ده قانون اساسی برای شادمانی و بهره‌مندی بیشتر از زندگی

ده قانون اساسی برای شادمانی و بهره‌مندی بیشتر از زندگی
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

ده قانون اساسی برای شادمانی

1- با خودتان مهربان باشید و خودتان را دوست داشته باشید.

یکی از ده قانون اساسی برای شادمانی و بهره‌مندی بیشتر از زندگی در درجه اول به جسم خود توجه کنید، زیرا تا پایان عمر شما را همراهی می‌کند. بنابراین، تغذیه سالم، ورزش و حفظ سلامت را در اولویت زندگی خود قرار دهید. به عبارتی عقل سالم در بدن سالم است.

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

2- به نظم، نظافت و آراستگی و هماهنگی در پوشش خود توجه زیادی داشته باشید:

به نظم، نظافت و آراستگی و هماهنگی در پوشش خود توجه زیادی داشته باشید و آراستگی خود را فقط برای دیگران نخواهید. شما شایستگی آن را دارید که همیشه حتی در خلوت خود پاکیزه، منظم و آراسته باشید که این وضعیت به شما انرژی و شادی می‌دهد.

مقالات پیشنهادی: روانشناس و مشاور خانواده، حل اختلاف زناشویی، درمان افسردگی با ورزش

3- همیشه یک هدف بلندمدت داشته باشید:

همیشه یک هدف بلندمدت داشته باشید  تا برای فعالیت‌های زندگی، انرژی و انگیزه زیادی داشته باشید. داشتن هدف موجب می‌شود شما کمتر خسته شوید و چرایی کارهای خود را بدانید و زمان برای شما ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

4- هیچ‌گاه بدون برنامه‌ریزی فعالیتی را آغاز نکنید :

هیچ‌گاه بدون برنامه‌ریزی فعالیتی را آغاز نکنید و یک برنامه‌ریزی هفتگی و روزانه داشته باشید و نسبت به آن متعهد باشید. خارج از توان خود برنامه‌ریزی نکنید؛ چون اگر در اجرای آن موفق نشوید، ناکام و سرخورده می‌شوید. در صورتی که اجرای درست و مناسب برنامه‌های هفتگی، موجب احساس سرور، شادی و پیروزی در شما می‌شود.

5- برای رسیدن به قله موفقیت باید اشتباه و شکست را هم تجربه کنیم:

برای رسیدن به قله موفقیت باید اشتباه و شکست را هم تجربه کنیم و نقاط ضعف و قدرت خود را به گونه‌ای شفاف بشناسیم و بکوشیم، نقاط ضعف خود را به مرور مرتفع و نقاط قوت خویش را تقویت نماییم. ادیسون 1300 لامپ را سوزاند تا توانست یک لامپ را اختراع کند! ولی هیچ‌کس نمی‌پرسد چند لامپ را سوزاند؟

6- همیشه انسان‌ها را دوست داشته باشید :

همیشه انسان‌ها را دوست داشته باشید و به آن‌ها عشق بورزید. اگر این عشق تمام وجود شما را لبریز کند، به تمامی سلول‌های هستی عشق خواهید ورزید و عشق برابر شادی است. عشق و شادی به مراتب بزرگتر از غم و ناامیدی است و عشق غم را در خود حل می‌کند. با عشق به هستی شما همیشه بهانه‌ای برای شادی دارید.

7- باور داشته باشیم که خداوند بزرگترین عاشق است

باور داشته باشیم که خداوند بزرگترین عاشق است  و تبلور عشق الهی نیز وجود اشرف مخلوقات است. ما چگونه می‌توانیم انسان‌های دیگر را دوست نداشته باشیم، به آن‌ها خشم و کینه بورزیم یا آسیبی برسانیم؛ در حالی که او عاشق بندگانش است. جان کلام این که خلقت ثمره عشق است. در نتیجه ما مخلوقیم و خلیفة‌الله هستیم. پس عشق در وجود ما نهفته است و گریزی از آن نیست. از این رو ما نیز همچون او عاشقیم و تنها مشکل یافتن آن است. عشق نیز سراپا سرور و شادی است و غم در آن جایی ندارد.

در  ازل   پرتو  حسنت  ز  تجلی  دم  زد            عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد

جلوه‌ای‌کرد رُخت دید ملک‌عشق‌نداشت          عین آتش شد از این غیرت و  بر آدم  زد

8- اگر عاشق انسان‌ها باشیم، خطاهای آن‌ها را بزرگ نخواهیم کرد:

اگر عاشق انسان‌ها باشیم، خطاهای آن‌ها را بزرگ نخواهیم کرد و می‌توانیم به راحتی آن را نادیده بگیریم و ببخشیم و به جای کینه، عداوت، حسادت و خشم، آن‌ها را دعا کنیم که دعا ابتدا، دعا کننده و پس از آن دعا شونده را مسرور و لبریز می‌کند و در انجام این عمل، صادقانه و سخاوتمندانه عمل کنیم که پاسخ این سخاوت را از منبع بی‌کران سخاوت و رحمت دریافت می‌کنیم. در این خصوص بی‌دلیل شادیم، چون از منبعی تغذیه می‌شویم که بی پایان است.

9- باور کنیم که برای خوب بودن و بالاتر از آن بهترین بودن

 باور کنیم که برای خوب بودن و بالاتر از آن بهترین بودن، باید از مشکلات و حوادث دشوار زیادی عبور کنیم تا همچون فرایند تصفیه آب، پاک و زلال شویم. پس برای رسیدن به این مرحله گریزی از سختی و مشکلات نیست که اگر مشکلی به ما رسید آن را خشم و غضب یا بی‌مهری الهی ندانیم، بلکه عین لطف و رحمت پنداریم و صبورانه برخورد کنیم تا صیقل داده شویم. همچون الماسی که تحت فشار بسیار سخت و در زمانی بسیار طولانی اگر متلاشی نشود، الماس می‌شود، در غیر این صورت، گرافیتی بیش نیست. اگر بتوانیم مشکلات را این‌گونه بنگریم، جایی برای غم و نگرانی نیست و باز هم شادیم و شادیم و شادیم.

10- در صورتی می‌توانیم شاد باشیم که با خود صادق و همخوان باشیم:

یعنی کلام، نگاه، تفکر و تمامی اعضا و جوارح حتی ضربان قلبمان یک پیام را بدهد و تضادی بین آن‌ها نباشد. نه این که در زبان چیزی بگوییم که در درون اعتقادی به ان نداشته باشیم. در این صورت، انسانی بسیار محبوب و دوست داشتنی خواهیم بود. چون ما با پیام همخوان و صادقانه انرژی وصف‌ناپذیری به دنیا هدیه می‌دهیم و دنیا و تمامی انسان‌ها نیز همچون آینه‌ای در مقابل ما هستند که آن انرژی را با تشعشع بیشتری به ما بازمی‌گردانند. اگر ما انسانی کاملاً محاسبه‌گر هم باشیم، درمی‌یابیم سود این رفتار تا حدی است که اگر به مرحله سودرسانی این عمل برسیم هرگز آن را ترک نخواهیم کرد و نتیجه آن چیزی جز سعادتمندی و شادکامی نیست.

ده قانون اساسی برای شادمانی و بهره‌مندی بیشتر از زندگی را توضیح دادیم امیدوارم مفید بوده باشد.

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا