خوراک جنسی در طب سنتی

مهری (مژده) مهدوی
مهری (مژده) مهدوی
کارشناسی مطالعات خانواده دانشگاه الزهرا کاردانی گریم تائتر و سینما از آکادمی هنر دانشجوی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه رودهن

خوراک جنسی در طب سنتی چیست؟

در مقاله ی قبل هفتمین خوراک در طب سنتی، خوراک جنسی بود و به این موضوع اشاره داشت که امور جنسی اگر درست و به موقع انجام شود ابزاری برای تسکین روح و جسم آدمی است؛ و به طبع وجود مشکل در این زمینه، تبعات مهم و گسترده ای بر روح و جسم ما از جمله: ارتباط، خلق، کارایی و… می گذارد.

بررسی ابعاد تقویت جنسی

سه بُعد تقویت جنسی:

1-تقویت کل توانایی جسمی: گاهی ضعف جنسی ناشی از ضعف بنیه است.

2-تقویت اعصاب و روان:  تقویت جسم به همراه تقویت اعصاب زمینه ی کامل تری برای سلامت روح و جسم ایجاد می کند.

3-تقویت اندام جنسی: گاهی در جسم و اعصاب مسئله ای وجود ندارد و مشکل سردی زیاد در اندام جنسی است که نمود ظاهری آن، ناتوانی جنسی، بی میلی جنسی، ناباروری و… است یا گرمی زیاد در اندام جنسی که نمود ظاهری آن، پیش فعالی جنسی، سقط جنین و تحریک شدن زیاد از حد و… است.

مشکلات شایع در مقاربت یا سکس

درد داشتن در هنگام سکس

اگر فرد در زمان نزدیکی فقط احساس درد داشته باشد این مسئله از سردی زیاد اندام های تناسلی نشأت می گیرد و اگر درد به همراه سوزش باشد از گرمی دستگاه تناسلی خبر می دهد.

زود انزالی در سکس

سردی در اندام جنسی مردان باعث زود انزالی می شود، افرادی که ریزش ادرار شبانه دارند؛ نه روزانه، هم دچار سردی اندام تناسلی هستند این اتفاق می تواند هم در زنان باشد هم در مردان زیرا طبع شب سرد است برای همین خوردن غذاهایی با طبع گرم در شب بسیار توصیه می شود مثل خوردن نخود که می توان از کشمش برای گرفتن نفخش در کنارش استفاده کرد.

با بالا رفتن سن شب ادراری بیشتر اتفاق می افتد زیرا بدن رو به سردی می رود، معمولا شاهد این قضیه هستیم که افراد مسن بیشتر احساس سرما می کنند.

عدم کنترل ادرار در زنان:

یکی از وظایف مثانه کنترل ادرار است، کنترل کم یا عدم کنترل روی ادرار باعث ایجاد فشار روانی زیاد روی فرد می شود از جمله:

احساس نگرانی دائم، احساس شرم و خجالت که باعث اضطراب دائم و نوعی وسواس چک کردن شرایط خود، ترس از بیرون رفتن و… می باشد.

دلایل شایع عدم کنترل ادرار در زنان

1-طبع سرد رحم: به این واسطه طبع زنان معمولاً از مردان سردتر است و با بالا رفتن سن که سردی بدن بیشتر می شود فراگیری این مسئله در زنان بیشتر از مردان می شود.

2-زایمان: در حالت کلی می تواند باعث شل شدن عضلات مثانه شود؛ اما با نجام حرکات ورزشی می توان از بروز آن جلوگیری کرد

انجام این حرکت ساده باعث سفت شدن عضلات مثانه و بالا کشیده شدن رحم شما می شود، ابتدا به جایی صاف تکیه دهید و پاهای خود را صاف و کشیده در مقابل خودتان قرار دهید؛ کف پا را ابتدا صاف و بعد از آن هر چقدر که می توانید کف پاها را به دو جهت بالا و پایین بکشید. (در صورت داشتن هر نوع محدودیت حرکتی با پزشک خود مشورت کنید.)

این نکته قابل ذکر است که مسئله عدم کنترل ادرار در زنانی که زایمان سزارین داشتند بسیار شایع تر از زنانی است که زایمان طبیعی داشتند زیرا در زایمان سزارین به واسطه باز شدن شکم بدن گرمایی از دست می دهد که تقریبا غیر قابل برگشت است مگر با مراقبت های خاص، برای همین خود سزارین عملی به ذات بلغم زا است و اکثر زنان از این موضوع شکایت دارند که بعد از سزارین شکم آنها با وجود تمام مراقبت ها مثل روز اول نشده است.

بهترین زمان برای سکس

سکس  نباید در زمان خستگی باشد و بهترین زمانش 4 یا 5 ساعت بعد غذا است، زمانی که دو مرحله ی هضم اتفاق افتاده باشد چون زمانی که شکم پر است کل قوای بدن صرف هضم غذا می شود و سکس در این زمان در هضم غذا که مهمترین عامل برای سلامتی است اختلال ایجاد می  کند.

لازم به ذکر است در این مقالات از دادن راه حل های درمانی زیاد و تخصصی معذوریم زیرا، تشخیص اینکه چه راه حلی برای چه فردی مناسب است، نیاز به مزاج شناسی و دانستن شرایط کلی بدن آن فرد دارد، مثلا اگر مشکل شما مربوط به مسئله ای خاص در سکس باشد باید به این نکته توجه کرد که سکس یک جزء از کل فعالیت های بدن است و برای درمان لازم است از طریق پرونده پزشکی که کل شرایط شما در آن نوشته شده به شما راهنمایی ها و درمان های تخصصی و مربوط به شرایط منحصر به فرد خودتان داده شود.

به امید ایرانی سالم و جهان سالم که تک تک ما سازنده ی آن هستیم.

گفتگو کنید

2 نظر

    1. سلام و سپاس از شما استاد بزرگوار و ممنون از توجهتون.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا