مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج
دکتر لیلا صالحی
دکتر لیلا صالحی
مشاور و روان درمانگر کلینیک مهستا مدرس خودشناسی مدرس لایف کوچ برگزار کننده دوره های آموزشی 􀁊 مدرس دوره ,CBT, schema therapy

چرا باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم ؟

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند . تا آمادگی لازم برای ازدواج را به دست بیاورید  . و شما را به سمت یک ازدواج موفق و شاد هدایت می کند .

ازدواج یکی از مهم ترین اتفاقات در زندگی افراد است . که  تاثیر زیادی بر همه ابعاد زندگی دارد . یک ازدواج موفق می تواند . شما را به سوی خوشبختی و شادبودن و لذت بردن از زندگی ببرد . و بر عکس یک انتخاب اشتباه در ازدواج می تواند . اشتباهی بزرگ باشد .

و شما را به سمت مشکلات و گرفتاری ها بکشاند . که جبران آن سخت است . یک ازدواج موفق نیازمند شناخت افراد از یکدیگر ، آگاهی و تلاش و ایجاد  یک رابطه سالم ، قوی و پایدار است . به منظور پیشگیری از مشکلات و دستیابی به یک رابطه سالم و پایدار  در ازدواج  لازم است . قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم .

 

مشاوره قبل ازدواج چیست ؟

مشاوره قبل از ازدواج با  سنجش و شناخت تفاوت های زیر بنایی زوجین ، جلب نظر زوجین به این تفاوت ها ، شناخت بهتر یکدیگر  و رفع تعارضات .  این امکان را برای زوجین فراهم می کند .  که  با شناخت و  درک بیشتر ،  آمادگی لازم جهت ازدواج را به دست آورند . و با شناخت  آرزوها ، تمایلات ، و ضعف های رابطه خود و رفع آن یک  ازدواج موفق و شاد را تجربه کنند .

چرا باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم ؟

مشاوره قبل ازدواج دارای فواید زیادی است . و به شما کمک می کند . که برای یک ازدواج موفق آماده شوید . از فواید مشاوره قبل از ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد .

 شناخت و درک هدف مشترک

هر یک از زوجین می توانند . دیدگاه ها و انتظارات متفاوتی از یک زندگی مشترک داشته باشند . بیان خواسته ها و توقعات هر یک از زوجین در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شناخت زوجین از توقعات یکدیگر کمک می کند . و با راهنمایی هایی که در طول جلسات مشاوره به دست می آورند . زوجین می توانند . به درک هدفی مشترک در زندگی مشترک خود دست یابند .

 آموزش مهارت های ارتباطی بین زوجین

جلسات مشاوره قبل از ازدواج ، مهارت های  لازم را برای برقراری روابط درست به زوجین آموزش می دهد . تا به  به درک بهتری از نقاط قوت و ضعف و  سبک ارتباطی  بهتر  و نحوه سازگاری با یکدیگر دست پیدا کنند . بنابراین زوجین با یادگیری مهارت های ارتباطی یاد می گیرند . ضمن  برقراری رابطه بهتر ، درک روحیات  یکدیگر و احترام به هم و کاهش مشاجرات  ، موانع و مشکلات زندگی را حل کنند .

کمک به زوجین در درک  مسائل مالی

مسائل مالی یکی از مهم ترین عوامل در ازدواج است . که می تواند . منجر به مشکلات و اختلافات جدی در زندگی زناشویی شود . بنابراین لازم است . زوجین  اطلاعات و درک درستی نسبت به منابع  مالی یکدیگر داشته باشند . تا میزان توقعات خود در خصوص مسائل مالی مانند  نحوه خرج کردن ، محل زندگی ،  عادت های پس انداز ، نحوه سفرها و … را بر اساس توان مالی یکدیگر انتظار داشته باشند .

کمک به زوجین برای برنامه ریزی آینده

یکی دیگر از کارهایی که مشاورین ازدواج انجام می دهند . کمک به زوجین برای برنامه ریزی برای اهداف درست آینده است . راهنمایی های  مشاور می تواند . به زوجین در تعیین اهداف برنامه ریزی مالی یا خانوادگی  و راه هایی برای تمرکز روی اهداف درست و دستیابی به آنها کمک کند .

 کمک به زوجین در شناخت بهتر یکدیگر

جلسات گفتگو و مشاوره قبل ازدواج به زوجین کمک می کند . روحیات فردی یکدیگر را بهتر بشناسند . چرا که مشاوره قبل ازدواج طی سوالاتی تخصصی  از زوجین با کسب اطلاعات بیشتر از خصوصیات فردی ، انتظارات ، دیدگاه ها در خصوص زندگی مشترک  ، شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف  به زوجین کمک می کند  ؛  تا با اطلاعات درست و شناخت بهتر از  روحیات فردی یکدیگر نسبت به  تصمیم گیری اقدام کنند . و با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به یک رابطه پایدار و موفق دست یابند .

رفع اضطراب و استرس قبل از  ازدواج

تغییر شرایط زندگی ، ترس از زندگی مشترک ،  ترس از آینده و تعهداتی که در پیش رو است . و بسیاری مسائل دلهره آور دیگر  می تواند ؛  باعث ایجاد استرس و اضطراب قبل ازدواج برای هریک از زوجین  شود . مشاوره قبل از  ازدواج با آموزش هایی در خصوص دلایل احتمالی استرس ها و رفع آن و برقراری روابط سالم و قوی  به زوجین کمک می کند . تا بتوانند . بر  بسیاری از این استرس ها غلبه کنند . و برای زندگی مشترک آماده شوند  .

در آخر

مشاوره قبل از ازدواج  به عنوان راهی برای پیشگیری از اختلافات ،کاهش  میزان طلاق و ایجاد رابطه شاد و پایدار  به افراد کمک می کند . که با اهداف ، وظایف و حقوق یکدیگر به خوبی آشنا شوند . و با احترام به یکدیگر وتلاش برای رفع مشکلات به یک رابطه سالم و شاد و پایدار دست یابند .

تحقیقات نشان داده است . که مشاوره قبل از ازدواج به دلیل مشاهدات  مشاور از مسائل و مشکلات در زوجین مختلف و تجربیات مشاور از مسائل و مشکلات که منجر به طلاق زوجین شده است  . و در اختیار قرار دادن این تجربیات  و دانش مشاور به مراجعین در جلسات مشاوره قبل از ازدواج ، به آمادگی قبل ازدواج زوجین  و کاهش میزان طلاق کمک می کند .

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا