آموزش روابط زناشویی

آموزش روابط زناشویی
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

آموزش روابط زناشویی

روابط زناشویی به رابطه بین زن و مردی که با هم ازدواج کرده اند، زیر یک سقف زندگی می کنند. و مجموعه اتفاقاتی که زوجین در طی یک زندگی مشترک تجربه می کنند، گفته می شود.

روابط زناشویی یکی از اجزای مهم ازدواج است. یک رابطه زناشویی سالم و درست، نقش بزرگی در حمایت عاطفی، افزایش توانمندی‌ها، کسب موفقیت‌های بیشتر زندگی، سلامت جسمی و روانی زن و مرد دارد.

در واقع رابطه زناشویی کارهای مشترکی است که زن و مرد برای اهداف مشترک انجام می دهند و مجموعه اتفاقاتی است  که زن و مرد بعد از ازدواج و زندگی زیر یک سقف با هم تجربه می کنند.

جهت مشاوره با بهترین مشاوره در زمینه روابط زن و مرد   با ما تماس بگیرید

  • 02122308339
  • 02122305827
  • ساعت تماس : 9:00 – 20:00

از این اتفاقات می توان به روابط جنسی، فرزند آوری و تربیت فرزند، ایجاد صلح و آرامش در خانواده، تامین رفاه، آسایش، امنیت و شادی، بهبود شخصیت فردی، آینده بینی و ارتقاء سطح زندگی خانواده و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

آموزش روابط زناشویی

از آن جا که روابط زناشویی موفق نقش مهمی در استحکام، شادی و موفقیت خانواده دارد، در این مطلب بر آنیم تا خوانندگان عزیز را با راه هایی آسان برای بهبود روابط زناشویی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

راه هایی برای بهبود روابط زناشویی

1- گفتگو و بیان احساسات و خواسته ها

یکی از راه‌ها برای بهتر شدن روابط زناشویی اهمیت دادن به روابط جنسی و گفتگو در خصوص روابط جنسی و بیان خواسته‌ها  است. معمولا بیشتر زوجین در بیان خواسته و برقراری روابط احساسی و صحبت‌های عاشقانه احساس خجالت یا شرم دارند.

اما بهتر است بدانید، یکی از راه ها برای داشتن روابط موفق بیان صادقانه احساسات به یکدیگر و زنده نگاه داشتن عشق و محبت مابین زوجین است. بنابراین لازم است در مورد احساسات خود با شریک زندگی خود صحبت کنید و همسرتان را تشویق کنید تا آن چه را احساس می کند، بیان کند.

2-  تنوع دادن به رابطه جنسی و ایجاد هیجان

یکی دیگر از راه ها در بهبود روابط، ایجاد تنوع و هیجان است. توجه به سلایق وعلائق همسرتان، استفاده از لباس‌های تحریک آمیز، رعایت بهداشت و تمییز نگاه داشتن بدن می تواند. در بهبود روابط زناشویی بسیار موثر باشد.

3- آموزش رفتار و آداب بعد از روابط جنسی

توجه به رفتار و آداب بعد از روابط جنسی از نکات موثر دیگر در بهبود روابط است. به عنوان مثال، زنان بعد از برقراری روابط نیاز به توجه بیشتری از سمت مردان دارند. این در حالی است که مردان معمولا بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی و کوفتگی دارند یا ممکن است از نظر احساسی سرد به نظر برسند که  این نیز  یک حالت کاملا طبیعی و البته موقتی است.

یکی از راه‌ها برای آموزش روابط زناشویی آموزش آداب و رفتار بعد از روابط جنسی به زنان و مردان است. به عنوان نمونه  به مردان آموزش داده می‌شود بعد از اتمام رابطه از کلمات محبت آمیز و رفتارهای محبت آمیز استفاده کنند. اگرچه انجام این اعمال با توجه به خستگی ناشی از نزدیکی برای آقایان دشوار باشد. انجام آن می‌تواند باعث افزایش گرمی رابطه و بهبود روابط زناشویی شود.

4- انجام کارهای عاشقانه

یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز عشق و علاقه به همسرتان انجام کارهای عاشقانه و توجه به وی است. سعی کنید وقت بیشتری را با همسرتان بگذرانید و به علائق وی همچون روزهای اول آشنایی اهمیت بدهید.

5- ایجاد انگیزه در یکدیگر و داشتن اهداف مشترک

داشتن اهداف مشترک یکی از رموز موفقیت در روابط زناشویی است. داشتن انگیزه به شما کمک می کند در مواقع مشکل بتوانید با همکاری یکدیگر راحت‌تر مساله را حل کرده و از فراز و نشیب‌های زندگی عبور کنید.

تعارض، اختلاف نظر و صحبت کردن در خصوص آن، قسمتی از هر روابط زناشویی سالم است.  در صورتی که  قادر به گفتگو با همسر خود باشید، بدون این که این اختلاف سلیقه لطمه‌ای به روابط شما بزند، می توانید بدون نگرانی با همسر خود در خصوص این اختلاف ها و راه‌هایی برای رفع آن‌ها صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش سکس ،

🔸مهمترین بایدها در سکس

 

لازم نیست سکس مانند فیلم ها باشد تا عالی باشد. باید بفهمید بین شما و شریک زندگیتان ،چه چیزی شما و او را برمی انگیزد و چه چیزی شما دو نفر را به هم متصل می کند.  در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رابطه جنسی را به سطح بالاتری ببرید.

 

🔹 تسلط بر پیش نوازی

 

وقتی صحبت از پیش نوازی به میان می آید، “محرک های” کلیدی برای افراد می تواند بسیار متفاوت باشد.  به عنوان مثال، اگر از شریک زندگی خود بپرسید که آیا می‌خواهد سکس داشته باشد و او سریعاً نه می‌گوید، ممکن است با کلمات یا زبان بدن اشتباه سؤال درستی پرسیده باشید. پیش نوازی ،همه چیز در مورد احساسات و خواستن است.  این مهم است که نشان دهید که فقط نمی خواهید سکس داشته باشید، بلکه می خواهید به طور خاص با شریک زندگی خود لذت را تجربه کنید .

 

🔹برخی از مردم بر این باورند که یک زندگی جنسی خوب بر اساس تعداد دفعات سکس دو نفر است و بعضی معتقدند ارگاسم چندگانه یا متقابل کلید اصلی است. در حقیقت، هیچ یک از این چیزها برای یک زندگی جنسی شاد حیاتی نیستند.

وقتی صحبت از کمیت می شود، عدد جادویی وجود ندارد.  مهم این است که هر یک از طرفین احساس امنیت و راحتی کنند و سکس لذت بخشی داشته باشند.

آنچه مهم است توانایی زوج ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر در مورد نوع سکسی است که می خواهند داشته باشند.

 

🔹 از قبل برای صحبت در مورد رابطه جنسی برنامه ریزی کنید.  با قرار دادن این گفت وگو در دستور کار خود، احتمال اینکه این صحبت از روی عصبانیت یا ناامیدی به وجود بیاید را از بین می برید.  بسیاری از مشکلاتی که زوج ها در اتاق خواب تجربه می کنند را می توان با صحبت کردن برطرف کرد. راه هایی برای سازش پیدا کنید تا هم احساس امنیت کنید و هم شنیده شوید.

 

  1. در مورد آنچه می خواهید به شریک زندگی خود پیشنهاد دهید. پیشنهادهای مثبت ، به جای شکایت از کارهای گذشته ، بهتر عمل می‌کنند.

 

2.در مورد آنچه در سکس می خواهید صادق باشید.

با این حال، شریک زندگی خود را در مورد چیزی که او برای امتحان کردنش راحت نیست ، مجبور نکنید.  همچنین اجازه ندهید که شریک زندگیتان همین کار را با شما انجام دهد.

 

  1. در برابر ایده های یکدیگر باز باشید.

  2. مایل به مصالحه در مورد آنها نیز باشید تا هر دو احساس کنید شنیده می شود و آنچه را که نیاز دارید به دست می آورید.

 

  1. واضح و صادق باشید.

  2. این باعث می شود فضای کمتری برای ارتباط نادرست وجود داشته باشد. شریک زندگی تان را مجبور نکنید از روی چهره یا حالات شما به احساساتتان پی ببرد.  اگر چیزی می‌خواهید اما از بیان آن ناراحت هستید،  آن را یادداشت کنید.

 

🔹بدن خود را کاوش کنید.

نسبت به قسمت هایی از بدنتان که با لمس و نوازش تحریک می شود آگاه باشید .ببینید که چه نوع ارتباطی شما را تحریک می‌کند. کلمات تحریک کننده، لمس نقاط خاص، رابطه دهانی یا…

 

🔹به اجبار تن به رابطه ندهید

ممکن است بخواهید از صدمه زدن به احساسات شریک زندگی خود اجتناب کنید در حالی که خسته هستید یا نمی توانید ذهن خود را برای سکس آماده  کنیید. این روش نه تنها کارساز نیست بلکه می تواند هم برای صمیمیت و هم برای بهبود روابط جنسی شما مضر باشد.

 

🔹در پیش نوازی کوتاهی نکنید

در فیلم‌ها، دو نفر ممکن است در یک اتاق شلوغ به یکدیگر نگاه کنند و با  یک بوسه عجولانه و پرشور، برای سکس آماده باشند. اما در زندگی واقعی، به ندرت این اتفاق می افتد.  پیش نوازی اغلب بخشی جدایی ناپذیر از آماده شدن برای رابطه جنسی  است.

نوع پیش نوازی شما نیز مهم است.  به شریک زندگی خود کمک کنید تا یاد بگیرد که دوست دارد کدام قسمت از بدنش را ببوسید و چگونه دوست دارد شما را لمس کند.  در مورد چیزی که هر دوی شما را تحریک می کند صحبت کنید.

 

 🔹در پس نوازی کوتاهی نکنید

زمانی که بعد از رابطه جنسی با هم می گذرانید نیز مهم است. اگر بلافاصله بعد از رابطه جنسی به خواب می روید یا از رختخواب بیرون می پرید و از شریک زندگی خود دور می شوید، فرصت نزدیک شدن به یکدیگر و ایجاد سطوح بیشتری از صمیمیت را از دست می دهید.

صحبت کردن یا در آغوش گرفتن یکدیگر بعد از رابطه جنسی ، راهی است که می توانید رابطه خود را تائید کنید و به شریک زندگی خود بفهمانید که برای شما مهم است.

این نوع صمیمیت برای رابطه وعزت نفس هردوی شما  مهم است.  همچنین به ایجاد زمینه برای رابطه جنسی بهتر و مرتبط تر در آینده کمک می کند.

در آخر

یک ازدواج موفق و داشتن روابط زناشویی سالم در ایجاد حمایت عاطفی، بهبود سلامت رفتاری، سلامت روانی و سلامت جسمی و گرمای بیشتر روابط زن و مرد موثر است. با آماده کردن افراد برای کسب موفقیت های بیشتر باعث ایجاد زندگی شادتر می شود.

با توجه به فواید روابط زناشویی سالم اگر درروابط زناشویی خود دچار مشکل و سردی شده اید لازم است با بهره گرفتن از مشاوره تخصصی مشاورین در مراکز معتبر مشاوره ضمن آموزش روابط زناشویی سالم  نسبت به رفع مشکل اقدام کرده وبا داشتن خانواده‌ای سالم، یک زندگی شاد و باکیفیت را تجربه کنید.

جهت مشاوره با بهترین مشاوره در زمینه روابط زن و مرد   با ما تماس بگیرید

  • 02122308339
  • 02122305827

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا