انحراف جنسی
admin
admin

انحراف جنسی چیست ؟

میل جنسی یکی از نیازهای زیستی و اساسی انسان در تولید مثل، بقای نسل بشریت و ایجاد آرامش و نشاط در زندگی افراد است. اگر این غریزه در جهت درست و حقیقی خود قرار گیرد، باعث هدایت در مسیر درست زندگی، آرامش،  نشاط، ایجاد زندگی شادتر، کاهش بیماری ها، بهبود کیفیت زندگی و پیشرفت فرد می شود. در صورتی که میل ذاتی یا غریزه از مسیر سالم خود خارج شود و منجر به انحراف جنسی شود،  باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر، انحرافات شدید، بیماری ها و مشکلات زیادی برای فرد بیمار، خانواده و جامعه خواهد شد.

در طول تاریخ همواره انحرافات جنسی و رفتارهای نابهنجار جنسی وجود داشته است. همینطور از مهم ترین آسیب های اخلاقی و اجتماعی جوامع به حساب می آید. به صورتی که حتی جوامع را ناچار به وضع قوانین سخت گیرانه برای جلوگیری از گسترش انحرافات و آسیب های بعدی کرده است. امروزه با افزایش ارتباطات و در دسترس بودن سریع آن برای نوجوانان و جوانان امکان ترویج و گسترش انحرافات جنسی بیش از گذشته وجود دارد. نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای خانواده ها و جامعه ایجاد کند. در این مطلب سعی داریم خوانندگان عزیز را با معنای انحراف جنسی، علل  و روش های درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انحراف جنسی چیست ؟

انحراف جنسی دربیان ساده، به معنای گرایش یا کشش جنسی غیرعادی، نامتعارف و مخاطره آمیز افراد به  اشیاء ،حیوان و موقعیت ها است. به عبارتی هم انحرافات جنسی خیال پردازی ها، رفتارهای جنسی نامتعارف و عجیب بر خلاف روال عادی ،  عرف و فرهنگ جامعه است . انحراف جنسی دارای انواع مختلفی است .  در واقع افرادی که دچار یکی از انواع انحرافات  جنسی هستند . به محرک های شهوانی که به صورت بهنجار و طبیعی عامل تحریک هستند . گرایش و تمایلی نداشته و با گرایش های غیرعادی تحریک می شوند . و لذت جنسی را  از کشش های جنسی نامتعارف تجربه می کنند .

علل انحراف جنسی چیست ؟

علل دقیق و روشنی برای  انحرافات جنسی مشخص نشده است. انحرافات جنسی دارای انواع مختلفی هستند و غالبا زمینه روانی دارند. برخی از محققان علل انحرافات جنسی را ریشه در دوران کودکی و ضربه های دوران کودکی می دانند. تجربیات منفی، آسیب ها و ضربه های دوران کودکی می توانند زمینه ساز بسیاری ازانواع  انحرافات جنسی در بزرگسالی شود. عواملی مانند خشونت های والدین، تهدید کودکان، عدم محبت کافی به کودک، مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن کودکان، خشونت های جنسی علیه کودکان، تجاوز به کودک، اعتماد به نفس پایین و… از جمله آسیب های دوران کودکی است. چنین آسیب هایی در صورت عدم درمان می تواند باعث نابهنجاری های جنسی شود.

از عوامل دیگر در ایجاد انحراف جنسی این است که وقتی عاملی مانند اشیاء یا موقعیت ها به عنوان عامل محرک جنسی و فعالیت جنسی لذت بخش در بیمار شود . تکرار مکرر این فعالیت جنسی غیر عادی باعث تثبیت نابهنجاری جنسی در فرد مبتلاء و لذت بیشتر از آن می شود.

در واقع افراد مبتلاء، لذت جنسی را از گرایش های غیرمتعارف تجربه می کنند. چنین اشخاصی دیگر نمی توانند با محرک های عادی تحریک شوند. وقتی این نابهنجاری جنسی توسط فرد مبتلا به انحراف جنسی  به صورت مکرر انجام می شود، به صورت وسواس در آمده و فرد دیگر قادر به کنترل خود نیست. فرد بیمار به نابهنجاری های جنسی آنقدر در رفتار انحرافی خود گرفتار می شود. که دیگر در برابر گرایش های غیر عادی که از آن لذت جنسی برده است قادر به مقاومت نخواهد بود. افسردگی یکی دیگر از علل انحراف جنسی می باشد. عواملی مانند قرارگیری در شرایط استرس زا، اضطراب و افسردگی احتمال انجام رفتارهای انحرافی جنسی را افزایش می دهد.

در آخر

انحراف جنسی یک بیماری محسوب می شود که زمینه روانی دارد و با مراجعه بیمار به مراکز مشاوره و استفاده از مشاوره تخصصی با کمک روانشناسان متخصص در این زمینه قابل ریشه یابی و درمان است. بیمار مبتلاء با دریافت مشاوره جنسی و بهره مندی از تخصص روان شناسان قادر به کنترل و کاهش رفتار انحرافی خود خواهد شد. در واقع  روان شناس متخصص طی جلسات درمان، با ریشه یابی علل دقیق  انحراف جنسی بیمار و بر اساس شرایط و رفتارهای انحرافی بیمار، با استفاده از جلسات مشاوره تخصصی،  روان درمانی بینش مدار، رفتار درمانی، دارو درمانی و درمان هورمونی  نسبت به درمان بیمار اقدام می کنند.

پیشنهاد می شود جهت آشنایی با انواع انحرافات جنسی، مطلب انواع انحراف جنسی سایت مهستا را مطالعه بفرمایید .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا