در تصمیم گیری‌های زندگی به نقش قوانین اساسی توجه داشته باشید

دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

1- قانون ذهن

همه علت‌ها و معلول‌ها ذهن هستند. واقعیت در افکار شماست و این شما هستید که در افکار خود واقعیتی می‌‌پرورانید. به عبارت دیگر اول فکر می‌کنید و بعد برای عملی شدن آن تلاش می‌کنید. چه به صورت مثبت یا منفی، خواسته یا ناخواسته، افکار را تبدیل به واقعیت می‌کنید. افکار شما آفریننده واقعیت‌ها هستند. به عبارت دیگر شما تبدیل به همان چیزی می‌شوید که در باره آن بیشتر فکر می‌کنید. پس همیشه به چیزهایی فکر کنید که طالب آن هستید و از فکر کردن در مورد چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید. زیرا ذهن ناخودآگاه سعی می‌کند درستی افکار خود را به اثبات برساند و برای آن سند بیرونی داشته باشد. حال اگر افکار شما منفی و بر علیه شما باشد شما ناخواسته برای پرورش و شکل‌گیری واقعیت بیرونی آن تلاش کرده‌اید.

پس، از داشتن افکار خود ‌سمی بهراسید و سعی کنید و سعی کنید آن‌ها را در کنترل خود بگیرید و افکار مثبت و مفید تولید کنید تا رویدادهای خوبی برایتان اتفاق بیفتد.

2- قانون عینیت یافتن ذهنیات

دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درونی شماست. پس کار اصلی شما این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید. زندگی ایده‌آل خود را با تمام جزئیات مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند، حفظ کنید. با توجه به همین قانون است که خداوند ارزش زیادی برای نیت انسان‌ها قایل است و بر همین قانون است که حتی اگر نیت انسان‌ها محقق نشود پاداش می‌گیرند. انسان‌ها همان چیزی هستند که روزی به آن می‌اندیشیدند و در پی آن اراده می‌کنند و حلق می‌کنند. خداوند سرنوشت انسان را بر پایه اراده او مقدر می‌کند.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که سال‌ها در آرزوی یافتن چیزی یا موقعیتی بودید که به طور تصادفی برایتان اتفاق افتاده و شما را شگفت‌زده کرده است. به بیان دیگر در دنیای واقعی آن چیزهایی را می‌بینیم، می‌شنویم و جذب می‌کنیم که در ذهن خود به آن پرداخته‌ایم. مثبت یا منفی بودن آن فرقی ندارد.

3- قانون باور

هر چیزی را که عمیقاً باور داشته باشیم برایتان به واقعیت بدل می‌شود. شما آن‌چه را که می‌بینید باور نمی‌کنید، بلکه آن چیزی را می‌بینید که قبلاً به عنوان یک باور انتخاب کرده‌اید. پس سعی کنید باورهای محدود کننده‌ای را که مانع موفقیت شما هستند، شناسایی کنید و آن‌ها را از بین ببرید. اگر شما باور داشته‌اید که موفق می‌شوید برای به واقعیت پیوستن این باور تلاش می‌کنید. ایمان قلبی به انجام کاری یا رویدادی به انسان  توان و انرژی می‌دهد که این انرژی از ابزارهای احساسی موفقیت است.

4- قانون انگیزه

هر چه می‌گویید یا انجام می‌دهید از تمایلات درونی، خواسته‌ها و غرایز شما سرچشمه می‌گیرد. این کار ممکن است به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه انجام شود.

رمز موفقیت در دو چیز است.

  • تعیین اهداف و برنامه ریز برای آن‌ها
  • مشخص کردن انگیزه‌ها

5- قانون فعالیت ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه شما موجب می‌شود همه‌ی گفته‌ها و اعمالتان مطابق با الگویی انجام پذیرد که با تصویر ذهنی و باورهای زیر بنایی شما هماهنگ باشد. ذهن ناخودآگاه شما بسته به این‌که چگونه آن را برنامه ریزی می‌‌کنید و به آن خوراک می‌دهید، شما را به پیش می‌برد و یا از پیشرفت باز می‌دارد. خوراک ناخودآگاه شما، افکار، عادت‌ها، باورها و ارزش‌های شماست. پس سعی کنید آن را تصفیه کنید وگرنه سم‌های وارد شده به ناخودآگاه شما را از پای درمی‌آورد.

پیروز باشید-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا