین کرده است ببرید.  تغییر زمان می برد.  برای یادگیری مهارت های جدید و حفظ آنها، نیاز به بازدیدهای درمانی زیادی است.

🔹 با مشاور فرزندتان ملاقات کنید.  بپرسید وقتی فرزندتان در خانه مشکلاتی را نشان می دهد چه کاری انجام دهید.  بپرسید چگونه به فرزندتان کمک کنید تا خوب عمل کند.

🔹 با فرزندتان وقت بگذرانید.  با هم بازی کنید، آشپزی کنید، بخوانید یا بخندید.  این کار را هر روز انجام دهید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد.

🔹 سعی کنید صبور و خونگرم باشید و از کلمات محبت آمیز استفاده کنید، حتی زمانی که نیاز به اصلاح فرزندتان دارید.  عشق را نشان دهید.  وقتی فرزندتان خوب کار می کند یا سخت تلاش می کند او را تحسین کنید.

تغییرات شخصیت ناگهانی کودکتان  می تواند شما را متعجب کند. اما خونسردی خود را حفظ کنید و با یک مشاور کودک در زمینه این تغییرات صحبت کنید.

🔸رفتارهایی که نشان می دهد فرزندتان نیاز به مشاور دارد:

 ۱. مشکلات رفتاری در داخل و خارج از خانه یکی از شایع ترین نشانه هایی است که فرزند شما ممکن است نیاز به مشاوره داشته باشد. شما ممکن است مایل باشید با  فرزندتان  بحث کنید یا از رفتارهایش شکایت کنید و قبل از کوچکترین درخواست یا گفت وگو از موقعیتشان دفاع کنید. به این پاسخ ها توجه کنید، به خصوص اگر آنها ، بیشتر از حد معمول رخ می دهد. هنگامی که کودک شما به مهد کودک  و سایر فعالیت های خارج از منزل می رود، به مربیان و سایر والدین متصل شوید که هرروز  با کودکتان ارتباط برقرارمی کنند. اگر مسأله ای در مورد کودکتان شما را نگران می کند می تواند از آنها بپرسید آیا  رفتارهای غیرطبیعی در فرزندتان  می بینند.

۲. تغییر ناگهانی در علایق و عادات معمول

 مشابه تغییر رفتار، تغییرات در علایق و عادات روزمره کودک شما می تواند نشان دهنده این باشد که فرزند شما ممکن است به مشاوره  نیاز داشته باشد.  معمولاً، تغییرات قابل توجه در غذا خوردن، خوابیدن و علایق شخصی به آسانی قابل تشخیص هستند .  اگر این تغییرات بیش از دو هفته طول کشید، برنامه ریزی برای معاینه با پزشک کودک خود را در نظر بگیرید.  در واقع، آنها ممکن است بتوانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند، اگر معتقد باشند ریشه مشکل کودک ،عوامل استرس زا وعاطفی هستند.

۳. نگرانی و غم بیش از حد

 شاید مستقیم‌ترین و واضح‌ترین نشانه در  این فهرست، نگرانی و غم و اندوه بیش از حد، نشانه‌های قطعی این باشد که فرزندتان ممکن است به کمکی فراتر از دسترس شما نیاز داشته باشد.  در حالی که نگرانی و غم و اندوه می تواند طبیعی باشد، به خصوص در طول گذارها و تغییرات زندگی، زمانی که این احساسات بیش از حد می شود و شروع به تسخیر فرزند شما و افکار او می کند، در آن زمان است که باید به آن دقت کنید.

۴. بازگشت به عقب

 زمانی که یک خواهر یا برادر جدید متولد می شود، زمانی که طلاق اتفاق می افتد یا هر تغییر عمده دیگری در زندگی  رخ می دهد، پسرفت اتفاق می افتد.  با این حال، زمانی که پسرفت ها بدون دلیل ظاهری اتفاق می افتد، نگاه دقیق تری را در نظر بگیرید.  در اینجا چند مورد از رایج ترین بازگشت به عقب وجود دارد که نشان می دهد کودک شما ممکن است به مشاوره نیاز داشته باشد:

 ▪️شب ادراری (زمانی که در شب تمرین کرده باشید)

▪️ کج خلقی های مکرر

▪️ اضطراب جدایی و چسبندگی

▪️ اضطراب و ترس بیش از حد

▪️ پسرفت در زبان ( “حرف زدن  بچگانه”)

 ۵. انزوای اجتماعی

 اگر متوجه شدید که فرزندتان از نظر اجتماعی کناره‌گیری می‌کند:

این نیز نشانه‌ای است برای نگاه دقیق‌تر به آنچه از نظر عاطفی در حال وقوع است.  اغلب اوقات، زمانی که کودکان غمگین یا مضطرب هستند، از موقعیت های اجتماعی کناره گیری می کنند و به درون خود روی می آورند.  هنگامی که این اتفاق به طور منظم شروع می شود و شروع به از بین بردن روابط بین فردی آنها می کند، آن وقت است که زمان آن فرا می رسد که ممکن است بیش از یک روز غم انگیز باشد.  این امر به ویژه در صورتی صادق است که خجالتی بودن و تمایلات درون گرایانه  از ویژگی های شخصیتی رایج فرزند شما نباشد.

 برای شما روشن نیست که انزوای اجتماعی در دوران کودکی چگونه ممکن است به نظر برسد. در اینجا چند نشانه از منزوی شدن کودکان در هنگام ناراحتی را بیان می کنیم :

▪️ غذا خوردن به تنهایی

▪️ اجتناب از بازی و سایر فعالیت های اجتماعی

▪️ عدم تمایل به ترک خانه به هر دلیلی

۶. صحبت در مورد آسیب به خود

 در آخر، و از همه مهمتر، اگر کودک شما هر گونه احساس یا ایده ای در مورد آسیب رساندن به خود را بیان می کند، مهم است که فورا برای او کمک بخواهید.  گاهی اوقات این می تواند خود را به صورت نامحسوس با نشانه هایی از ناامیدی و احساس تنهایی نشان دهد.  با این حال، در موارد دیگر بسیار مستقیم تر است و می توان از طریق وجود افکار خودکشی  آن را تصدیق کرد.

 در حالی که افکار خودکشی  ممکن است برای کودکان کوچکتر ، غیر ممکن به نظر برسد، مهم است که توجه داشته باشید که احساس خودآزاری می‌تواند به روش‌های مختلفی بیان شود.  ضربه زدن به خود، کوبیدن سر به چیزی و فروکردن ناخن در پوست ،همگی از نشانه های آسیب به خود در کودکان خردسال است.  اگر متوجه رفتارهای خودآزاری شدید، به آنها توجه کنید و فوراً از مشاورکودک کمک بگیرید.

برای مشاوره با روانشناسان متخصص ما در امور مختلف مربوط به کودکان با ما   تماس   بگیرید. 

  • 02122308339
  • 02122305827

 هرچه زودتر نشانه‌هایی را که مشخص می کند فرزندتان به مشاوره نیاز دارد در نظر بگیرید ، سریع‌تر می‌توانید کمکی را که به آن نیاز دارد دریافت کنید.  با علائم ذکر شده در بالا، می‌توانید مطمئن باشید که می‌دانید در مورد سلامت روانی و سلامت عاطفی فرزندتان باید به چه نکاتی توجه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا