مشاوره آنلاین کودک و نوجوان

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان
admin
admin

کودکان و نوجوانان تا زمانی که زبان مشترک با والدین خود را نیاموخته اند . یا به دلایلی مانند تفاوت نسل ها ، مسائل و استرس های دوران شیوع بیماری کرونا و حضور مداوم کودکان در خانه ، راه هایی برای سرگرم شدن در خانه ، تحصیل در خانه   و ….   مشکلات و مسائلی را برای والدین خود ایجاد می کنند.

مشاوره کودک و نوجوان

والدین  در برخورد با این نوع از مشکلات دچار سردرگمی می شوند  . مشاوره کودک و نوجوان در این شرایط  می تواند . کمک بزرگی برای خانواده ها باشد . تا والدین بتوانند . با مشورت و راهنمایی  مشاوران متخصص راه های برقراری ارتباط درست با فرزند خود را آموزش ببینند . و در صورت وجود مساله ای در کودک و نوجوان خود  ، هرچه سریع تر آن را شناسایی کرده تا کودک و نوجوان مورد  مشاوره و درمان زود هنگام  قرار گیرد.

برای مشاوره حضوری یا غیر حضوری با روانشناس کودک و نو جوان با ما تماس بگیرید.

0212230582702122308339

در شرایط حاضر جامعه و به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کودکان در خانه هستند . عدم حضور آن ها در مراکز تفریحی ، مدرسه ، عدم ارتباط با دوستان و هم بازی ها ، ترس از بیماری کرونا ،  استرس والدین   و …. می تواند ؛  مشکلات رفتاری را برای کودکان و نوجوانان ایجاد  کند .

در این شرایط  یک مشاوره آنلاین کودک و نوجوان راه حل مناسبی برای آموزش ارتباط درست والدین با فرزند خود  و سرگرم کردن آن ها در خانه وپیشگیری از آسیب ها و حفظ سلامت روان کودک و نوجوان است .

مشاوره کودک و نوجوان رشته ای تخصصی است . که به مشکلات رفتاری ، عاطفی ، تحصیلی و خانوادگی و درمان کودکان و نوجوانان می پردازد . در مشاوره کودک و نوجوان دو سمت وجود  دارد . سمتی از مشاوره به آموزش والدین و نحوه برخورد با مسائل رفتاری کودکان است . و سمت دیگر مشاوره به صورت انفرادی با کودک و نوجوان است .

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان گفتگویی از راه دور است . که بدون نیاز به رفت و آمد ، به زمان و هزینه کمی نیاز دارد . و به والدین راهکارهای مناسب در خصوص نحوه برخورد و رفتار درست  با کودک و نوجوان را آموزش می دهد .

مسائل مختلفی در کودک و نوجوانان وجود دارد . که باید  مورد بررسی قرار  گیرد . و نیاز به مشاوره آنلاین کودک و نوجوان یا مشاوره حضوری دارد . . از علائمی که نشان می دهد . کودک و نوجوان شما نیاز به مشاوره دارد . می توان به مسائلی مانند پرخاشگری ، لج بازی ، اضطراب ، جویدن ناخن ، انزوا طلبی ، اضطراب جدایی از دور شدن از اعضای خانواده یا دور شدن از خانه ،  افسردگی ، بیش فعالی ، عدم تمرکز و توجه و …. اشاره کرد .

امروزه با گسترش ارتباطات و اینترنت مشاوره آنلاین کودک و نوجوان ، امکان مناسبی  برای والدین و کودکانی است .که به دلایلی مانند ترس از مشاوره ، خجالت   و عوامل دیگر تمایلی به مشاوره حضوری ندارند .

انواع مشاوره آنلاین کودک و نوجوان

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان با چندین روش انجام می شود . که بر اساس  تشخیص مشاور متخصص و بر اساس سن ، و نیاز کودک و نوجوان طی جلساتی  به صورت انفرادی با کودک و جلساتی با والدین انجام می شود .

جلسات ویدئویی

جلسات ویدئویی از طریق اینترنت به صورت تصویری در مکان دلخواه کودک و نوجوان یا والدین برگزار می شود . این گفتگو تصویری  شباهت زیادی به مشاوره حضوری دارد . ولی نیازی به صرف وقت و هزینه برای مراجعه به مراکز مشاوره نیست .  مدت زمان این جلسات ویدئویی و تعداد جلسات بنابر تشخیص مشاور می باشد .

جلسات تلفنی

جلسات تلفنی از طریق شماره تماس و گفتگو صوتی برقرار می شود . و برای کودک و نوجوانی که به دلیل خجالت  تمایلی به ارتباط تصویری ندارند . بسیار مناسب است .

جلسات متنی یا چت

این جلسات به صورت متنی در محیط چت برگزار می شود . و مناسب کودک و نوجوانی است . که قادر به خواندن و نوشتن هستند  .

در آخر

از آن جا که دوران کودکی و نوجوانی مهم ترین دوران زندگی هر فرد است . و اتفاقاتی که در این دوران به وجود می آید . در شکل گیری شخصیت بزرگسالی نقش اساسی دارد . وبا توجه به  مشکلاتی که نوجوانان در دوران  بلوغ با آن مواجه  هستند .

مشاوره کودک و نوجوان اهمیت زیادی در درمان و حفظ سلامت روان کودکان و نوجوانان دارد .

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان  طی جلساتی تخصصی با صرف وقت و هزینه ای کمتر از موثرترین و مفید ترین روش ها برای  آموزش والدین و ایجاد رابطه درست با فرزند و درمان مشکلات رفتاری کودک و نوجوان  و پیشگیری از آسیب های دوران بزرگسالی  است .

به خصوص در شرایط شیوع کرونا  و فاصله گذاری اجتماعی ، یا برای کودکانی که به دلایلی مانند  خجالت ، ترس ، عدم تمایل  به حضور در مراکر مشاوره و موارد بسیار دیگر  امکان مشاوره حضوری وجود ندارد . مشاوره آنلاین کودک و نوجوان روش بسیار مناسبی برای والدین و درمان مسائل کودک و نوجوان است .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا