مشاوره آنلاین شبانه روزی

admin
admin

مشاوره آنلاین شبانه روزی

مشاوره آنلاین شبانه روزی ؛اگرچه راه حل مناسبی برای همه نیست، درمان آنلاین – که به عنوان سلامت از راه دور نیز شناخته می شود – به سرعت به یکی از بهترین راه هایی تبدیل می شود که مردم به دنبال خدمات سلامت روان هستند.

چه در درمان تازه کار باشید و چه در مورد نحوه عملکرد مشاوره آنلاین کنجکاو باشید، باید کمی وقت بگذارید و در مورد آنچه در دسترس است تحقیق کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 10 توصیه برتر ما برای درمان آنلاین آورده شده است.

مشاوره آنلاین شبانه روزی

برای مشاوره آنلاین شبانه روزی با ما تماس بگیرید

درمان مشاوره آنلاین شبانه روزی چیست؟

درمان آنلاین یا از راه دور، شامل جلسات درمانی از راه دور است که از طریق تماس های ویدیویی، اتاق های گفتگو، ایمیل یا تلفن انجام می دهید. از زمانی که درمانگران پیشنهادات خود را برای ایمن نگه داشتن مردم در طول همه گیری COVID-19 گسترش دادند، محبوبیت آن افزایش یافت.

بسیاری از مردم تله درمانی را ترجیح می دهند زیرا اغلب راحت تر، خصوصی تر و مقرون به صرفه تر از جلسات حضوری است.
نکات مهم و معایب درمان آنلاین
نکات برجسته
راحت است: با بسیاری از پلتفرم‌ها، می‌توانید با درمانگر خود از طریق تماس تلفنی، پیام‌رسانی یا ویدیوی زنده از آسایش خانه خود ملاقات کنید.
ممکن است قرار ملاقات بهتری را ارائه دهد: بسته به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، ممکن است بتوانید خارج از ساعات کاری معمولی و در آخر هفته‌ها قرار ملاقات بگیرید.
ممکن است یافتن درمانگر آسان‌تر باشد: پیدا کردن درمانگر مناسب می‌تواند دشوار باشد، اما بسیاری از پلت‌فرم‌های درمانی آنلاین شما را با یکی از پاسخ‌های شما در مورد اینکه چرا به دنبال کمک هستید و امیدوارید به چه چیزی برسید، مطابقت می‌دهند. همچنین می‌توانید راحت‌تر روی پلتفرم‌های خاصی درمانگر را عوض کنید، نه اینکه دوباره درمانگر جدید پیدا کنید.
ممکن است هزینه کمتری نسبت به درمان حضوری داشته باشد: بسته به درمان یا برنامه ای که به دنبال آن هستید، درمان آنلاین می تواند ارزان تر از درمان حضوری باشد.
برخی از پلتفرم‌ها تکالیف و فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهند: اگر می‌خواهید از تجربه درمانی آنلاین خود بهره بیشتری ببرید، برخی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به درمانگر شما اجازه می‌دهند تکالیف و فعالیت‌های خاصی را بین جلسات درمانی به شما اختصاص دهند.
ممکن است دسترسی مداوم به درمانگر خود داشته باشید: برخی از پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند 24به درمانگر خود پیام ارسال کنید، حتی اگر آنها همیشه بلافاصله پاسخ ندهند. این برای پیگیری مواردی که می‌خواهید در جلسه بعدی خود مطرح کنید، یا دریافت مشاوره و تشویق بین قرارها عالی است.
اشکالاتی
بیمه همیشه هزینه درمان آنلاین را پرداخت نمی کند: برخی از شبکه های بیمه هنوز درمان آنلاین را به رسمیت نمی شناسند، بنابراین ممکن است بسته به پوشش خود مجبور به پرداخت از جیب خود باشید. علاوه بر این، برخی از پلتفرم‌های تله‌تراپی بیمه را نیز نمی‌پذیرند.
معمولاً برای شرایط شدیدتر سلامت روان مناسب نیست: برخی از شرایط سلامت روان، مانند اختلالات خوردن یا اعتیاد، برای درمان حضوری یا گروهی بهتر از درمان آنلاین مناسب هستند.
این برای شرایط اضطراری سلامت روان نیست: بهتر است برای موارد اضطراری به درمان آنلاین تکیه نکنید.

مزایای درمان مشاوره آنلاین شبانه روزی

مانند درمان حضوری، درمان آنلاین یک جلسه مشاوره با یک درمانگر یا روانپزشک مجاز است.
اینکه چگونه درمانگر شما جلسه را رهبری کند به شما بستگی دارد. رایج ترین شکل های تحویل شامل ویدئوهای زنده، تماس های تلفنی و پیام رسانی است. و بهترین بخش؟ بسیاری از متخصصان صبح، بعدازظهر یا شب و در تعطیلات آخر هفته در دسترس هستند و درمان را از همیشه در دسترس تر می کنند.

برای برخی افراد، عادت کردن به این روش مشاوره ممکن است مدتی طول بکشد. اما برای دیگران، بازدیدهای مجازی دلیل شروع درمان و ماندگاری آنها خواهد بود.

اگر قبلاً یک درمانگر دارید که مشاوره آنلاین ارائه می دهد، آماده اید. اما اگر مشاور شما جلسات مجازی ارائه نمی دهد یا تازه وارد درمان شده اید، خدمات و پلتفرم های آنلاین زیادی در دسترس هستند.

مشاوره آنلاین شبانه روزی

 برای مشاوره، خدمات مشاوره، روانشناسی مشکلات زناشویی، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران با ما تماس بگیرید

درمان مشاوره آنلاین برای چه کسانی بهتر است

از راه دور برای افرادی که طیف وسیعی از قالب‌های ارتباطی را ترجیح می‌دهند و از فناوری برای برقراری ارتباط و افشای اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند خوب است. داشتن یک منطقه آرام، خصوصی، یک دستگاه کاربردی و یک اتصال اینترنتی قوی و قابل اعتماد بسیار مهم است.

درمان آنلاین می تواند برای افراد و شرایط مختلف مفید باشد. این می تواند انواع مختلفی از مسائل و احساسات را برطرف کند، مانند:

اضطراب
افسردگی
مسائل رابطه
مسائل مربوط به عزت نفس
فشار
زندگی بزرگ تغییر می کند
درمان آنلاین نیز برای افرادی مناسب است که:

در محیط خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند
به دلیل ناتوانی یا وضعیت سلامتی نمی توانند خانه خود را ترک کنند
عدم دسترسی به حمل و نقل
در یک منطقه روستایی یا دور افتاده زندگی می کنند
یک برنامه شلوغ یا در حال تغییر داشته باشید
یک گزینه درمانی مقرون به صرفه می خواهید
با این حال، درمان آنلاین برای استفاده در شرایط اضطراری یا بحران های سلامت روان مناسب نیست. علاوه بر این، برای دسترسی به پلتفرم و درمانگر خود، به یک اتصال ثابت به رایانه یا تلفن هوشمند و وای فای نیاز دارید.

برخی از پلتفرم‌ها نیز اسناد قانونی را برای درمان با دستور دادگاه ارائه نمی‌کنند.

در حالی که متن درمانی می تواند مفید باشد، اما برای همه مناسب نیست. برخی از افراد حسرت تماس چهره به چهره را می خورند، در حالی که برخی دیگر در خارج از خانه احساس راحتی بیشتری می کنند.

مشاوره آنلاین شبانه روزی

بیشتربدانید:  عزت نفس، زوج درمانی،  درمان افسردگی با ورزش

از درمان مشاوره آنلاین چه انتظاری داریم

در حالی که شباهت های زیادی بین درمان آنلاین و درمان حضوری وجود دارد، تفاوت هایی نیز وجود دارد که می توان انتظار داشت. نکته اصلی این است که قرار ملاقات ها در درجه اول از طریق تماس ویدیویی یا تلفنی یا حتی پیام رسانی انجام می شود.

تطبیق با یک درمانگر
مانند درمان چهره به چهره، ممکن است این فرصت را داشته باشید که درمانگر خود را انتخاب کنید. این به پلتفرمی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، زیرا برخی از گزینه‌ها شما را با یک متخصص سلامت روان که به بهترین وجه با نیازها و اهداف شما مطابقت دارد، مطابقت می‌دهد.

با این حال، برخی از پلتفرم‌های دور درمانی به شما امکان می‌دهند فهرستی از درمانگران و مشاوران موجود را بررسی کنید.

اولین قرار شما
همچنین مانند درمان حضوری، قرار اولیه شما ممکن است شامل آشنایی با یکدیگر باشد. درمانگر شما ممکن است از شما سوالاتی درباره موارد زیر بپرسد:

آنچه در درمان به دنبال آن هستید
هر گونه تروما یا محرک
آیا قبلاً تحت درمان بوده اید یا خیر
اگر شما با هر گونه بیماری روانی تشخیص داده شده اید
اگر در حال حاضر از داروهایی برای بیماری های روانی استفاده می کنید
هر هدفی که برای حرکت رو به جلو دارید
اگر قبل از جلسه هر گونه پرسشنامه یا اسناد دریافتی را پر کرده اید، درمانگر شما ممکن است پاسخ های شما را با شما بررسی کند تا مطمئن شود همه چیز درست است.

برقراری ارتباط با درمانگر آنلاین
برخی از افراد تمایل دارند درمان آنلاین را ترجیح دهند زیرا تمام ارتباطات به صورت مجازی انجام می شود. این در نهایت به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، درمانگر و هر اشتراکی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید بستگی دارد. ممکن است بتوانید بین جلسات از طریق پیام رسانی یا تماس صوتی چت کنید.

برای بسیاری از کاربران، اگر به رایانه یا تلفن هوشمند دسترسی داشته باشید، درمان آنلاین راحت‌تر است. با این حال، انتظار نداشته باشید که درمانگر شما فوراً پاسخ دهد اگر قرار ملاقات برنامه ریزی شده ای ندارید. در برخی موارد، ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد تا پاسخ دهند.

در پلتفرم های درمانی آنلاین به دنبال چه چیزی باشید
برای انتخاب یک پلتفرم آنلاین درمانی، به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید روی چه موضوعاتی تمرکز کنید و اهدافتان. ترجیحات ارتباطی خود و تعداد دفعات برگزاری جلسات و مدت آنها را تعیین کنید.

نحوه انتخاب درمانگر مناسب
برای یافتن یک درمانگر از راه دور که مناسب نیازها، ترجیحات و انتظارات شما باشد، وقت بگذارید. اگر نوع خاصی از درمان را ترجیح می دهید، یک درمانگر متخصص در این روش درمانی پیدا کنید. همچنین می توانید از یک متخصص مراقبت های بهداشتی، همکار یا دوست بخواهید که یک درمانگر را توصیه کند.

بسیاری از پلتفرم های آنلاین از پاسخ های شما از یک پرسشنامه آنلاین برای مطابقت دادن شما با یک درمانگر استفاده می کنند. شما ممکن است این گزینه را داشته باشید که یک درمانگر متخصص در یک موضوع یا شرایط خاص را انتخاب کنید. در صورت امکان، از وب‌سایت شرکت دیدن کنید تا بایوس و بررسی‌های آنلاین را بخوانید تا از درمانگران مختلف، رویکردهای آنها و آنچه که باید انتظار داشته باشید، احساس کنید.

گاهی اوقات ممکن است قبل از انجام جلسات مشاوره کوتاهی با درمانگر خود داشته باشید. می توانید از درمانگر بالقوه خود در مورد رویکرد، نتایج مورد انتظار و مدت زمان تقریبی درمان سوال کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که در دسترس بودن درمانگر با برنامه شما مطابقت دارد، به خصوص اگر قصد دارید خارج از ساعات استاندارد با آنها تماس بگیرید.

همه شرایط سلامت روان برای خدمات آنلاین مناسب نیستند
اگرچه درمانگران دارای مجوز می توانند بسیاری از بیماری ها را به صورت آنلاین درمان کنند، گاهی اوقات مراجعه حضوری مناسب تر است. علائم شدید سلامت روان که نیاز به تیم درمانی دارند ممکن است برای خدمات آنلاین مناسب نباشند. اینها شامل افکار خودکشی و آسیب رساندن به دیگران است.

سوالات متداول
آیا درمان آنلاین موثر است؟
تحقیقات زیادی از اثربخشی درمان آنلاین پشتیبانی می کند. به طور کلی، تماس های ویدیویی زنده بیشتر شبیه به جلسات درمانی چهره به چهره است و بیشترین مزیت را دارد.

بسیاری از مردم از انواع فرمت‌های ارتباطی موجود، مانند متن، تماس‌های ویدیویی و اتاق‌های گفتگو استقبال می‌کنند. مطالعه ای در سال 2019 نشان می دهد که پلتفرم های روان درمانی که چندین گزینه ارتباط دیجیتالی را ارائه می دهند در درمان افسردگی موثر هستند.

چه نوع درمانگری برای من مناسب است؟
برای تعیین بهترین نوع درمانگر برای نیازهای خود، دلیل اصلی خود را برای انجام درمان و اینکه آیا به تشخیص یا دارو نیاز دارید، در نظر بگیرید.

آیا مشاوره مجازی امن و محرمانه است؟
هنگام استفاده از درمان آنلاین، ملاحظات حریم خصوصی شخصی و مالی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه مدیریت امنیت و محافظت از اطلاعات شما توسط هر پلت فرم، وب سایت را بخوانید.

شرکت ها باید در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده های شما شفافیت ارائه دهند. اگر سؤالات خاصی در مورد حفظ حریم خصوصی و محرمانگی دارید، با پلتفرم تماس بگیرید تا بتوانند هر قسمت خاکستری را روشن کنند. در صورت لغو طرح خود، فرآیند حذف داده های حساب خود را بیابید.
پیدا کردن یک درمانگر گام بزرگی در مراقبت از سلامت روان شما است. اما، بر خلاف سرماخوردگی یا آنفولانزا، شرایط سلامت روان – مانند اضطراب و افسردگی – ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا