آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن

آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن:

جهت آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن با ما همراه شوید ،آرامش از بدو تولد در ذات شما به ودیعه گذاشته شده است. از خردسالی وجودتان از آرامش لبریز بود. اما در بزرگسالی زیر فشار کار و زندگی این موهبت ارزشمند را نارسا کردید. آرامش چیزی نیست که به سراغتان بیابد، عنصری از وجود خودتان است. همان‌گونه که استرس در طبیعت وجود ندارد؛ استرس یک کار درونی است. استرس در ظرف جای نمی‌گیرد و ماده نیست، بلکه در ذهن جا می‌گیرد پس باید ذهن اصلاح شود.

استرس علایمی دارد همچون، خستگی،تپش قلب، سوء هاضمه، یبوست، پرخوری، حساسیت پوستی، وسواس، ناخن جویدن، بی اشتهایی یا پرخوری، فراموشی، اضطراب، ترس‌های بی اساس، عدم تمرکز، دمدمی مزاجی، زخم معده، احساس ناراحتی، خشم، و …

آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

برخی راه‌های دوری از استرس

 1- برای رهایی از استرس ابتدا باید افکار استرس‌زا و منفی را شناسایی کنید و دلایل ناکارآمدی آن را بررسی کنید و افکارآمد و مثبتی به جای آن تولید کنید و با تکرار و تمرین درصد ناکارآمدی و منفی بودن آن را از طریق بررسی راه‌کارها و شیوه‌های حل مسئله افزایش دهید. تا حدی که پرورش افکار مثبت افزایش یابد.

     2- افکار مثبت موجب آرامش و هدیه دادن آن به دیگران  سبب افزایش آرامش می‌شود. تولید و افزایش آرامش از درون شما،همچون تولید و افزایش شیر در سینه مادر است. اگر شما مادر باشید و شیر دادن به فرزندتان را تجربه کرده باشید، می‌دانید که برای افزایش شیر بایستی شیر بیشتری به فرزندتان بدهید تا افزایش پیدا کند. این شیوه مهمترین قانون طبیعت است. آرامش دهید تا چشمه آرامش در شما قلیان کند و بجوشد. افکا منفی کاهنده و افکار مثبت افزاینده است. افکار منفی مخرب و مزاحم، در ابتدا شما را که تولید کننده آن هستید تخریب می‌کند و بعد ارتعاشات آن به دیگران می‌رسد و موجب پراکنده کردن آن‌ها از دور شما می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند نفرین دو سر دارد. در درجه اول نفرین کننده را درگیر می‌کند و حداقل موجب آشفتگی روحی و ناراحتی‌های جسمی می‌شود و در درجه دوم شاید نفرین شونده را هم درگیر کند. هیزم آتش گرفته ابتدا خود را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند و بعد حرارتش به دیگران می‌رسد.

    3- برای دیگران بیش از خودتان صاحب صلح و آرامش باشید.

در میان همکاران، اعضای خانواده و دوستان و خویشاوندان خویش مروج صلح و آرامش باشید. اجازه ندهید که خودپرستی و هوای نفس شما با نفوذ و مداخله، شمع درونی آرامش‌تان را متزلزل و خاموش کند. صلح و آرامش را به تمام رفتار و اعمالتان بیامیزید و از این طریق تمایل‌تان را برای مشاجره و درگیری مهار کنید. به طور مثال هنگام برخورد با فردی که به طور معمول با او جر و بحث کرده و سخنانش را مهمل نادرست می‌خوانید، با اظهار عبارت زیر آرامش‌تان را به او هدیه دهید. “شما به نکته درستی اشاره کردید، در باره این موضوع فکر می‌کنم” یا “از اضهار نظر شما در این زمینه متشکرم؛ به موضوع ارزشمندی اشاره کردید”. این شیوه رفتار در وهله نخست ممکن است او را شوکه کند اما خودتان می‌دانید که با انتقال آرامش به دیگران قصد دارید به کانون آرامشی که در ژرفای وجودتان نهفته متصل شده و آن را فعال کنید.آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن فقط کافیه به راهکارهای ارائه شده عمل کنید.

     4- از خداوند تقاضا کنید.

برای این که صلح و آرامشی را که عنصری از وجودتان است آزاد کنید با ذکر این عبارت “خدایا، مرا وسیله‌ای برای بسط و گسترش آرامش خودت قرار بده” از کردگار یکتا یاری و استعانت بطلبید. عمل تقاضا کردن ولو این که بلافاصله به آن پاسخ داده نشود، شما را به سوی صلح و آرامش که خواستارش هستید، رهنمون می‌کند.

بیشتر بخوانید:درمان افسردگی با ورزش

     5- شادی را انتخاب کنید

شادی چیزی است که شما می‌توانید از پیش انتخاب کنید. این که من اتاقم را دوست داشته باشم یا نداشته باشم به مبلمان یا دکور و … بستگی ندارد، به این بستگی دارد که تصمیم بگیریم چگونه به آن نگاه کنیم. پیش خودمان تصمیم بگیریم که خانه و زندگی‌مان، خانواده و اطرافیان‌مان را دوست داشته باشیم. این تصمیمی است که خوب است هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم بگیریم.

     6- در رویارویی با مسائل دو کار می‌توانیم انجام دهیم.

یکی اینکه تمام روز را به مشکلات فکر کنیم و بدنمان را درگیر درد حاصل از مشکلات کنیم و بیماری جسمی و روحی را انتخاب کنیم یا آن که از جا برخیزیم و به خاطر آن قسمت‌هایی که درست کار می‌کنند و شرایط فعلی و قدرت خلاقانه ذهن‌مان شکرگزار باشیم باشیم و خلاقانه تصمیم بگیریم که زندگی را به شیوه منحصر به فردی بیافرینیم.

       7- برای این که خون گرم و بامحبت باشید منشاء آرامش و شادی شوید از احساس‌ها ورفتارهای زیر دوری کنید.

  • نفرت، خصومت، بددلی و حسادت نسبت به فرد یا گروهی از افراد.
  • خشونت به هر شکل و با هر بهانه‌ای از جمله، لعن، نفرین و دشنام و یا قهر و دوری.
  • تحقیر دیگران یا باورهایشان و اصرار برای به کرسی نشاندن عقاید خود.
  • رفتارهای کنترل‌گرانه و تسط‌جویانه نسبت به دیگران.

این‌ها رفتارهایی است که شما را از توازن و آرامش دور می‌کند.

     8- از حامیان عاطفی خود به خوبی مراقبت کنید.

آن‌ها ثروت‌های معنوی شما هستند که روح شما را آزاد می‌کنند. تبادل عشق بین شما و حامیان عاطفی‌تان شما را به اوج می‌رساند و امید را در شما می‌پروراند.

      9- اگر در زندگی به مشکلی برخورد کردید که احساس گره خورده و حل نمی‌شود.

ذهن خود را از دام آن مشکل رها کنید و راه دیگری را برای رسیدن به اهداف‌تان بیابید. برای به اوج رسیدن تنها یک راه وجود ندارد.

آیا تا به حال به جریان ریزش قظره‌های آب از کوه توجه کرده‌اید. به نظرتان آب سخت‌تر است یا سنگ؟ سنگ در این دنیا به سختی متهم شده ولی در مقابل آبشار همیشه شکننده و آسیب‌پذیر و محکوم به اطاعت است. چون آب به جهت نرمی و زلالی و انعطاف‌پذیری که دارد راه خود را در درون سنگ پیدا می‌کند و با نرمش سنگ را مجبور به انعطاف در مقابل خود می‌کند. اگر سنگ راه را بر آب سد کند، آب با تغییر جهت خود، راهی دیگر انتخاب می‌کند و از کوه ریزش می‌کند و به هدف خود که آبیاری و هدیه خود به طبیعت است، می‌رسد. اگر ما نیز انعطاف را از آب بیاموزیم و هنگام مواجهه با موانع مشکلات ناامید نشویم و با نرمش و خلاقیت راهی نو بیابیم و ذهن را برای جستجوی شاهراه زندگی آزاد بگذاریم و از طریق شادی به او انرژی، نیرو و امید بدهیم، نهایتاً هر بن‌بستی را خواهیم شکست و جریان می‌یابیم.

فراموش نکنیم که ما با انتخاب‌های‌مان در زندگی مشکلی از مشکلات منحصر به فرد خود را نیز انتخاب می‌کنیم و اگر در اهداف و انتخاب‌های‌مان تجدید نظر کنیم، شاید با مسائل کمتری روبرو شویم و آن را همچون یک معما حل کنیم.

        10- حتماً زمانی را در روز و هفته و ماه صرف تفریح و لذت با خانواده و دوستانتان کنید.

تفریح و لذت از زندگی همچون سوپاپ اطمینان عمل می‌کند که بدون آن در ذهن احساس خفگی و انفجار دست می‌دهد. به مشکلات بخندید و زمانی که نمی‌توانید کاری کنید و به آن غلبه کنید. روحیه‌تان را در مقابل آن تقویت و مشکلات را ضعیف و تحقیر کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران ، متخصص زوج درمانی ،سرد شدن رابطه زن و شوهر

جهت مشاوره روانشناسی در کلیه زمینه ها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

02122308339   —-02122305827

درخواست مشاوره روانشناسی حضوری

درخواست مشاوره روانشناسی تلفنی

آرامش و شیوه‌های دستیابی به آن :دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا